528 Reacties

14 dagen geleden

Nod op 4 of 5 januari, tweede kindje. Eigenlijk niet helemaal gepland (of wel, want onveilig seks hebben inclusief orgasme doe je best bewust 😜) maar hartstikke welkom mocht het zo zijn. Tegelijkertijd ook angstig voor een zwangerschap i.v.m. chronische bekkenklachten (zoon is inmiddels 2). Ik merk dus niet zo heel veel van mijn luteale fase, terwijl ik dat normaal wel heb. Het zou dus best wel eens raak kunnen zijn. 😬 we gaan het zien.

14 dagen geleden

Mijn positieve ovulatietest was op 20 december. Menstruatie verwacht tussen 2/4 januari. Bij mijn andere 2 kindjes al heel vroeg dezelfde symptomen. Nu helemaal nergens last van, dus zie het somber in deze maand..

14 dagen geleden

Ik sluit ook aan! Nod 2 januari (waarschijnlijk, spiraal is er net een maandje uit dus wellicht doet dat nog wat qua cyclus). Wanneer zouden jullie dan testen? Ik denk zelf aan 30 december met een vroege test

14 dagen geleden

Reactie op Itsmehi

Ik sluit ook aan! Nod 2 januari (waarschijnlijk, spiraal is er net een maan ...
Kan evt met een vroege test vanaf morgen? Maar geen idee of je dat wil. Mijn cyclus is onregelmatig dus ik denk NOD op 2 Jan maar kan ook eerder zijn.

14 dagen geleden

Reactie op Mangoo

Kan evt met een vroege test vanaf morgen? Maar geen idee of je dat wil. Mi ...
Jaa ik heb normaliter ook een onregelmatige cyclus dus vandaar dat ik maandag dacht, is dan wat zekerder. Maar nu wil ik eigenlijk morgen al 😂

14 dagen geleden

Reactie op Itsmehi

Jaa ik heb normaliter ook een onregelmatige cyclus dus vandaar dat ik maand ...
Haha ik snap je met zo’n vroege test kan het alleen moet je rekening houden dat het pas echt zeker is na je NOD natuurlijk.

14 dagen geleden

Reactie op Louuuu89

Hopelijk een mooi cadeau in t nieuwe jaar. Kwamen jullie er ook bij de echo ...
Ja helaas wel, was 8+4 en moest medicijnen innemen om de zwangerschap te stoppen, want mijn lichaam had geen idee dat er geen baby meer groeide💔Voelde me helemaal zwanger en mijn buik begon zelfs al een beetje te vormen. Mijn cyclus kwam erna ook niet zelf op gang, dus ook primolut moeten slikken om een onttrekkingsbloeding te krijgen en vorige maand gelukkig wel zelf een menstruatie gehad, niet zwanger geraakt en nu weer een nieuwe poging. Zo duimennn

14 dagen geleden

Reactie op ellenkamp

Ja helaas wel, was 8+4 en moest medicijnen innemen om de zwangerschap te s ...
Heftig joh. Veel succes deze ronde. Ik duim met je mee 🤍✨️🤞

14 dagen geleden

Ik sluit aan, 3 dpo 🤞. Eerste ronde, 3e kindje

13 dagen geleden

Ik verwacht hier ook aan te sluiten, maandag of dinsdag is mijn nod en test nog steeds negatief, terwijl ik al positief testte bij me andere zwangerschappen, zelfs diegene die een miskraam is geworden. Ik heb de hoop voor deze ronde opgegeven en verwacht ook mijn menstruatie. Op naar ronde 9, volgende nod verwacht ik rond 26 januari. Als je 35 bent, moet je dan ook nog steeds een jaar wachten voordat je een doorverwijzing kan krijgen bij de huisarts hiervoor? Eerlijk gezegd zou ik graag getest willen worden zodat ik weet of het bij mij of me partner ligt namelijk. Sinds de miskraam lijkt het alsof zwanger worden niet meer lukt..

13 dagen geleden

Reactie op Oceara

Ik verwacht hier ook aan te sluiten, maandag of dinsdag is mijn nod en test ...
Je kan eerder hulp krijgen gezien je leeftijd. Gewoon bellen voor een verwijzing. Ik was steeds snel zwanger en nu niet. Twijfel ook om hulp in te schakelen, maar ik hoop nog steeds elke maand dat het gewoon lukt...

13 dagen geleden

Reactie op Aznag

Je kan eerder hulp krijgen gezien je leeftijd. Gewoon bellen voor een verwi ...
Dat zou heel fijn zijn, dan ga ik mooi effe bellen zodra me menstruatie is gestart om er helemaal zeker van te zijn dat het niet gelukt is. Dat van jouw lijkt me ook zo frustrerend dat je eerst snel zwanger wordt en nu ineens niet. Ben jij dan ook al wat ouder?

13 dagen geleden

Reactie op Aznag

Je kan eerder hulp krijgen gezien je leeftijd. Gewoon bellen voor een verwi ...
Dat dacht ik ook, maar helaas. Ben nu 35 en zitten in ronde 10. Toch moeten wij minstens een jaar proberen voordat ze überhaupt verder willen kijken of laat staan iets willen onderzoeken. Een verwijzing voor de fertiliteit hebben wij dus ook niet gekregen. Heb wel een verwijzing voor de gynaecoloog kunnen lospeuteren na veel moeite voor het onderzoeken van de vele klachten die ik heb sinds m'n bevalling. Ben bang dat ik een niche heb overgehouden aan m'n keizersnede en dat wellicht zwanger worden daardoor ook niet lukt. Daar kan ik nu terecht, wel pas eind februari. Dan zijn we inmiddels ook een jaar bezig. Mocht het dan nog niet raak zijn dan hoop ik wel dat we sneller geholpen worden (doordat ik dan al bij de gynaecoloog loopt) en niet zoals nu weer 4 maanden moeten wachten na de verwijzing.

13 dagen geleden

Reactie op Oceara

Dat zou heel fijn zijn, dan ga ik mooi effe bellen zodra me menstruatie is ...
Ja inmiddels 37. 🤷‍♀️

13 dagen geleden

Reactie op Munkie

Dat dacht ik ook, maar helaas. Ben nu 35 en zitten in ronde 10. Toch moeten ...
Oh meen je dat nu? Ik heb ook een keizersnede gehad. Wat is zo'n niche dan?

13 dagen geleden

Reactie op Munkie

Dat dacht ik ook, maar helaas. Ben nu 35 en zitten in ronde 10. Toch moeten ...
Toch vraag ik me af hoe ze kunnen checken of je al een jaar bezig bent of niet, ik denk dat als je dat zou zeggen dat je mogelijk wel die verwijzing kan krijgen

13 dagen geleden

Reactie op Aznag

Oh meen je dat nu? Ik heb ook een keizersnede gehad. Wat is zo'n niche dan? ...
Dat is een soort holte in je baarmoeder wat klachten kan veroorzaken. Reden waarvoor ik daar bang voor ben is dat ik klachten heb zoals een hele hevige menstruatie van minstens een week en spotting soms wel tot dag 12, veel bloedverlies (tampon indoen, naar de bank lopen en alweer doorgelekt zijn), flashbacks naar m'n weeën zoveel pijn en dus ook het uitblijven van een zwangerschap. Komt best veel voor, maar veel hebben er helemaal geen klachten van. https://www.amsterdamumc.nl/nl/patienteninformatie/de-niche.htm#:~:text=Een%20'niche'%20is%20een%20holtevormig,de%20vrouwen%20een%20grote%20niche.

13 dagen geleden

Reactie op Oceara

Toch vraag ik me af hoe ze kunnen checken of je al een jaar bezig bent of n ...
Dat kunnen ze ook niet echt checken lijkt mij. Alleen zou het in mijn geval bijna ongeloofwaardig zijn😅. Dochter is nu 17 maanden en ben 2 maanden geleden bij de huisarts geweest. Dan zouden we dus al met 3 maanden postpartum zijn gaan proberen. Toentertijd ben ik bij de huisarts geweest omdat ik nog steeds vloeide na de bevalling en daarnaast heb een keizersnede gehad waarbij het advies was één jaar te wachten voordat je probeert. We zijn met 6 maanden pp begonnen, maar had toen m'n cyclus nog niet. Vanaf 8 maanden pp is die terug. Toen ook actiever aan de gang en ovulatietesten gaan gebruiken. Helaas alleen tot op heden nog niet zwanger. Zo heb ik het ook maar gewoon verteld aan de huisarts, maar volgens hem hoefde ik mij nergens zorgen over te maken. Wat je dus toch automatisch wel doet omdat het maar niet wil lukken🙈

13 dagen geleden

Reactie op Munkie

Dat kunnen ze ook niet echt checken lijkt mij. Alleen zou het in mijn geval ...
Ik denk dat ik het gewoon even aandik om die doorverwijzing te krijgen. Ik vind het gewoon ontzettend raar dat ik 3 zwangerschappen (waarvan 2 voldragen en 1 miskraam) heb gehad waarbij ik al zwanger was in ronde 3 en nu lijkt het niet meer te lukken, we gaan nu dus naar ronde 9 en heb de miskraam gehad in ronde 3 en mijn cyclus is helemaal in orde en ik heb ook netjes elke keer me eisprong en we hebben ook seks op de juiste momenten. Mijn menstruatie is ook anders sinds de bevalling, erger en meer klachten ervan. Ik heb dan 2 normalr bevallingen gehad, maar bij de laatste heb ik een onervaren verloskundige gehad die er ook een zootje van maakte vonden wij en ook heel raar deed om de placenta eruit te krijgen. Wij hebben het gevoel dat ze daardoor toch iets beschadigd heeft waardoor het zwanger worden en blijven niet goed lukt

13 dagen geleden

Ik sluit mij hier aan, NOD rond 30 januari. 6e ronde na een miskraam in juli ✨️