16 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb de dertiende mijn tweede punctie gehad. Heb jij die van jou gisteren gehad? Ging het goed

6 maanden geleden

Oh wat spannend! Hoe ging het bij jou? Hoe ervaar jij de punctie? Heb je ook al een terugplaatsing gehad? Ik had heel veel horrorverhalen gelezen maar het viel mij (dit keer) enorm mee. Ik weet ook dat het een volgende keer anders kan zijn. Ik vind het vooral emotioneel een zwaar traject. Ik had ook maar 4 eiblaasjes die aangeprikt konden worden. Maar in alle 4 zat gelukkig wel een eitje. Ik hoor donderdag of een van deze zich ontwikkeld heeft tot embryo en dan krijg ik in de middag een terugplaatsing.

6 maanden geleden

Bij mij ging het ook goed. Ik heb endometriose dus erg pijnlijk wel ook de dagen erna. Ja ik heb maandag een dag drie embryo teruggeplaatst gehad. Ik weet nog niet hoe de andere embryo’s zich door hebben ontwikkeld. Ik hoop dat jij gisteren een goede terugplaatsing hebt gehad. Welk progesteron hormoon gebruik je nu?

6 maanden geleden

Wat naar zeg. Vervelend dat je zoveel last had. Hopelijk hebben ze wat meerdere eitjes kunnen opzuigen en bevruchten zodat je niet snel een nieuwe punctie hoeft. En nog beter zou het zijn als er ook geen nieuwe terugplaatsing hoeft te komen! Bij mij zijn er 2, 9cellige embryo's ontstaan. Eentje is donderdag terug geplaatst en de andere volgen ze nog om te kijken of die nog meer deelt zodat ze hem kunnen invriezen. Dat hoor ik eind volgende week. Ik mag 3 november testen. Jij 31 oktober dan? Spannend zeg! Ik ga heel hard voor ons duimen!!!

6 maanden geleden

Ik vergeet te antwoorden op je laatste vraag zie ik 🙈. Ik heb cyclogest. Een capsule die ik 2x daags vaginaal moet inbrengen. Eigenlijk zou ik een andere krijgen maar die was niet leverbaar. Wat een troep is dat zeg.. blij dat ik het nu 2x per dag moet. Die andere moest eigenlijk 3x per dag.

6 maanden geleden

Ja maar ik ga volgende week vrijdag denk ik al stiekem testen. Volgens Freya na 14 dagen na punctie en bij mij houden ze 17 dagen aan dus zou ik officieel 30e mogen testen. Keek op deze pagina https://www.freya.nl/kinderwens/vruchtbaarheidsbehandelingen/ivf/ontwikkeling-embryo/ en daar doen ze veertien bedoel ik. Ja dat hoop ik ook heel erg, maar vrees er voor. Spannend voor jou of de ander goed door deelt. Pff ik ben er nu al klaar mee met die wacht weken, bij alles denk ik zou het… Ja die drie capsules had ik na vorige punctie, ik heb nu progesteron injecties. Ook niet e het een pretje na al die injecties al, maar die troep is ook echt onhandig en niet prettig. Hou je haaks deze dagen, als je iets wil luchten of sparren, feel free natuurlijk!

6 maanden geleden

Haha die testdrang herken ik. Ik weet ook niet of ik zo lang ga kunnen wachten.... Het is ook zo moeilijk om goede hoop te houden. Vooral als je al zo lang onderweg bent. Ik zei ook al tegen vriendinnen; als ik de 3e een positieve test in handen heb ben ik echt nog niet voluit blij hoor. Ik heb 5x een miskraam gehad dus onbezorgd zwanger zijn zal er ook niet in zitten. Heb je al wat gehoord over je andere embryo's? Ik kreeg gisteren bericht dat mijn ene embryo ingevroren is.

6 maanden geleden

Wat ontzettend fijn dat ze jouw andere embryo hebben kunnen invriezen! Ik heb er voor gekozen om dat nog niet te horen, bang dat er geen andere ingevroren kon worden en dat ik daar dan veel mee zou zitten. Ik wil er vrijdag heen bellen als ik heb getest. En jeetje vijf miskramen, bij hoe veel weken? Ik heb twee terugplaatsingen geleden een miskraam gehad bij zes weken dus zou er nu ook niet meer zorgeloos inzitten. Heb wel veel zwangerschapsklachten maar dat kan ook allemaal door die progesteron injecties komen, wat een mindfuck is het toch… nog twee dagen en dan ga ik testen 🤞🏼 Hoe gaat ie met jou? Is het te doen kwa spanning en klachten?

6 maanden geleden

Wat een dappere keuze om het nog niet te weten. En dubbel spannend morgen voor jou! Ik duim met je mee voor een positieve test. En daarnaast voor een aantal embryo's die ze hebben kunnen invriezen! 🙏🍀 Ik heb 4 miskramen rond de 6 weken gehad. Bij mijn eerste miskraam was ik 9 weken zwanger en klopte het hartje perfect. Dat vond ik de meest zware miskraam. Heftig ook voor jou die miskraam. Hoeveel weken was je? Hoeveel terugplaatsing had je uit de vorige punctie eigenlijk? Ja, een extreme mindfuck.. je voelt van alles dat maakt je onzeker en als je dan niks meer voelt word je daar weer onzeker van... 😵‍💫 Ik ben dit keer best relaxed. Ik had ook wat klachten maar nu niet echt meer. Ik wil eigenlijk maandag al testen. Ik mag eigenlijk donderdag pas, maar zo lang ga ik niet volhouden hoor...

6 maanden geleden

Ik kon het vanmorgen al niet laten om te testen, maar helaas nogsteeds 1 streepje. Ik heb mij nu voorgenomen om op de testdatum (maandag) te gaan testen en mijn volle gezellige weekend nog in de waan te zijn dat het misschien nog raak kan zijn. Ook heb ik vandaag toch gebeld hoe het met mijn andere embryo’s is afgelopen. Helaas was niet één geschikt voor invriezen. Maandag 6 nov heb ik een belafspraak met mijn gyn gekregen. Ik houd nog moed dat deze in mijn baarmoeder misschien toch wel goed gaat. Ik had heel veel klachten na 1 week, hardkloppingen, krampen in mn baarmoeder, vaak plassen, moe, droge ogen… gisteren bijna niks en vandaag weer veel meer… precies wat jij zegt van alles en dan niks meer😅 Fijn dat jij dit keer relaxt bent! Ik vind een cryo terugplaatsing relaxter zonder die hormonen bij te gebruiken. Kan ik meer op m’n gevoel af😊 Mijn miskraam was ook na 6 weken. En begrijp je volkomen dat jouw eerste na 9 meest heftig was, het is nooit fijn maar als het zo levend voor je is geweest moet het echt het meest verschrikkelijk zijn. Uit vorige punctie had ik drie terugplaatsingen, dus mij een raadsel waarom ik nu met een (zoals ze zeiden) geschikter hormoon niks heb overgehouden🥲 Anders moet ik aan mijn derde en laatste poging beginnen, daar word ik toch wel zenuwachtig van…. Ik duim voor ons!!

6 maanden geleden

Ik hoop zo met je mee dat deze blijft plakken en dat al je klachten wijzen op een zwangerschap! Ik herken zo wat je zegt. Je laatste punctie lijkt me ook zo heftig. Ik vond de start van ivf al enorm heftig. Je bent aan de ene kant weer nieuwe hoop aan het verzamelen en aan de andere kant ben je al bezig met afscheid nemen omdat het misschien nooit lukt... zo verwarrend is dat. En naar mate het einde nadert wordt dat volgens mij alleen maar meer. Het voelt als de enige kans op een kindje. Als alleenstaande is adoptie niet te betalen en pleegzorg zou ik liever doen als ik niet alleen was. Heb jij al kinderen of is dit ook voor je/jullie eerste? Ik twijfel of ik straks mijn laatste ivf poging niet naar België of Duitsland wil uitwijken.. daar ben ik me nu regelmatig op aan het inlezen. Waar heb jij je behandelingen? Ik zit in het UMC in Utrecht. Ik ben wel tevreden, want iedereen is super lief. Maar in Nederland volgen ze gewoon een vast protocol en is het niet op maat in wat jij misschien nodig hebt.

6 maanden geleden

Heel veel succes vandaag!

6 maanden geleden

Bij mij is het helaas niet gelukt. Ik had een positieve test maandag maar dinsdag kreeg ik wat bloedverlies en woensdag waren de testen al negatief. Nu afwachten tot de 29e. Dan heb ik een afspraak met de gynaecoloog om verder het plan te maken.

5 maanden geleden

Sorry ik was even offline. Helaas niet zwanger en geen embryo’s in de vriezer. Hoe gaat het bij jou?

5 maanden geleden

Reactie op lauradj1992

Sorry ik was even offline. Helaas niet zwanger en geen embryo’s in de vriez ...
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Eerst goed voor jezelf zorgen. Ik heb het best moeilijk. Ik had zo gehoopt dat het zou lukken, maar weer niet. Er gaat nu van alles door mijn hoofd. Ivf in het buitenland wel of niet.... Waar dan? Hoe dan? Etc. Ik heb nu besloten om mijn cryo pas op zijn vroegst in januari terug te laten plaatsen. Even rust nemen en dan weer verder kijken. Eind november ook de evaluatie met de gynaecoloog en dan zien we weer verder. Wat ontzettend rot voor jou zeg. Ik heb regelmatig even gekeken of het bij jou gelukt was. Ik gun het je zo.

11 dagen geleden

Hé Linda, benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik ben naar België/Gent gegaan. Di eerste terugplaatsing gehad na veel onderzoeken en nieuwe stimulatie ronde. Nu duimen weer🤞🏼