1000 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, Wij hebben onderzoeksfase achter de rug. Nu wachten we al meer als een week op verwijsbrief voor een ICSI behandeling in het UMCU. Maar ze zijn in het EMC niet zo vlot. Dus mijn vriend heeft boze vriendin thuis. Wanneer gaan jullie starten en welke ziekenhuis?

2 jaar geleden

Ja wij! Begin januari intake gesprek voor IVF/ICSI... ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan en wanneer we mogen starten

2 jaar geleden

Reactie op Carmen94

Ja wij! Begin januari intake gesprek voor IVF/ICSI... ben benieuwd hoe dat ...
Beste Carmen, Hebben jullie lang voor een intake gesprek moeten wachten? Wij zijn al 2 ziekenhuizen verder en ons laatste hoop is in Utrecht. Alleen ik schrok van de wachtijden... Eerste mogelijke afspraak waarschijnlijk pas in maart. 😢😢😢 Wij hebben al alle onderzoeken gehad. Einge is nu beginnen met het traject.

2 jaar geleden

Reactie op Moontje1

Beste Carmen, Hebben jullie lang voor een intake gesprek moeten wachten? W ...
Ik loop via een ziekenhuis in België aangezien wij dicht bij de grens wonen en dit voor ons dichtbij is. Ik ben in juli voor het eerst naar de gynaecoloog gegaan waar ik de onderzoeken heb gehad (echo,bloedafname,uitstrijkje,hsg onderzoek). Heb een regelmatige eisprong en voel deze ook iedere maand heel duidelijk, bij mij was er dus niets aan de hand. Helaas bleek na het zaadonderzoek van mijn vriend dat het aantal,snelheid en vorm niet in orde is. Dit hebben wij in oktober te horen gekregen, waarnaar wij zijn doorverwezen van de gynaecoloog naar een fertiliteitscentrum in België. De eerst volgende mogelijkheid was toen in januari, heb dit maar geaccepteerd want we willen toch echt geholpen worden. Moet zeggen dat het wachten pittig is, omdat je niet zomaar je kinderwens opzij kan zetten. Nu dat het eenmaal weeral december is komt het wel steeds dichterbij en heb ik er wel vrede mee. We hebben goede hoop en proberen echt zo te denken van "dit zijn misschien wel de laatste momenten met z'n 2". In januari dus onze intake.... ik vraag me dan wel af of we dan opnieuw onderzoeken moeten laten doen? Lijkt mij niet toch? Ik hoop dat we zo snel mogelijk mogen beginnen... vind het wel spannend hoor! Maar voor jullie snap ik dat het vervelend is.. ik denk (weet niet precies hoe het allemaal zit) dat 2/3 maanden overal wel de gemiddelde wachttijd is. Ik weet niet waar je woont en of je misschien ook in België terecht kunt? Wil best contact met je houden hoor, kunnen we elkaar een beetje steunen de komende tijd!

2 jaar geleden

Reactie op Carmen94

Ik loop via een ziekenhuis in België aangezien wij dicht bij de grens wonen ...
Ja dat kan ik goed begrijpen. Wachten is zeker slopend. Hier ook beetje hetzelfde verhaal alleen ik heb pcos en mijn vriend heeft ook weinig zaadcellen en nog afwijkingen op chromosomen. Dus vanuit Erasmus naar Utrecht doorverwezen omdat ze alleen daar goede zaadcellen zonder chromosom afwijkingen kunnen uithalen. Dus eigenlijk 2 jaar kwijt aan onderzoeken en clomid. Sinds april weten we pas dat de zaad van mijn vriend niet goed is en sinds 2 weken dat er nog afwijkingen in chromosomen zijn. Dus nog een klap extra. Ik zie meer vrouwen die idd in België behandelt worden. Wij komen zelf uit Rotterdam. De wachtijden zijn zeker pittig omdat er nog zo lange weg te gaan is. Wat ik van UMCU begrepen heb, is eerst idd intake gesprek en daarna opnieuw aantal onderzoeken doen. Misschien gaat het in België net wat anders. Nou nog paar weken wachten en dan kunnen jullie terecht. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen. 🍀🍀🍀🙏🙏🙏

2 jaar geleden

Nou hè die wachttijden zijn vreselijk… wij starten morgen met 1e poging iui. Als de kwaliteit/aantallen niet voldoende zijn morgen, gaan we ook het ivf/icsi traject in maar dan ook nog wel even 3/4 maanden geduld… Dit is ook in het erasmus. Maar eerst nog even duimen voor morgen 🍀🍀

2 jaar geleden

Reactie op tmr92

Nou hè die wachttijden zijn vreselijk… wij starten morgen met 1e poging iui ...
Heel veel succes!🍀

2 jaar geleden

Reactie op Moontje1

Ja dat kan ik goed begrijpen. Wachten is zeker slopend. Hier ook beetje het ...
Dat hoop ik ook voor jullie! Hopelijk in 2022 allebei een positieve test🍀

2 jaar geleden

Wij beginnen begin januari aan ons icsi traject ❤️

2 jaar geleden

Wij starten januari ook met eerste ivf behandeling. Volgende week nog een baarmoeder onderzoek. Hopen dat alles oke is om te kunnen starten. Juli/augustus/september iui gehad met clomid.

2 jaar geleden

@Moontje1 pittig verhaal en wat een teleurstellingen heb je al voor de kiezen gekregen. Hopelijk kan Utrecht goede dingen voor je betekenen. Gewoon lekker meeschrijven hier als je wilt en hopelijk maakt dat de wachttijd wat dragelijker. @Carmen94 hoop ook niet voor je dat je weer onderzoeken moet doen. Aan de ene kant lijkt me dat een beetje gek. Aan de andere kant willen ze misschien zelf conclusies trekken. Hopelijk kun je na de intake snel van start @tamara oh spannend zeg!! Ik ga duimen vandaag. Laat je weten wat de uitkomst is? @lieveliien nog eventjes geduld dus. Waar ga je de behandeling doen? Heb je hiervoor bijvoorbeeld al iui gehad? @bloem475 hopelijk is het onderzoek goed. Laat je de uitkomst weten? Hier hebben we in januari een intakegesprek voor icsi. Een week of 2/3 later kunnen we hopelijk aan de behandeling starten. Enorm spannend vind ik het allemaal. Ik heb hiervoor nog geen ander traject gevolgd en kan me dus nog niet goed voorstellen hoe het allemaal gaat in de praktijk. We gaan het zien :) Is dit voor jullie allemaal jullie eerste keer/kindje? Of hebben jullie het al eerder eens meegemaakt?

2 jaar geleden

Reactie op Carmen94

Ja wij! Begin januari intake gesprek voor IVF/ICSI... ben benieuwd hoe dat ...
Wij ook! Ze hebben door middel van een succesvolle TESE operatie zaadcellen kunnen vinden en nu is het afwachten tot we mogen starten met ICSI. Ik kan het nog steeds niet geloven, ik heb zo lang gedacht dat het misschien wel nooit zou lukken om kinderen te kunnen krijgen die biologisch van ons beide zijn..

2 jaar geleden

@Moontje1 pittig verhaal en wat een teleurstellingen heb je al voor de kiez ...
Wij worden behandeld in ede/Nijmegen. Wij zijn gelijk begonnen met icsi. Onze dochter is ook via icsi gegaan ☺️ Hoever zit jij in je traject ticket?

2 jaar geleden

Reactie op lieveliien

Wij worden behandeld in ede/Nijmegen. Wij zijn gelijk begonnen met icsi. On ...
Oh wat fijn dat je een dochter hebt gekregen via icsi. Dat moet vast vertrouwen geven voor een tweede kindje :). Wij hebben de onderzoeksfase achter de rug en hebben in januari een intake. Daarna kunnen we binnen 2/3 weken starten met icsi. Ik heb hiervoor geen andere vruchtbaarheidsbehandelingen gehad dus ben heel benieuwd wat er op mij af gaat komen.

2 jaar geleden

Reactie op Ella_da_90

Wij ook! Ze hebben door middel van een succesvolle TESE operatie zaadcellen ...
Wauw wat een goed nieuws! Kan me voorstellen dat je heel blij bent met het nieuws. Het klinkt alsof je al een heftig traject hebt doorgemaakt met negatief nieuws. Fijn dat er toch mogelijkheden zijn voor een biologisch kindje! Weet je hoe lang je moet wachten t tot je met icsi kan starten? En waar ga je de behandeling doen?

2 jaar geleden

Oh wat fijn dat je een dochter hebt gekregen via icsi. Dat moet vast vertro ...
Moet zeggen dat ik het wel weer erg spannend vind. Zie je op tegen het traject?

2 jaar geleden

Reactie op lieveliien

Moet zeggen dat ik het wel weer erg spannend vind. Zie je op tegen het tra ...
Ja best wel! Ik ben echt geen held met medische dingen. Ben wel bang voor bijwerkingen en de psychische kant van het traject, hoop en teleurstellingen. Ook merk ik dat ik nu met boosheid zit. Wij gaan dit traject doen omdat mijn man verminderd vruchtbaar is. Uit mijn eigen onderzoeken bleek dat het bij mij allemaal goed is. Heel fijn natuurlijk, maar het voelt dan wel heel cru dat ik het hele circus moet ondergaan, ze gaan ‘knoeien’ met mijn cyclus en lijf en ik ben bang voor welke invloed het heeft op mijn werk, terwijl mijn man er in principe niets voor hoeft te doen. Maar natuurlijk is t mentaal ook moeilijk voor hem. En door die boosheid voel ik me ook wel schuldig. Hij kan er natuurlijk niks aan doen. Nou dubbel dus allemaal, want ben ook weer heel blij dat deze mogelijkheid bestaat! Wil en kun je iets vertellen over jouw 1e traject? Zag je er tegenop en is het enigszins meegevallen? Of juist helemaal niet?

2 jaar geleden

Ja best wel! Ik ben echt geen held met medische dingen. Ben wel bang voor b ...
Ik herken dit gevoel heel erg, dus ik vind het helemaal niet zo raar die boosheid/frustratie. We dachten eerst dat de kwaliteit van zijn zaad 'slecht' was, dat was ons verteld. Ik herken precies wat je zegt wij zijn in principe 'gezond' en moeten toch alle behandelingen ondergaan.. ik voelde me aan de andere kant ook wel weer schuldig over die gevoelens en gedachtes maar ze zijn er helaas gewoon. We zijn toen doorverwezen naar het LUMC en daar zeiden ze we kunnen helemaal niets voor jullie doen jullie moeten door voor een TESE. Ik moet wel zeggen dat de operatie alles in een ander perspectief heeft gezet, het is best een ingreep (al maakte de uitkomst alle pijn van de ingreep goed). We hebbe nu zoiets van we doen het echt samen. Zijn deel zit erop en mijn deel begint. We gaan ICSI doen in het EMC, ik denk dat ik tijdens de intake in januari horen wanneer we mogen starten.. zullen wel de nodige maanden overheen gaan ben ik bang. Of konden andere dames hier sneller starten?

VRIEND

2 jaar geleden

Hoi, mag ik ook aansluiten? Ik begin ongeveer over 2 weken met het stimuleren voor IVF 1. Gisteren net de 2e intake gehad bij de verpleegkundige.

2 jaar geleden

Ja best wel! Ik ben echt geen held met medische dingen. Ben wel bang voor b ...
Ik herken je boosheid en frustratie,dit had ik ook. Ik had ook heel erg het idee dat ik mijn leven om moest gooien en hij niet. Ik zag erg op tegen het traject maar is me alles meegevallen. Ik heb geen bijwerkingen gehad van de medicatie en ook de punctie heb ik niet als pijnlijk ervaren. Bij ons was het ook de eerst poging raak, merkte wel dat ik heel angstig was dat het fout ging lopen. In november is er een cryo teruggeplaatst van deze poging. Deze is helaas niet blijven plakken en daarom beginnen we in jan met icsi 1. Was graag in dec gestart maar omdat ze een stop hebben tussen kerst en oud en nieuw moeten we wachten tot Jan