20 Reacties
6 jaar geleden
Scoliose! 🙋🏼♀️
Helaas veel last gehad ivm zwakkere rugspieren tijdens de zwangerschap, ervoor heel veel getraind om m’n rug sterker te maken.. Nu 5 maanden geleden bevallen en loop nog steeds hartstikke krom! ☹️
6 jaar geleden
Scoliose! 🙋🏼♀️
Helaas veel last gehad ivm zwakkere rugspieren tijdens de ...
Ach wat balen zeg! Ik heb ook altijd gesport, maar in de zwangerschap lukte dat niet wegens HG. Ook wel rugpijn gehad. Maar niet extreem meer dan normaal. Net zoals aan de nek enzo. Ik ben denk zo gewend aan de pijn, wat wel heel slecht teken is natuurlijk. Ik wil na de zwangerschap weer echt intensief aan de slag met mijn klachten. Het belemmerde mij ook altijd in het dagelijks leven en heel bang dat dat met een kindje veel meer gaat worden. Hoe ervaar jij het laatste?
6 jaar geleden
Scoliose. Resultaat heel veel vanaf week 18/19: rug pijn, bekken pijn, bekkeninstabiliteit en ischias.
Maar allemaal weer weg na de bevalling elke keer.
6 jaar geleden
Scoliose. Resultaat heel veel vanaf week 18/19: rug pijn, bekken pijn, bekk ...
Dit herken ik ook, maar of het nou door de scoliose komt dat weet ik niet zeker. Gelukkig is het bij jou weg na de bevalling?
6 jaar geleden
Ik ook scoliose. Ik had rugklachten verwacht tijdens de zwangerschap maar helemaal niets aan pijn gehad. Ze hadden me ook gezegd dat een ruggenprik lastig zou kunnen zijn maar dat ging gelukkig ook goed toen ik tegen mijn verwachtingen er toch eentje nodig had.
Na de bevalling heb ik wel wat last van mijn rug gehad, vooral de eerste paar maanden.
Verder ben ik niet sportief maar ben wel tijdens de zwangerschap een of twee keer per week gaan zwemmen in het laatste trimester (1ste en 2de trimester te misselijk) en mijn hele zwangerschap de hond braaf 2x per dag uitgelaten.
6 jaar geleden
Reactie op lana1983
Wat weten jullie over evt erfelijkheid van de baby? Is de kans groot dat je ...
Ze zeggen officieel dat een scoliose niet erfelijk is. Maar omdat je weet dat je het hebt kun je het vast in de gaten (laten) houden. Ik ga er ook op letten bij mij kinderen.
6 jaar geleden
Dit herken ik ook, maar of het nou door de scoliose komt dat weet ik niet z ...
Huisarts legde het indertijd uit. Alles wordt wat weker dus ook de wervels kunnen wat 'verschuiven'. Ik 'zak' gewoon wat verder in elkaar wat meer klachten geeft. Ik zie het maar als een voorbode voordat ik echt 'oud' ben. 😝
Het is deze zwangerschap ook erger dan de eerste 2 keer. Maar ik ben nu ook 10 jaar ouder (42). Dit is ook waarschijnlijk de grootste baby tot nu toe.
Vorige keren verdwenen de klachten na de bevalling. Wat ik wel had was 2 keer rond dat ze een jaar waren een ontsteking door het tillen in mijn schouder omdat ze zwaarder werden en het gewicht meer op die kant kwam omdat ik 'scheef' ben.
6 jaar geleden
Reactie op lana1983
Wat weten jullie over evt erfelijkheid van de baby? Is de kans groot dat je ...
Ik hou hetzelf in de gaten, scoliose ontwikkeld zich later. Mijn moeder heeft ook een vorm van scoliose, waar ze pas 6 jaar geleden achter is gekomen. Hypermobiliteit weet ik niet. Als baby had ik heupdysplasie. Dus ze worden daar wel op gecontroleerd bij mij als baby.
6 jaar geleden
Ach wat balen zeg! Ik heb ook altijd gesport, maar in de zwangerschap lukte ...
Dat gewend aan pijn ken ik! Het was voor m’n zwangerschap wel echt veel beter, want ik had sinds m’n 12e last van rugpijn en de laatste jaren zo erg m’n rug versterkt dmv sporten dat ik er goed mee door kon gaan..
Nu heb ik vooral last van de onderkant, je rug is hierdoor gewoon een hele zwakke plek, maar ik ben te eigenwijs om er iets aan te laten doen 🤭
Maar zelfs m’n zoontje optillen is vaak te belastend voor m’n rug (maar dat moet wel gedaan worden).. verder heb ik vooral pijn met lange afstand lopen en sporten
6 jaar geleden
Ik heb een dubbele scoliose. Vanaf week 16 rug en bekkenklachten. Nu 36 weken de rug gaat wel beter.
6 jaar geleden
Dat gewend aan pijn ken ik! Het was voor m’n zwangerschap wel echt veel bet ...
Voor de zwangerschap was het ook beter bij mij. Merk dat alle spieren zo zwak zijn dat het hele lichaam zich amper meer kan corrigeren. Balen zeg dat je het toch meer merkt met je kindje. Maar eigenlijk wel logisch, want een kindje brengt meer energie enzo met zich mee wat van jouw lichaam gevraagd wordt. En in dat opzicht belemmerd het mij wel. Vaak pijn en dat je dan echt moet rusten enzo.
6 jaar geleden
Huisarts legde het indertijd uit. Alles wordt wat weker dus ook de wervels ...
Oh het is al je derde zwangerschap. Dit is voor mij de eerste en ben net 28 geworden en dus bijna uitgerekend. Misschien dat leeftijd ook nog deels een rol erin speelt en hoeveelste zwangerschap het is. Hoe oud zijn je andere 2 kinderen nu?