4 Reacties
5 jaar geleden
Ah ik was even aan het zien naar je topics, ik heb dit genomen omdat het zou helpen je suikerspiegel te regelen, maar eigenlijk vond ik het vooral duur en denk ik niet dat het geholpen heeft. Mijn gyn zei wel dat dat het enige was waarin ze zou geloven, prof vh ziekenhuis vond het allemaal niets waard (maar goed, het gevoel hebben dat je iets doet, kan psychologisch ook al helpen). Zou het persoonlijk niet meer opnieuw nemen. Wat ik wel gedaan heb in de laatste maand is glijmiddel besteld dat de zwemmers zou helpen 馃槀 of het daarin ligt weet ik niet, maar dezelfde maand was het prijs.
5 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met het bovengenoemde supplement. Wel heb ik PCOS en heb ik me al jaren verdiept in wat mijn cyclus zou kunnen verbeteren. Wat voor mij gewerkt heeft is me streng te houden aan het GI-dieet. Dit betekent geen suikers meer, maar ook geen snelle koolhydraten zoals bijvoorbeeld banaan. Daarnaast heb ik een supplement gebruikt genaamd berberine. Het zorgt ervoor dat insulineresistentie vermindert en het maakt je cellen dus eigenlijk gevoeliger voor insuline, waardoor de insulinelevels niet te hoog oplopen. Veel bewegen is hier ook heel goed voor trouwens. Voor informatie over berberine zie https://m.orthokennis.nl/nutrienten/berberine
Denk er overigens ook aan voldoende gezonde vetten te gebruiken, bij voorkeur ook omega 3. Vetten zijn de voorloper van veel hormonen dus ook belangrijk voor een goede cyclus.
5 jaar geleden
Ik ben overigens wel direct gestopt toen ik zwanger was, want hier is nog geen onderzoek naar gedaan.