19 Reacties
5 jaar geleden
Ik herken je situatie van toen ik nog met mijn ex was. Iedereen om ons heen leek maar zwanger te worden door elkaar alleen maar aan te kijken en ik had ondertussen geen enkele keer een regelmatige cyclus en laat staan een positieve test. En dat terwijl we om de dag seks hadden. Zeker in de vruchtbare dagen.
Na elf maanden kwam mijn ex erachter (of sprak hij het eindelijk uit) dat hij nog geen kinderen wilde en niet wist of dat moment ooit zou komen. Dat betekende het einde van onze relatie.
Met mijn huidige vriend was ik vrijwel meteen zwanger toen we gingen proberen. Aangezien mijn ex en ik nooit bij een dokter geweest zijn, weet ik niet of we gewoon domme pech hadden (wat bij het overgrote deel van de stellen zo schijnt te zijn die niet met een jaar zwanger zijn) of dat er, nu aannemelijker bij hem, iets mis was.
Hou hoop, geniet vooral van de seks en laat dat niet alleen in het teken van zwanger worden staan. Dat is echt funest voor je relatie en happy thoughts. En als het echt te veel knaagt, ga eens langs de huisarts.
🍀
5 jaar geleden
Een aantal jaar geleden in maart gestopt met de pil. Duurde tot oktober jaar later om zwanger te worden. Wat ik vooral lastig vond is het wel /niet delen. Ik wilde toch graag mensen verrassen, maar moest ook mijn ei kwijt. Gelukkig hele lieve man hier. Maar bij een hoop mensen duurt het 6-12 maanden en bij veel mensen zelfs langer dan een jaar (en dan hoeft er niets mis te zijn). Maar zeker bij een eerste houden veel mensen het toch voor zich.
Herken het nog zo erg, merkte dat ik na een jaar ook echt jaloers werd op andere zwangeren. Vooral als dan de nadruk werd gelegd op hoe snel ze wel niet (weer) zwanger zijn. Grr.. Maar weet dat de meerderheid zeker niet in het eerste half jaar zwanger raakt.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik ben 32 jaar. Vorig jaar eind nov gestopt met de pil. Eerste paar maanden regelmatig ongesteld. Met enige regelmaat ‘geklust’. Ineens werden mijn cyclussen zeer onregelmatig. Van kort naar lang. Iedere keer dacht ik nu is het zover.. maar dan uiteindelijk toch ongesteld geworden. Tot ik er op 19 aug achterkwam dat ik zwanger was met een cyclus van 34 dagen.. langste tot nu toe. Normaal 27/28. Ik wilde mij uit die onzekerheid helpen door een test te doen en was ervan overtuigd dat deze negatief zou zijn. Maar niets was minder waar. 2 knalstrepen. Ik kon het niet geloven. Op 8 september mijn eerste echo gehad en was toen 8w3d. Wij zouden eigenlijk voor ronde 10 gaan.. ik was op 17 juli nog ongesteld geworden.
Wij gebruiken regelmatig extra glijmiddel, omdat ik dat prettiger vind. Ik was mij er niet van bewust dat in vele glijmiddelen zaaddodende middelen zitten. In juli ben ik overgestapt op de concieve plus glijmiddel. Deze is niet schadelijk voor de zaadcellen en ph waarde. Daarnaast had ik besloten in juli om naast mijn werk toch een studie te gaan volgen van 2 jaar, die begin okt zou starten, omdat ik niet heel mijn leven op hold wilde zetten. Ik weet niet of het aan het glijmiddel lag of dat ik mij heb gefocust op iets anders.. misschien beide.
Nu ben ik inmiddels 15w2d zwanger en bezig met mijn studie.
Gemiddeld duurt het een half jaar tot een jaar. Ik had mij voorgenomen er zijn meerdere wegen naar rome als het na een jaar nog niet lukt. Wel was ik iedere keer teleurgesteld en verdrietig dat het niet lukte. Wij maakten geen gebruik van ovulatietesten. Wij ‘klusten’ wanneer we zin hadden en niet omdat het moest. En wij wisten ook niet meer wanneer ik vruchtbaar was vanwege de onregelmatigheid.
Probeer je op iets anders te focussen en probeer te genieten van alles wat je wel hebt.
Veel succes! Je bent echt niet alleen! 🍀
5 jaar geleden
Lieve dame, wat herkenbaar wat je schrijft. Ik dacht ook binnen een paar maanden wel zwanger te zijn. Och zo naïef! Inmiddels in ronde 13... had na 12 maanden (en na 3-6-9) maanden ook telkens wel een mental breakdown maar iedere maand is ook weer een nieuwe kans. Er is een tijd voor alles. Ook jullie tijd komt nog. Het fijne van dit forum is om juist even van je af te schrijven en steun te kunnen ontvangen. Veel geluk 🍀
5 jaar geleden
Heel herkenbaar ben zelf gestopt in maart met de pil en ook nog steeds niet zwanger. We zijn wel pas aan het proberen vanaf juni gezien ik eerst nog goedkeuring van mijn artsen moest krijgen. Echter laat mijn gezondheid me nu even heel erg in de steek en vind ik het op dit moment niet zo erg dat het nog niet gelukt is. Heb namelijk vanaf juli al 5 ziekenhuisppnamens gehad ivm hartklachten. Dit komt ook omdat ik van medicatie heb moeten switchen ivm voorgenomen zwangerschap. Wel merk ik iedere maand weer dat je toch zo hoopt dat dit ons dan wel mee zit en gewoon raak is maar helaas. Mijn mantra op dit moment is dan ook vooral laat het los en het komt wel als ik er klaar voor ben.... ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt🍀
5 jaar geleden
Heel herkenbaar, ook ik ben eind april gestopt met de pil. Iedere maand is het weer een teleurstelling als mijn regels doorkomen. Deze maand voor de eerste keer ovulatietesten gebruikt, geen idee of het grote meerwaarde zal hebben, maar wie weet! Bij iedere andere aankondiging heb ik ook meteen zoiets van oh dat had ik kunnen zijn. Hopelijk deze maand wel bij de gelukkige 🤞
5 jaar geleden
Ik herken ook je verhaal. Ik ben ruim 1,5 geleden gestopt met de pil en zitten nu in ronde 6. Wij zijn beide 27, gezond en fit. Ik heb een vrij regelmatige cyclus (tussen de 30 en 33 dagen) en elke maand meet ik m'n LH piek en 'klussen' we op de juiste momenten. Ook hier nog geen positieve test in handen gehad.
Ik merk dat ik er erg onzeker van wordt. Heb ik ooit ongemerkt een soa gehad? Is er iets mis met de zaadkwaliteit van m'n vriend? Dit soort dingen gaan constant door m'n hoofd. Soms kan ik relativeren door verhalen die ik hier lees en dat het volkomen normaal is als het een jaar duurt. Toch overschaduwen de negatieve gedachten soms..
5 jaar geleden
Super herkenbaar.. Ik ben januari 2018 gestopt met de pil zodat het maar alvast uit mn lichaam was voor dat we serieus zouden beginnen. Sinds december afgelopen jaar begonnen en omdat we beide super gezond zijn, niet roken ed, beide sporten en allebei jong zijn had ik verwacht dat we onderhand ook al zwanger zouden zijn. Maar helaas.. ronde 13 nu. Wij zijn vorige week naar de huisarts geweest omdat er voor mn gevoel gewoon iets niet klopt gezien ik super regelmatige cyclussen en eisprongen heb. Als ik deze week ongesteld wordt ga ik bloedprikken en mijn vriend zijn sperma laten testen..
5 jaar geleden
Reactie op Marenne
Op een forum lees je veel, en niet alles is de waarheid. Dit zijn de statis ...

Ja deze statistieken wordt ik niet echt door gerustgesteld. Aangezien ik in ronde 6 zit. 70% is binnen een half jaar zwanger, 80% na een jaar. Betekend dus dat wanneer je na 6 maanden nog niet zwanger bent de kans nog 10% is om binnen het jaar zwanger te worden? Of lees ik het dan verkeerd? 🙈
5 jaar geleden
Heeele herkenbare situatie! In december 2019 gestopt met de pil, eerst ontpillen en direct cyclus van 28-29 dagen. Ovulatie gevonden met ovulatietesten en merk het duidelijk aan mijn lichaam. Vanaf april 2020 zijn wij bezig voor ons eerste kindje, helaas nu in ronde 8.
En ja er zijn vrouwen veel langer bezig maar ook zoveel vrouwen waar het snel lukt. Enerzijds maakt het mij soms zo onzeker en bang of het wel goed komt, of is er dan toch iets mis? Andere kant troost ik mij met dat er gemiddeld een jaar voor staat en we daar nog niet zijn...
Zo moeilijk allemaal als de wens zo groot is!❤️
5 jaar geleden
Reactie op Famke00
Ja deze statistieken wordt ik niet echt door gerustgesteld. Aangezien ik in ...
Ik moest ook even nadenken hoor, maar die 10% is gelukkig iets positiever: van de 30% die na een halfjaar nog niet zwanger is, is 1 op de 3 dat na een jaar wel.
Wij zijn nu ook bijna een halfjaar bezig en ik had ook gehoopt (en stiekem vanuit gegaan) nu wel zwanger te zijn.. de onzekerheid maakt het zwaar
5 jaar geleden
Toen had ik geen app ofzo, maar dit is wel fijn om dit soort dingen te delen. De familie en vrienden weten van niets en ondertussen kan je wel je ei kwijt. Achteraf was dat best fijn geweest tijdens de dipjes.
5 jaar geleden
Hey doornroses.
Heel herkenbaar, ik ben ook 28 en zit nu in ronde 15 ging er ook met volle moet tegen aan maar naar een half jaar proberen zonder een zwangerschap werd ik ook erg onzeker.
Ik ben nu een fertiliteits traject begonnen twee maand geleden, Ik had de angst ook na een half jaartje dat dit mij te wachten stond en helaas is het ook zo, Maar ik haal hier ook weer veel kracht uit doordat je in iedergeval ergens mee bezig bent nu in plaats van alleen afwachten.
Maar heb ook mensen in mijn omgeving die spontaan zwanger zijn geworden na iets meer dan een half jaar. Ik hoop voor jou dat je snel zwanger Mag zijn 🍀🌸
5 jaar geleden
Ook hier gaat 't niet zo snel als gehoopt. Beide 28 en lichamelijke gezien gezond (voor zover we weten), roken niet, drinken niet overmatig. Toch nu in ronde 10 bezig. Ik bespreek het sinds een paar maanden wel met vrienden omdat heet mij bij vlagen ook zo hoog zit dat alleen met m'n partner erover praten de lading niet dekt. Ook hij is iedere maand teleurgesteld.
3 vriendinnen zijn snel zwanger geworden, dat maakt 't soms extra zwaar omdat ik die hoop ook had. Maar door 't er met hun over te hebben en met anderen, blijkt dat er tegenover 3 vrouwen die snel zwanger worden, weer een heleboel andere zijn. Die er ook langer over doen. Dat relativerende voor mij enorm. Ik heb erg nare gedachtes gehad (wat als 't niet lukt ed), wat mij echt bezig hield en mijn humeur beïnvloedde. Op de een of andere manier kan ik sinds een tijdje "gewoon" balen als ik ongesteld ben geworden zonder in paniek te raken wat er allemaal wel niet mis zou zijn.
Is voor mijzelf gewoon een proces geweest, ik heb het een klein beetje los kunnen laten.
Ik wens je wat rust toe in dit proces en houd moed, onze tijd komt vast nog! 🍀
5 jaar geleden
Lieve meiden, wat doen jullie berichtjes mij goed ❤️ het is fijn om te weten dat jullie dezelfde onzekerheid delen en ik hoop op geluk voor ons allemaal 🍀
Inmiddels ben ik ongesteld geworden dus voelt weer als een nieuw begin, zeker na jullie berichtjes die hebben me echt een hart onder de riem gestoken 💕 dankjewel!
5 jaar geleden
Ja ook gehad. Bij de eerste was ik de eerste maand zwanger, dus dachten we dat het weer zo zou lopen. Nu was het na 8 maanden raak. Ik dacht steeds.. wat kan ik doen? Het enige dat ik kan zeggen is dat het belangrijk is om allebei niet of nauwelijks te drinken, het regelmatig te doen (ook als je er niet zwanger van kan raken, maar dat de zwemmers dan wat actiever zijn ofzo), en ik heb toen in de maand dat ik zwanger werd Vitex gebruikt.. daardoor komt je eisprong iets vervroegd (ivm het langer worden van je cyclus). Wie weet helpt het je iets.