19 Reacties

5 maanden geleden

Ik denk niet dat het perse vals positief hoeft te zijn maar dat je innesteling niet goed is gelukt en je een vroege tester bent (zoals ik ook ben 🤪). Gevaar is dat je dan blij kan zijn terwijl testen eigenlijk pas vanaf je nod wordt aanbevolen omdat het nog mis kan gaan

5 maanden geleden

Te vroeg getest.. en dan is innesteling niet goed gegaan... dan idd menstruatie

5 maanden geleden

Denk inderdaad ook te vroeg getest. Dat is helaas het risico hoe vervelend ook! Is deze wel binnen afleestijd?

5 maanden geleden

Ik heb het zelf ook een keer gehad de volgende dag begon mijn menstruatie

5 maanden geleden

Ik heb iets soortgelijks gehad met een action test. Kan een biochemische zwangerschap zijn of vals positief maar dacht zelf een biochemische zwangerschap. Heb ze sindsdien voor de zekerheid niet meer gebruikt, alleen Kruidvat.

5 maanden geleden

Reactie op Papaya

Ik heb iets soortgelijks gehad met een action test. Kan een biochemische zw ...
Risico loop je altijd als je voor je NOD test helaas :( er kan zo vroeg nog zoooveel mis gaan..

5 maanden geleden

Dat is (helaas) het gevaar van zo vroeg testen...

5 maanden geleden

Ik vind het meer lijken alsof de urine niet helemaal goed is doorgelopen. Als je wilt kun je er wat water op doen bij het gedeelte waar de urine normaal erin loopt. Vaak zie je dan de test goed doorlopen. dit heb ik ook wel eens gehad. Of je hebt idd een innesteling die niet gelukt is.

5 maanden geleden

Ik had dit vorige maand ook. Had een streepje bij zowel early als gewone, maar werd erna toch ongesteld. Ligt volgens mij niet aan het soort test, maar dan is de innesteling dus niet gelukt. Voor mij in ieder geval een reden om pas na NOD te testen vanaf nu, om teleurstelling te voorkomen.

5 maanden geleden

Ik zie hieronder een aantal keer “innesteling niet goed gegaan” staan. Dit klopt niet aangezien je pas HCG aan gaat maken als de innesteling voltooid is. Als je een mislukte innesteling hebt dan test je ook niet positief

5 maanden geleden

Ik heb ook eens eerder positief getest en daarna (weliswaar paar dagen later) kwam mijn menstruatie door. Het kan heel goed dat je wel zwanger bent geweest, maar dat het vruchtje is gestopt met delen. Dat was de reden waarom ik daarna nooit meer vroeger testte dan op NOD.

5 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Ik zie hieronder een aantal keer “innesteling niet goed gegaan” staan. Dit ...
Hoe werkt dit dan (oprecht benieuwd) want ik heb echt heel vaak positief getest en uit eindelijk kwam dan gewoon mijn menstruatie door. Ook met CB digitaal

5 maanden geleden

Reactie op Bohomama

Hoe werkt dit dan (oprecht benieuwd) want ik heb echt heel vaak positief ge ...
Dat noemen ze dan een biochemische zwangerschap 😘

5 maanden geleden

Ik heb zelf deze tests ook gebruikt, er staat op de verpakking aangegeven dat je vals positief kunt testen als je deze te vroeg doet. Pas vanaf 6 dagen vóór je ongesteld moet worden is deze test een beetje betrouwbaar. Ik testte op 6 dagen voordat ik ongesteld moest worden negatief en vanaf een dag later positief!

5 maanden geleden

Reactie op Bohomama

Hoe werkt dit dan (oprecht benieuwd) want ik heb echt heel vaak positief ge ...
Een biochemische zwangerschap idd. Dan lukt de innesteling wel (je maakt namelijk HCG aan dus positieve test) maar het gaat dan al heeeel vroeg in de celdeling mis. Dus je kan nog niet echt van een miskraam spreken maar dus een biochemische zwangerschap.

5 maanden geleden

Reactie op Papaya

Een biochemische zwangerschap idd. Dan lukt de innesteling wel (je maakt n ...
“Ook daarna kan het gebeuren dat een zwangerschap zich niet verder ontwikkelt. Als de ontwikkeling heel snel stopt, wordt dat een ‘biochemisch zwangerschapsverlies’ genoemd. Er is een stijging van het zwangerschapshormoon in het bloed, maar geen echografische waarneming die de zwangerschap bevestigt. Van een ‘klinisch zwangerschapsverlies’ wordt medisch pas gesproken wanneer op de echografie een zwangerschap te zien was die vervolgens niet verder evolueert.” https://www.brusselsivf.be/wensoudertraject/blijf-je-moeilijk-zwanger/#

5 maanden geleden

Reactie op Papaya

“Ook daarna kan het gebeuren dat een zwangerschap zich niet verder ontwikke ...
Dit gebeurt in heeeeel veel gevallen (ongeveer 50% van de vroege zwangerschappen). Dat is dus ook het gevaarlijke van heel vroeg testen. Je denkt zwanger te zijn maar het gaat al voor NOD mis. Als je wacht tot je NOD had je dit nooit geweten.

5 maanden geleden

Reactie op MariekeD1986

Ik zie hieronder een aantal keer “innesteling niet goed gegaan” staan. Dit ...
Oh goed om te weten, dat wist ik niet! Thanks!

22 dagen geleden

Ik denk dat je een vroege miskraam hebt gehad, dit heb ik 2 weken geleden ook gehad.