16 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het hier ook met mijn man over gehad. Momenteel zwanger na 2 jaar en een ziekenhuis traject. Ik heb geen pcos met uitblijvende cyclus, maar een cyclus van 12 dagen waardoor de eitjes ook niet voldoende groeien. Ik lees van veel vrouwen dat ze binnen 6 tot 12 maanden na de bevalling zonder hulp van het ziekenhuis zwanger worden. En als alles goed verloopt, willen we ook vlot proberen voor een tweede. Zodat we het ziekenhuis mogelijk over kunnen slaan.
4 jaar geleden
Hej, ik heb ook PCOS, mijn cyclus stopt er soms een 6 maanden tot jaar mee. In januari 2020 bevallen van ons eerste kindje, na 1,5 jaar en uiteindelijk via het ziekenhuis met clomid. In maart 2021 gestopt met de pil. In augustus 2021 eerste gesprek gehad over cyclus monitoring en en september bleek ik spontaan zwanger! Hadden we nooit verwacht ❤️
4 jaar geleden
Hier ook pcos. 1e kindje is 2,5 en vanaf dat zij 8 maanden was weer actief een traject ingestapt, maar tot zover zonder succes. Nu zitten de problemen bij ons aan beide kanten dus dat werkt ook niet mee
4 jaar geleden
Ik heb ook pcos. Eerste zwangerschap kwam 2 jaar na stoppen met de pil waarvan 1 jaar met medicatie/ziekenhuis. Deze periode vond ik vreselijk, die onzekerheid en niet wetende of het ooit wel lukt na elke maand weer een teleurstelling.
Na de geboorte van mijn dochter (nu 14 mnd) heb ik 10 weken borstvoeding gegeven en 5 weken erna werd ik voor het eerst weer ongesteld! Helemaal vanzelf. Zo gek, want voor m’n zwangerschap had ik helemaal geen eigen cyclus. Na die eerste keer werd ik vrij regelmatig weer ongesteld, alleen elke keer duurde het weer een paar dagen langer. Ik was bang dat dit uiteindelijk zou oplopen en zou resulteren in een opnieuw uitblijvende cyclus. Daarom besloten we om geen anticonceptie te gebruiken (daarvoor alleen een condoom, de pil ga ik nooit meer slikken). Als er een tweede kindje zou komen, dan heeeel graag zonder hulp van het ziekenhuis. En toen, vrij snel en onverwachts, bleek ik opnieuw zwanger! Nu bijna 34 weken💕
Sneller dan ik had bedacht, maar zo fijn dat het zo is gegaan. Heerlijk zorgeloos zonder medicijnen en zonder elke maand zo’n stomme negatieve zwangerschapstest. Heel fijn om het ook op deze manier te kunnen ervaren.
Ik krijg soms wel de opmerking dat het wel vrij snel is en dat het niet per se ‘het beste is’ voor m’n lichaam. Heel naar vind ik dat. Ik ben tenminste gezegend met 2 kindjes straks! Ik hoop dat het voor jou ook zo zal verlopen.
4 jaar geleden
Ik ben ook afgelopen januari bevallen. Ik heb helaas ook pcos.
Ik vind het ook een hele lastige daarom er voor gekozen om helemaal geen anticonceptie te gebruiken. Waarschijnlijk trekken we aan het einde van het jaar weer aan de bel bij het zkhuis.
Bij mij is het uiteindelijk gelukt met gonal f injecties.
3 jaar geleden
Hi! Ik heb ook pcos. Door mijn zwangerschapswens destijds in traject gezeten en mbv gonal-f zwanger geworden. Mijn zoontje is nu 1,5. Na de bevalling toch gekozen voor een mirena spiraal omdat ik toch geen risico wilde lopen.
Afgelopen april de spiraal laten verwijderen, omdat ik die hormonen niet in m'n lichaam wilde. Vorige week had ik een positieve test in handen 😅🍀.
2 jaar geleden
Reactie op Daisy1862
Wow ik zie nu dit topic weer 😨😱 uiteindelijk is het bij ons ineens sponta ...
wow wat goed 🥰