48 Reacties
3 jaar geleden
LH schommelt je gehele cyclus, vaak zie je dat LH verhoogt rondom je NOD , alleen een knipperende smiley is toch niet positief ?
3 jaar geleden
Reactie op Blinkgirl
Hmm, ik zie niets in de bijsluiter over later testen. Wel dat de knipperend ...
Ja klopt, dat zeggen de bijsluiters maar uit ervaring van het forum blijkt dat het anders is en dat een LH-gehalte wel degelijk kan verhogen rondom je NOD ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Blinkgirl
Ah check. Dus dat zegt niks over de kans op zwangerschap.. (ik dacht geleze ...
Klopt, die theorie bestaat inderdaad. Maar een knipperende smiley is vooral een verhoogd LH ipv een positieve LH piek, maar als dat zo zou zijn zou je ook positief testen op de zwangerschapstest !
3 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Als er niets in staat over later de ovulatietesten nog gebruiken dan zijn z ...
Nee dat weet ik ook hoor. Alleen durfde ik geen echte zw test te doen dus als een soort mentale voorbereiding die ovulatietest gedaan. En ik weet dat het pas de eerste keer echt proberen is maar door onze medische voorgeschiedenis ben ik zo bang dat het toch niet lukt en we jaren verder zijn voor we dat weten/andere opties kunnen gaan inzetten. Ben ook niet superjong meer dus dat helpt ook niet mee.
3 jaar geleden
Waarom doe je een ovulatietest 1 dag voor NOD? Dit heeft toch totaal geen zin?
3 jaar geleden
Ik lees dat inderdaad ook vaker dat vrouwen ovulatietesten doen rond NOD , maar dat streepje op zo’n test zegt niets en kan het geheel juist allemaal onzekerder maken, je hebt er dus in wezen helemaal niets aan
3 jaar geleden
Ik ben vooral benieuwd waarom je nu ovulatietesten deed? In principe is de "regel", als je een positieve ovulatietest hebt gehad (jij dus op 14 jan) stop je het best met testen. Je weet dat je dan je piek hebt gehad en dat je vruchtbare dagen zijn, rondom die positieve test.
14 jan een vaste smiley betekend 15 of 16 je eisprong. Je menstruatie kan je verwachten ongeveer 14 dagen nadien, maar kan bijvoorbeeld ook na 10 dagen of na 18 dagen.
Dus je zou ongeveer 13 dpo zijn. Ik zou aanraden om nog een dag of 2 te wachten, dan eventueel een zwangerschapstest te doen. Maar, het kan ook zijn dat je dus iets later menstrueert.
Dat hangt af van je luteale fase. Ben je bekend hoelang de jouwe duurt meestal?
3 jaar geleden
Waarschijnlijk een verlate eisprong, een positieve ovulatie zegt dat de piek nadert maar dan hoeft er nog geen eisprong te zijn. Ik heb ook weleens gehad dat ik week na een positieve test krampen kreeg. Toen deed ik een ovulatie test en die was positief. Ook werd ik een week later ongesteld. Het Kan niet zo zijn dat een zwangerschapstest negatief is en een ovulatie test positief terwijl je zwanger bent. Zou nog een early zw test kunnen doen, kijken wat die aangeeft.
3 jaar geleden
Dank voor de reacties. Ik deed de test omdat ik nog geen zw test durfde te doen (dan voelde het zo definitief) en de meeste vrouwen volgens mij ook positief testen op de ovulatietest als ze zwanger zijn. Vandaar.
Verlate eisprong kan niet - ik had op 14 januari de stilstaande smiley op de CB digitale ov test (en heb altijd buikpijn rond de eisprong).
De test die ik gisteren heb gedaan was al een early zw test. Nog niet ongesteld worden, maar goed, ik ga ervan uit dat dat eraan zit te komen.
3 jaar geleden
Reactie op Beanie85
Ik ben vooral benieuwd waarom je nu ovulatietesten deed? In principe is de ...
Ja in het laatste jaar (sindsdien houd ik het bij) nooit langer dan 15 dagen geweest (soms 13, meestal precies 14). Dus ik zal vandaag ws ongesteld worden. Ben ik het woensdag nog niet, dan doe ik nog een zw test, maar lijkt me heel sterk.
3 jaar geleden
Reactie op Blinkgirl
Dank voor de reacties. Ik deed de test omdat ik nog geen zw test durfde te ...
Dat de meeste vrouwen een positieve ovulatie test hebben als ze zwanger zijn klopt niet. De meeste vrouwen doen alleen voor de eisprong een ovulatie test en niet om een zwangerschap te detecteren. De ene test kan positief reageren als je zwanger bent, de andere test weer niet. Aangezien de zw test negatief is denk ik toch echt dat het een verlate eisprong is, heb dit zelf ook eens meegemaakt. Had een positieve ovulatie test en ook buikpijn, week later weer krampen en doorzichtig slijm en een positieve ovulatie test. Ook werd ik later ongesteld, ik zelf voel ook altijd mijn eisprong en ben al vanaf zeker ruim 7 jaar van de pil af. Als het toch een verlate eisprong is wordt je ook later ongesteld. Als je echt zekerheid wilt kan je altijd nog een bloedtest laten uitvoeren bij de dokter.
3 jaar geleden
Reactie op Blinkgirl
Yes, al een jaar.
Dan is het in ieder geval niet een verlate eisprong, zoals sommigen hier zeggen. Lastig. Zou even geduld houden, maar wel in je achterhoofd houden dat de kans groot is dat je ongesteld gaat worden. Koop voor de volgende ronde dipsticks van sensitest als zwangerschapstest. Die van cb zijn onnodig duur en minder sensitief dan gewone niet digitale testen.
3 jaar geleden
Dat de meeste vrouwen een positieve ovulatie test hebben als ze zwanger zij ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie :) ik denk dat ik vandaag ongesteld zal worden en geduldiger moet zijn tijdens de volgende ronde. Ik vind het gewoon heel moeilijk om de controle een beetje los te laten en te vertrouwen dat het wel goed komt, ben continu bang dat ze in het zkhs toch iets over het hoofd hebben gezien, een potje verwisseld, etc. Maar alleen de tijd gaat het uitwijzen vrees ik.