576 Reacties
5 dagen geleden
Vraagje. Ik test deze maand voor het eerst met ovulatietesten (easy@home+premom app). Normaal heb ik een reguliere cyclus van ca 28 dagen. Vorige maand was deze een week langer ivm ziekte/antibiotica. Is het dan aannemelijk dat mijn cyclus deze maand ook wat langer kan zijn?
Ik test sinds cd8 (ik dacht, beter te vroeg dan te laat zo'n eerste x) en test nu al 5 dagen lh van 0,0. Normaal zou nu (volgens apps) m'n piek er al aan komen....
Ik test overigens rond 17u ivm werk. Zou die lage score daaraan kunnen liggen? (Ik plas/drink 2u ervoor niet, wat al moeilijk genoeg is 🤭) Of gewoon geduld hebben dat de oploop/ piek nog wel komt?
5 dagen geleden
Reactie op msam12
Vraagje. Ik test deze maand voor het eerst met ovulatietesten (easy@home+pr ...
Doordat je altijd om 17.00 test is de kans wel groot dat je je piek kan gaan missen. Ziezo raad ik aan als je ziet dat het lijntje donkerder begint te worden om 2x per dag te testen, wegens de kans op het missen van de piek. Mijn piek is vaak einde ochtend begin middag en een enkele keer in de avond laat. Voor mij is het gelukkig wat makkelijker omdat ik grotendeels vanuit huis kan werken. Met een cyclus van 28 dagen, kun je testen vanaf dag 10, dit staat in veel bijsluiters van ovulatietesten.
Doordat je vorige cyclus langer is geweest, is er wel een kans dat deze cyclus ook iets langer is dan 28 dagen.
Zelf heb ik ook een regelmatige cyclus van 28 dagen en heb vaak op dag 14 mijn piek, een enkele keer is die op 12 of 13.
Ik heb ook al eens eerder gelezen dat die waardes in die app niet zoveel betekenen, in principe als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep, dan is dat je piek.
5 dagen geleden
Reactie op msam12
Vraagje. Ik test deze maand voor het eerst met ovulatietesten (easy@home+pr ...
Verplaats je ook de streepjes? Want die moet je in die app zelf verplaatsen tot ie goed staat, dat zou een afwijkende waarde kunnen geven. En mocht je dat wel doen zou je twee keer per dag kunnen testen, kijken of ‘s morgens je waarde hoger is
5 dagen geleden
Reactie op Oceara
Doordat je altijd om 17.00 test is de kans wel groot dat je je piek kan gaa ...
Ik begreep dat je elke dag op hetzelfde tijdstip moest testen? De testen blijven nu mega licht, maar was idd ook van plan om 2x per dag te testen als ze donkerder worden. En zal idd maar op de teststreep blijven letten! Gewoon nog maar even afwachten
5 dagen geleden
Reactie op msam12
Ik begreep dat je elke dag op hetzelfde tijdstip moest testen? De testen bl ...
Ja dat klopt, als je rond dezelfde tijd zit, dan is dat goed en dat geldt dan ook als je een 2x op de dag test. Ik testte altijd rond 11.00 en dan in de avond weer rond 23.00, maar deze tijden kan je zelf bepalen natuurlijk.
5 dagen geleden
Ha allemaal,
Ik heb normaal een cyclus van 32/33 dagen. Volgens de app die ik bijhoud zou mn ovulatie zijn op 31 dec. We hebben het zowel 30 als 31 dec gezellig gehad. Nu deed ik toevallig op 1 Jan een ovulatie test en die was donkerder dan de dagen ervoor. Maar daarna werd manlief ziek en hebben we geen seks meer gehad. Zou ik een kans maken of is voor deze maand de kans klein? Heb geen ervaringen met ovulatietesten.
5 dagen geleden
Reactie op Anoniempje94
Ha allemaal,
Ik heb normaal een cyclus van 32/33 dagen. Volgens de app die ...
Kan heel goed! Zaadcellen kunnen tot 4 dagen overleven in de vrouw, dus zeker een goede kans op een zwangerschap!
5 dagen geleden
Reactie op cccctje
Gebruikt iedereen ovulatietesten of ook mensen die niet gebruiken
Hi! Soms wel gedaan, afgelopen cyclus weer losgelaten. Aangezien ik toch een regelmatige cyclus heb en ik wil er ook niet teveel stress van krijgen. 10 dagen lang om de dag gezellig hebben, dan missen we ook geen kans dacht ik zelf.
5 dagen geleden
Dames...ik ben helemaal in de war....nu 6 dagen overtijd...geen positieve test te bekennen(vorige week laatst getest)...word wakker met zere tepels en boobs voelen beurs...(dit heb ik echt nog nooit en gehad, ook niet voor een menstruatie). Nu net naar de wc, en ik heb opeens rekbaar slijm?!?!? Wat ik vlak voor mijn positieve ovulatietest ook had....snap er echt niks van.... iemand ervaring hier mee??
5 dagen geleden
Goedemorgen,
Het lukt mij maar niet om mijn piek te vinden van de ovulatie.. ik test al 6 dagen, hij leek even op te lopen, maar word nu weer minder. Zit vandaag op dag 20 van mijn cyclus. Zal ik doorgaan met testen? Of gewoon afwachten wanneer mijn menstruatie komt of hopelijk natuurlijk een positieve test, alleen geen idee dan wanneer ik nu zou kunnen testen.
Wij hebben het vanaf 2 januari iedere dag gezellig gehad, dus hoop dat ik alsnog mijn ovulatie ergens die week heb gehad..
Duimen!
4 dagen geleden
Reactie op HalloAllemaal1234
Goedemorgen,
Het lukt mij maar niet om mijn piek te vinden van de ovulatie ...
Als je een onregematige cyclus hebt, kan het alsnog zijn dat die nog moet komen of wanneer je een langere cyclus hebt. Als je ziet dat de teststreep donkerder begint te worden, raad ik je ook aan om 2x per dag te testen rond dezelfde tijden zodat je je piek niet mist. Bijv 1x einde ochtend en 1x in de avond.
4 dagen geleden
Hey iedereen!
Wij zijn nu bezig voor een 2e kindje en ik weet niet heel goed wanneer mijn NOD is omdat mijn cyclus nog niet helemaal regelmatig is na stoppen borstvoeding 3 maanden geleden. Ergens binnen nu en een week gok ik dat mijn NOD is!
Sinds eergisteren krampjes in mn buik en een trekkend gevoel in mijn lies, dus ben benieuwd!!
Net een testje geprobeerd en ik denk zelf weer wat te zien maar waarschijnlijk maak ik mezelf gek..
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en testjes!!
Liefs Lies