16 Reacties

11 maanden geleden

Wat naar dat je je zo voelt. Je thuis voelen is echt heel belangrijk dus fijn dat je hier naar op zoek gaar! Maar ik begrijp iets niet helemaal. Aan de ene kant mis je je oude huis en de buurt en schreef je veel voordelen van toen je daar woonde, Je dochter mist haar vriendinnetje. En toch is het een stap terug om weer in die buurt te wonen? Waarom?

11 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Wat naar dat je je zo voelt. Je thuis voelen is echt heel belangrijk dus fi ...
Toch wel omdat we uiteindelijk toch door wilde gaan, ik mis het oude huis nu enorm omdat dit voor mijn gevoel zo tegenvalt. Niet perse het huis maar de plek! We zouden het erg zuur vinden hetzelfde huis terug te kopen in een ander hofje (waar minder fijne wijken zijn) en dan weer overnieuw te moeten beginnen terwijl we budget hebben om nu groter te gaan! En dit ook hebben gedaan… helaas is het echt de omgeving die mij zo zwaar valt en niet prettig vind

11 maanden geleden

Mischien kan ik beter zeggen dat ik de andere kant van het dorp mis niet zo zeer de wijk waar we zaten☺️

11 maanden geleden

Lastig hè...ik heb het in mindere mate gehad. Door de corona zijn wij huizen gaan kijken, gewoon wat leuks om te doen. Wij woonde goed. Redelijke tuin, hoekhuis, groen, veldje over en we waren bij de supermarkt, maar 15 min van mijn ouders af, ik fietsen naar mijn werk. Alleen we liepen er tegenaan dat het echt een volksbuurt was. En wij hadden niet iedere dag interesse in contact. Een praatje hier en daar prima maar onze buurvrouw riep letterlijk over de schutting mijn naam als onze achterdeur open stond of ik even wilde komen. Iedere keer als ik in de tuin was, stond ze er weer om te praten. Wat oudere vrouw, niet heel eenzaam want ze deden genoeg en hadden redelijk wat contacten maar ze vond kletsen gewoon leuk. Maar echt IEDERE dag. Het volksbuurtje hield in dat de mensen zich iedere avond verzamelde op de parkeerplaats naast ons huis en daar op een bankje gingen zitten kletsen. We konden zelden de deur uit zonder langs bijna de hele buurt te komen en ja dan wil je ook een beetje fatsoenlijk zijn en een praatje maken. Maar goed, geen onoverkomelijke dingen maar we wilde rust! We kwamen toevallig ons droomhuis tegen. Vrijstaand, eigen oprit, 2000m2 grond, buitengebied maar nog dichtbij school enz. Maar wel 30 min van mijn werk af (niet te fietsen), 30 min in de "verkeerde richting" naar mijn ouders voor mijn werk. We hadden nog nagevraagd of er heel veel van je verwacht werd hier in de buurt want daar houden we niet zo van. We zijn dorpen tegengekomen waar je met de nek aangekeken zou worden als buitenstaander of als je niet ieder weekend in de kroeg kwam drinken. Dat was niet zo in dit dorp werd gezegd. Er moest veel aan het huis gebeuren maar dat vonden we geen enkel probleem met de overwaarde van ons andere huis. Ons andere huis was super populair en zo weg, we kregen ook wel eens de opmerking waarom we in godsnaam daar weg zouden gaan... Toen we verhuisd waren begon de verbouwing. Nou ja dat viel erg tegen, we vonden het zwaar. Midden in de verbouwing bleek ik zwanger, dit werd een HG zwangerschap dus niet ideaal in een verbouwing. Door de zwangerschap en de tegenvallende kosten zat verbouwing van de bovenverdieping er niet meer in. Dus alleen beneden was af. Toen ons zoontje geboren werd liep het niet lekker met een huilbaby, een bovenverdieping die niet af was en mentale klachten van mijn man. Op een gegeven moment kwam er een buurtdag nadat we er inderdaad al wel 2 jaar woonde. Maar voor die tijd kregen we te horen dat het tegenviel dat we weinig contact zochten met mensen. We gingen naar het buurtfeest hadden we al gezegd, we hadden af en toe contact met onze directe buren en overburen. Ook had ik contact gehad met een moeder uit de straat een heel stuk verderop. We zijn langs geweest bij de achterburen omdat er was bedacht dat het een leuk cadeau was als alle buren een keer langs gingen voor hun trouwdag met een bos bloemen of cadeautje....en even voor het idee, onze buren liggen tientallen tot honderden meters van ons af in het buitengebied. Onze buren aan de ene kant zit onze tuin van 2000m2 tussen. Hebben andersom ook nooit enige moeite gedaan om kennis te maken, vinden wij niet erg overigens. Wij hebben daar ook geen verwachtingen van. Maar toen we te horen kregen dat dit soort contacten toch wel een beetje verwacht wordt in deze buurt, voelde wij ons nog ongemakkelijker dan dat we ons al voelde. Iedereen had het over ons. Ook toen we op het buurtfeest kwamen werd er letterlijk gezegd "nou daar zijn ze dan eindelijk he" en door anderen zijn we niet eens aangekeken. Dit samen met een enorm stuk grond om te onderhouden een huis dat nog niet af was miste ik ons oude huis. Dat was af, bij te houden en ik was overal in een handomdraai, goedkoop, we hadden daar zoveel kunnen sparen en ik had nog minder kunnen gaan werken. Ik had echt ineens echt zo'n spijt en een ideaal plaatje van ons oude huis terwijl ik voor die tijd echt niet kon wachten dat ik daar weg kon . Uiteindelijk maken we er nu wat van en willen we wel blijven. We hopen dat ook de buurt wat "verjongd" en wat minder verwachtingen krijgt zodra er wat minder "orignals" hier wonen 😂 soms vind ik het wel lastig. Ik weet ook niet of we ons ooit echt thuis gaan voelen. Ik hoop het wel. Mocht dat niet zo zijn gaan we misschien toch ooit in het huis van onze schoonouders wonen. Zij wonen ook in het buitengebied maar met een buurt zonder verwachtingen. Hopelijk vinden jullie toch nog een fijne plek!

11 maanden geleden

Wat vervelend en naar dat je zo'n spijt hebt! Ik denk dat alles een reden heeft en dat jullie nu vast jullie droomhuis gaan vinden. Wij hebben ongeveer iets soortgelijks. We woonden in een heel leuk huis in ons dorp, maar een kleine tuin. In het dorp, twee straten verder kwam een oud huisje te koop met bijna 800 m2 grond. Super leuk! We hebben het huis echt helemaal verbouwd, maar wat zijn we een hoop ellende tegen gekomen en we zijn nog niet klaar met de ellende. De kelder (dijkwoning) bleek niet waterdicht en daar zijn we nu 3 jaar later nog meebezig. Ook is het huis echt heel klein 83m2 en daar hebben we toen niet goed over nagedacht. Ondanks de grote tuin en de super plek, gaan we het nu toch weer verkopen. Achteraf hadden we beter in ons ouder huis blijven wonen, maarja dat hebben we niet gedaan. Ook bij ons staan er geen huizen in ons dorpje te koop. Dat is het nadeel van een klein dorp. We zijn nu dus aan het kijken naar nieuwbouw in het geboorte dorp van mijn man. Wat ook wel weer ergens lekker is, want daar heb je wat meer voorzieningen. We moeten nu echt alles met de auto doen. Toch ga ik ons kleine fijne dorpje wel missen.

11 maanden geleden

Lastig hè...ik heb het in mindere mate gehad. Door de corona zijn wij huiz ...
Oh hahaha jeetje alles wat jij beschrijft lijkt me juist zo leuk!! Ik mis juist enorm wat contact hier🫣 maar snap ergens ook wel dat je het te veel vind en er mischien gewoon geen behoefte aan hebt. Ik snap heel erg goed wat je bedoeld met het huis missen, bij ons was het ook af, alles dichtbij en lekker kindvriendelijk! Oké klein dat wel voor met z’n viertjes was het fijn om door te gaan maar zou er nu een moord voor gedaan hebben om die rust nog te hebben🫣

11 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Wat vervelend en naar dat je zo'n spijt hebt! Ik denk dat alles een reden h ...
Heee wat rot dat het bij jullie ook tegenvalt? Ik hoop dat jullie snel een leuk huisje vinden en over kunnen! Moet je daarvoor ver verhuizen? Wij wonen opzich niet slecht een kwartiertje lopen van de supermarkt maar verder is er hier niks te beleven bij ons huis🫣 ik heb alles in 1 grote roes gedaan zeg ik wel eens en dat klopt enorm!! Wij gaan ook kijken naar andere opties zoals een andere plek maar ergens vind ik het hier ook gewoon prima en fijn?

11 maanden geleden

Reactie op Olifantje-24

Heee wat rot dat het bij jullie ook tegenvalt? Ik hoop dat jullie snel een ...
Ja het is zo jammer, want we hebben echt hele lieve en leuke buren in het dorp en zijn daar helemaal opgenomen, ondanks dat we er beiden niet vandaan komen. Nee het geboorte dorp van mijn man is gelukkig niet verweg. Twee dorpjes verder en gewoon dezelfde gemeente. Iets meer voorzieningen en ook meer speelgelegenheden voor de kleine. Het is gewoon jammer van het huis! We hadden er beter over na moeten denken, maarja we hebben er iniedergeval veel van geleerd haha. Hopelijk vinden jullie ook snel wat anders! En dan op de plek waar jullie wel gelukkig gaan worden!

11 maanden geleden

Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Misschien heb ik het mis, maar ik lees ook een bepaalde ‘algemene’ ontevredenheid/ongelukkigheid in je tekst. Het is super belangrijk om je ergens thuis te voelen, maar de basis ligt in jouzelf. Als je je niet gelukkig voelt dan is dat niet opgelost met een verhuizing. Dat rotte gevoel zal je dan toch in blijven halen, tenzij je ermee aan de slag gaat. Nogmaals, wellicht interpreteer ik het helemaal verkeerd. In dat geval, negeer mijn berichtje ☺️. Heel veel sterkte en liefs

11 maanden geleden

Kun je niet fietsen van het huis naar school?

11 maanden geleden

Reactie op Olifantje-24

Oh hahaha jeetje alles wat jij beschrijft lijkt me juist zo leuk!! Ik mis j ...
Ja dat snap ik wel😊maar ik denk ook,dat het gras misschien overal een beetje groener lijkt dan bij jullie op dit moment. Wij hebben deze beslissing genomen omdat we zelf ook niet heel gelukkig waren. Ik had niet heel lang geleden een burn out gehad bijvoorbeeld. En we dachten dat het huis heel veel invloed op alles had en dat je dus gelukkig wordt op een plek waar je alles lijkt te hebben. We dachten dat echte rust in het buitengebied ook mentaal rust zou brengen. Nou viel die rust dan enigszins tegen maar is alsnog zoveel beter dan eerst. Maar dan zijn er wel weer andere dingen die voor de onrust zorgen. Wat ik wil zeggen, is dat we er toch wel achter zijn dat het niet het huis is wat je gelukkig maakt over het algemeen. Meestal spelen er toch meer dingen 😊

11 maanden geleden

Ja dat snap ik wel😊maar ik denk ook,dat het gras misschien overal een beet ...
Jep dit is zeker waar!!! Mischien dat de spijt daarom extra groot is nu ik hier zit, het besef dat het hiervoor helemaal niet zo slecht was. Wat helaas ook niet helpt is dat ik graag jonger en socialer wilde wonen/meer kindjes. En we dat hier totaal niet hebben. Voel me daardoor meer alleen en dat wilde ik juist niet!! Vorige huis kreeg ik net een leuke band met de buurvrouw en merkte dat ik het wel prima vond zo na de verbouwing…

11 maanden geleden

Reactie op Fietsvakantie fietser

Kun je niet fietsen van het huis naar school?
Jazeker! Helaas wel met veel rotondes en druk stukje van ongeveer een kwartiertje….

11 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Misschien heb ik het mis, maar ik lee ...
Ben het deels met je eens hoor! Ik weet alleen wel heel goed dat ik me in het vorige huis wel goed kom voelen of een bepaalde rust en thuis gevoel. Mede omdat ik hier niet goed mee om ben gegaan en het zo tegen valt besef ik me dat ik me heb blind gestaard op de grote en mogelijkheden en de omgeving overgeslagen heb! Nu kom ik erachter dat het niet kind vriendelijk is, drukke weg waar ze om 05:00 met vrachtwagens rijden en er is weinig tot geen contact met andere kindjes/mensen. Dit maakt mij erg ongelukkig omdat dit het tegenovergestelde is van waarvoor ik wilde verhuizen kwa omgeving. Weet in dit geval dus dat ik hier mezelf niet kan zijn en ongelukkig word van de omgeving☺️