Hallo!
In januari na de 1e poging een positieve zwangerschapstest in handen. Super super blij! Bij de termijnecho kwamen we erachter dat het hartje na 10 weken was gestopt met kloppen (missed abortion). Ik heb toen nog 2-3 weken gewacht, maar de miskraam leek niet vanzelf op gang te komen. Naar gynaecoloog geweest en medicatie gekregen. Na een heftige mini bevalling ons kindje bij ongeveer 14 weken zwangerschap verloren. Dit was op 26 maart en ik heb hierna nog 10-14 dagen bloedverlies gehad.
Mijn vraag gaat over de lichamelijke nasleep: half april had ik een controle echo die goed was. De baarmoeder was leeg en alles zag er goed uit. Ik had na 3-4 weken tussentijds (bruin) bloedverlies, dus nog een echo gehad en het zag er wederom goed uit. Gynaecoloog zag zelfs alweer opgebouwd slijmvlies, dus verwachtte mijn 1e menstruatie snel. Dit klopte; 12 mei eerste menstruatie. Die was gewoon zoals ik hem herken van voor de zwangerschap. Hierna heeft het tot 25 juni geduurd voor ik weer ongesteld werd, wederom met tussentijds bloedverlies. Dit was dus een cyclus van 55 dagen ofzo. Hierna cyclus van 29 dagen. Daarna van 55-60 dagen en nu weer aan het wachten (inmiddels dag 45). Er is geen touw aan vast te knopen… Ik ervaar wel wat meer klachten gedurende de maand, met name zere borsten. Dit is zo verwarrend en maakt dat ik al meerdere keren gedacht heb: zou ik dan toch weer zwanger zijn? Tot nu toe alle tests negatief. Ik doe niet aan ovulatietesten, maar wil dat vanaf volgende maand wel doen.
Voorheen was mijn cyclus altijd tussen de 33-36 dagen. Altijd wel regelmatig, op 2 x na in het jaar hiervoor. Eenmalig zonder duidelijke reden en de andere keer toen ik heel veel aan het rennen was vanwege een marathon.
Ik ga denk ik wel even naar de HA, omdat het nu na 7 maanden nog zo onregelmatig is. Merk dat ik me zorgen maak. Ik hoor graag of er vrouwen zijn met een zelfde soort ervaring. Wat hebben jullie hiermee gedaan? Afgewacht of wel laten checken? Wat kwam hieruit?
Liefs!