5 Reacties

8 maanden geleden

Veel ovulatietesten kopen en het proberen van je af te zetten want het is echt wel stressvol als je elke dag hoopt op een piek, maar die nog anderhalve week in de toekomst ligt. Mijn cyclus zat tussen de 23 en 34 dagen toen ik ovulatietesten gebruikte, wel wat minder speling dan bij jou. Vrees dat er geen andere optie is. Sensitest was ik tevreden over en prijs valt mee.

8 maanden geleden

Ik probeerde te letten op mijn afscheiding. Als het meer rekbaar slijm werd, dan ging ik ovulatietesten gebruiken. Weet niet of dat een optie is?

8 maanden geleden

Heel veel geduld hebben haha. Ik heb heel wat ovulatietesten gedaan toen mijn cyclus onregelmatig was (pcos en uiteindelijk zwanger geworden middels ovulatie inductie, dus toen was mijn cyclus wel regelmatiger). Maar ik deed soms weken lang ovulatietesten, werd er helemaal gefrustreerd van, soms stopte ik er dan maar mee en pakte ik het later weer een keer op. Maar ik had ook maar 3x per jaar een eisprong toen, dus dat was niet vol te houden met ovulatietesten Uiteindelijk ben ik gaan leren om mijn afscheiding te herkennen en kon ik aan mijn baarmoedermond voelen of ik rond de eisprong zat of niet.

8 maanden geleden

Ik adviseer om geen ovulatietesten te gebruiken.

8 maanden geleden

Bedankt! Ik heb ze net van telano besteld, die waren het goedkoopste. Ik ga het gewoon proberen, als het niet bevalt of te veel gedoe is dan stop ik er weer mee.