27 Reacties
2 maanden geleden
Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar wilde toch even reageren.
Ik was namelijk bij de 2e wel gelijk zwanger! En bij de 1e duurde het 3 maanden. Dus het kan snel gaan!
2 maanden geleden
Hoi hoi, mijn vriend en ik (25&29jaar) gaan ook vanaf 2026 starten met onze kinderwens. Zelf ben ik nog aan het twijfelen over wanneer precies ivm een nieuwe baan vanaf januari. Mijn vriend zou graag vanaf feb starten ivm het uitstellen van onze wens na mijn hernia operatie. Zelf ben ik nog in twijfel uit angst voor het niet verlengen van mijn contract. Mijn vriend verdient genoeg om dit op te vangen, maar zelf vind ik dit toch lastig uit angst voor de mening van anderen. Kortom ik denk vooral in wat als en wat er mis kan gaan rondom werk haha. Stel dat het toch in 1 keer raak is, maar anderzijds ook bedenken wat het zou doen als het nog een jaar duurt en ik misschien toch gewoon had willen starten vanaf feb 26. Fijn dat je dit groepje start aangezien ik ook vooral verhalen las waarbij mensen al gestart waren met hun kinderwens!
2 maanden geleden
Reactie op Charelleeline
Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar wilde toch even reageren.
Ik was n ...
Jaa zeker kan het snel gaan vandaar dat we ook vanaf maart pas willen gaan proberen omdat het nu gewoon net even niet lekker uit zou komen als het nu meteen zou lukken😊
2 maanden geleden
Reactie op SprankelendeLelie291107
Hoi hoi, mijn vriend en ik (25&29jaar) gaan ook vanaf 2026 starten met ...
Dat kan ik wel begrijpen indd dat je dat lastig vind maar aan de andere kant wat kan jou het schelen wat andere mensen denken, het gaat erom wat jij en je vriend samen willen🤪😊.
Ja ik zie heel weinig voorbij komen van mensen die nog niet zijn begonnen dus ik vind het ook wel fijn om dan weer te horen van mensen die ook nog moeten starten😊
2 maanden geleden
Reactie op Mama2001
Ik heb een zoontje die in januari 1 wordt, ik denk dat wij daarna ook niet ...
Oh wat leukk!
4 weken geleden
Hi allemaal, wij hebben na lang twijfelen wanneer het juiste moment zou zijn besloten om sinds 1 januari te gaan proberen. Ik vind het heeeel erg spannend allemaal, maar ook een hele leuke fase.
Leuk om mee te lezen hoe het met iedereen gaat :)
4 weken geleden
Gaan jullie trouwens proberen en zien wel wanneer het lukt, of full force met ovulatietesten en alles er op en eraan? Ik heb wel al foliumzuur gekocht om te slikken. Verder rustig aan
4 weken geleden
Reactie op bijzonderliefwonder
Gaan jullie trouwens proberen en zien wel wanneer het lukt, of full force m ...
Ik wil volgende maand beginnen met foliumzuur en dan ook gewoon even op z'n beloop laten gaan niet gelijk ovulatie testen😊
2 weken geleden
Even een update hier; dat rustig aan en we zien wel wanneer het lukt blijkt toch best lastig te zijn. Merk dat ik er erg veel mee bezig ben. Zeker nu ik ongesteld moet worden vind ik het heel spannend en moeilijk om er niet te veel over na te denken.
Mijn cyclus is tussen 25-37 dagen erg onregelmatig. Inmiddels op dag 31 en nog niet ongesteld. Nog niet getest, voor mijn gevoel zit er een ongesteldheid aan te komen dus ik wacht nog even af tot 37 dagen.
Hoe gaat het bij jullie ?
2 weken geleden
Even een update hier; dat rustig aan en we zien wel wanneer het lukt blijkt ...
Spannend, vind je het ook niet lastig om dan te wachten met testen?
-zelf begin ik eind van de week met foliumzuur en de laatste pilstrip zit eraan te komen dus voor mij nog heel even geduld😊
2 weken geleden
Reactie op Kinderwens_
Spannend, vind je het ook niet lastig om dan te wachten met testen?
-zelf ...
Slim dat je al start, goed voorbereid! Weet niet of je al lang aan de pil bent maar acht de kans aanwezig dat je waarschijnlijk even moet ‘ontpillen’. Ik had zelf niet meteen m’n cyclus terug (en nog steeds niet regelmatig dus).
Ik vind testen dus best wel een mentale drempel, klinkt misschien gek. Enerzijds weet je het dan meteen, maar anderzijds wil ik ook niet bij ieder twijfeltje testen en dus kans hebben op (vaak) teleurstelling. En het al met 3/4 weken weten lijkt mij ook niet ideaal 🙈. Ik drink geen alcohol en leef gezond dus op dat vlak maakt het niks uit. Plus omdat ik zo onregelmatig ben wacht ik liever even mijn langste cyclus af (37 dagen). Daarna ben ik wel echt over tijd en ga ik zeker testen!
2 weken geleden
Slim dat je al start, goed voorbereid! Weet niet of je al lang aan de pil b ...
Ja al best wel lang, en weet indd ook dat het ontpillen best wel even kan duren en uberhaupt zwanger worden is ook geen gegeven. Maar wil wel goed voorbereid zijn alvast met foliumzuur😊
Dat scheelt dan indd een hoop, maar ik ken mezelf en zou denknik de verleiding om te testen niet kunnen weerstaan maar wie weet🤣🤭
2 weken geleden
Hi allemaal, wij hebben na lang twijfelen wanneer het juiste moment zou zij ...
Wij zijn ook sinds deze maand begonnen met proberen. Ik ben sinds halverwege oktober 2025 gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus is 34 dagen, ik weet nog niet of ik een regelmatige of onregelmatige cyclus heb, maar ik zou ongeveer op dit moment rond de ovulatie moeten zitten, ik hou mijn cyclus bij in de Clue app, maar gebruiken verder geen ovulatietesten.
Ik vind het ook heel spannend en be eigenlijk wel een beetje bang voor de bevalling. En leuk om te kletsen met anderen die in hetzelfde schuitje zitten op dit moment haha
2 weken geleden
Reactie op RustigeMeeuw538079
Wij zijn ook sinds deze maand begonnen met proberen. Ik ben sinds halverweg ...
Echt fijn om een beetje te kunnen kletsen met mensen in dezelfde fase. Ook spannend voor jullie!
Ik dacht dus echt dat het zo ver was. Was al misselijk geweest. Gaat toch in je hoofd zitten. Helaas vandaag toch ongesteld geworden na 32 dagen. Vorige cyclus was 25 dagen dus had al een klein beetje hoop. Lichtelijk teleurgesteld. Over twee weken weer een poging !
2 weken geleden
Echt fijn om een beetje te kunnen kletsen met mensen in dezelfde fase. Ook ...
Aah wat jammer zeg voor jullie dat deze ronde niet is gelukt. Ik kan me voorstellen dat je al dacht dat het dan al zover was. Hopelijk gaat het de volgende keer lukken! 🍀🤗
Hou jij je cyclus ook bij via een app? En heb je ondanks je onregelmatige cyclus wel een idee wanneer je ovulatie (ongeveer) is?
2 weken geleden
En een vraagje voor iedereen hier voor degene die ook met de pil zijn gestopt: wat merkten jullie aan je jezelf in de eerste weken/maanden (humeur, lichaam etc)? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen
2 weken geleden
En een vraagje voor iedereen hier voor degene die ook met de pil zijn gesto ...
Ben ook wel benieuwd 😊 hadden jullie snel je cyclus terug of was het heel erg wisselend op het begin?
2 weken geleden
Aah wat jammer zeg voor jullie dat deze ronde niet is gelukt. Ik kan me voo ...
Jaa gewoon in de gezondheids app van mijn telefoon, die doet een voorspelling. De 24baby app heeft ook een voorspeller en die komt redelijk overeen
2 weken geleden
Reactie op Kinderwens_
Ben ook wel benieuwd 😊 hadden jullie snel je cyclus terug of was het heel ...
Ik ben begin 2023 gestopt en het eerste half jaar was er geen peil op te trekken (38-55-37-60-54-35). In het jaar daarna werd het al beter, tussen 16-35 dagen en inmiddels bijna 3 jaar later tussen 25-37 dagen.
Qua gevoel; ik voelde me mentaal veel beter, helderder. Qua humeur ben ik ook veel vrolijker. Qua lichaam merk ik weinig verschil. Enkel mijn menstruatiekramp is iets pijnlijker.