531 Reacties
13 dagen geleden
Ik sluit me ook aan, net ronde 2 ongesteld geworden. Begin december miskraam gahad, was ronde 1. Nu hopen dat januari raak gaat zijn 🤞
13 dagen geleden
Tel je de dag van positieve ovulatie als dag 1 of de dag erna pas als dag 1?
13 dagen geleden
Reactie op Kinderwensnummer3
Tel je de dag van positieve ovulatie als dag 1 of de dag erna pas als dag 1 ...
1 dag na je eisprong, dus de ene zegt 2 dagen na je test, de volgende 3 dagen.. maar zou van 2 dagen na je positieve test uitgaan, vaak wordt je ongv 10/12 dagen na je eisprong ongesteld, dus dat zou je ook van je gemiddelde cyclus lengte nog af kunnen trekken.
Ik heb bijv een cyclus van 25 dagen, dag 13/14 positieve test, voel dag later eisprong. Dag na eisprong hou ik aan als 1 dpo. 10dpo vaak mn nod
13 dagen geleden
Reactie op Didjaa
1 dag na je eisprong, dus de ene zegt 2 dagen na je test, de volgende 3 dag ...
En als je je eisprong niet voelt? Ik voel dus niks. 20 op 21 december positieve ovulatietest. Zal ik dan vanaf dag 22 tellen? Dus vandaag 7dpo?
13 dagen geleden
Reactie op Didjaa
ja, zou vanaf 22ste tellen idd, vandaag 7dpo ja!
Dankje! Denk dan nu trouwens dat ik dan een vrij korte luteale fase heb.. of valt dat mee? 20/21 december pos ovulatietest en verwachten menstruatie is 2 januari…
13 dagen geleden
Reactie op PM1995
Nod op 4 of 5 januari, tweede kindje. Eigenlijk niet helemaal gepland (of w ...
Hier mogelijk ook ongepland zwanger, had even niet stil gestaan bij de juiste vruchtbare week. 🙈 een kindje is bij ons altijd welkom, maar na een postnatale depressie van mijn zoontje 3 jaar geleden en altijd de deur dicht gehouden voor een tweede schuilt er enorm veel angst. Maar ik probeer nu alvast aan het idee te wennen (ook al weet ik dat de mogelijkheid er ook gewoon is dat ik niet zwanger ga worden), dan kan de shock op een evt positieve test alleen maar meevallen. Maar man man man, wat vind ik dit rete spannend zeg!! Super zenuwachtig wel en ik had ps 25 dec een knaller van een ovulatietest (die gebruikte ik juist om veilig te zijn voor de vruchtbare week en niet zwanger te raken), dus ik moet nog even 😅
13 dagen geleden
Reactie op Didjaa
lf van 12 dagen is prima opzich hoor, hier maar lf van 9 soms 10
Stelt me gerust! En snel zwanger?
13 dagen geleden
Wij kunnen eindelijk voor ons derde kindje proberen. Na meer dan 2 jaar weer een menstruatie gehad vanaf 11 december, dus nu bezig met testen of ik een ovulatie heb en wanneer. Ik zit inmiddels op dag 18 en helaas nog geen piek, maar ik hoop dat er snel een ovulatie komt. Na mijn eerste zoontje werd ik ook pas na 14 maanden weer ongesteld, en toen duurde mijn eerste cyclus maar liefst 49 dagen 😅 Dus even afwachten, maar hopelijk NOD dus in januari.
13 dagen geleden
Iemand die ook de nod rond 4-5 jan heeft en savonds ook misselijk is en smorgens krampen onderin? Ik ben nog heel voorzichtig na de miskraam in december maar ik had bij de vorige zwangerschap ook savonds misselijkheid de week voor mijn nod..
12 dagen geleden
Reactie op Jansjuni23
Iemand die ook de nod rond 4-5 jan heeft en savonds ook misselijk is en smo ...
Mijn NOD is 4 januari, heb vooral ‘s avonds last van maagzuur (moet ook continu boeren) en af en toe wat krampjes. Heb toevallig ook begin december een miskraam gehad
12 dagen geleden
Reactie op Didjaa
nee dat helaas niet, 1e was ronde 5, dus opzich vrij snel.
2e na 14 rondes ...
Wat naar:( bij mijn andere 2 kids beide in 1x zwanger… maar toen een cyclus van 30 dagen met stipt op dag 14 ovulatie.. nu al sinds juni mijn cyclus aan het leren kennen en mijn ovulatie is echt elke maand anders.. dag 17,18,19,14,11… ben wel pas net 1,5 week gestopt met bv na ruim 19 maanden. Maar volgens de lk heeft op lang termijn dat nauwelijks invloed op je luteale fase.
12 dagen geleden
Wat naar:( bij mijn andere 2 kids beide in 1x zwanger… maar toen een cyclus ...
Oh en nu dus een cyclus van meestal 28 dagen. Soms wat korter soms een dag langer (vaker dag korter) behalve bij mijn ovulatie die op dag 11 er al was! Toen was mijn cyclus 24 dagen. Al met al niet stabiel dus..
12 dagen geleden
Oh en nu dus een cyclus van meestal 28 dagen. Soms wat korter soms een dag ...
Hmm, je lichaam moet denk ik nog zoeken naar de balans. Het zou idd geen effect moeten hebben op je lf idd.
Hier is mn cyclus 2 dagen korter geworden na mn 1e zwangerschap. Vaak 24/25 dagen, heeeeel soms 27 als mn eisprong later was. Gemiddeld op dag 13/14 een piek, dag later eisprong, kan dan gerust er vanuit gaan dat ik op dag 10 na eisprong ongesteld wordt, was voor mn 1e zwangerschap ook al zo.
Nu na de mk merk ik ook dat het weer zoeken is, vorige maand dag 15 piek en nu gister op dag 13... 🤷🏼♀️
1e eisprong na mk niet gevonden, door aanhoudend bloedverlies en lang positief testen op hcg.
Maargoed.. na deze "pauze van 3 cyclussen" gaan we wel zien hoe of wat. (stiekem hoop ik dat het alsnog gewoon raak is deze ronde 🫣)
12 dagen geleden
Ik sluit me ook aan😅 Paar dagen geleden soort van per ongeluk onveilige seks gehad, en waarschijnlijk ergens in die periode ook mijn eisprong. Best spannend, want nummer 3 stond eigenlijk niet echt op de planning. Maar als het zo is zal het vast goed komen. Nod is rond 10 januari.