15 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben sindsdien we het serieus probeerden de verzekering aangepast. Gestopt met de pil in sept 2017 en verzekering aangepast per 1-1-2018 Dat jaar helaas niks extra’s nodig gehad want nu pas zwanger (sinds aug 2019) maar dat weet je nooit. Stel je telt aan in januari of feb, dan heb je je hele 9 maanden plus bevalling in 2020. Ik zou het nu per 1-1-2020 aanpassen aan een eventuele zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op Josanneke2020

Wij hebben sindsdien we het serieus probeerden de verzekering aangepast. Ge ...
Ik heb eind september mijn spiraal er uit laten halen. Zou het zo veel schelen als je de verzekering wel of niet aan zet? Stel dat het pas in april zover zal zijn, wat zijn dan mijn ‘voordelen’ in 2020? Ik vind verzekeringen altijd een lastig verhaal 🙈 En gefeliciteerd met je zwangerschap!!

4 jaar geleden

Ik heb eind september mijn spiraal er uit laten halen. Zou het zo veel sche ...
Thanks. Geen idee wat de ‘voordelen’ zijn. Denk dat dat ook verschilt per verzekeraar en per pakket. Even kijken dus wat er binnen de basisverzekering valt en wat je extra zou willen. Als het in april raak is, heb je bijv een ziekenhuisbevalling, kraam pakket enz nog niet nodig. Succes met uitzoeken. Verzekeringen zijn altijd een gok, helaas.

4 jaar geleden

Reactie op Josanneke2020

Thanks. Geen idee wat de ‘voordelen’ zijn. Denk dat dat ook verschilt per ...
Hmm ja inderdaad. Ga het nog maar even goed naast elkaar leggen. Thanks in ieder geval! ☺️

4 jaar geleden

Bij CZ kan je je verzekering 1x per jaar aanpassen na een gezinnen verzekering of iets dergelijks. Wij zijn vanaf dec. geswitcht naar gezinnen verzekering. Daar ben je niet gebonden om dat voorafgaand aan het nieuwe jaar te doen als het een verandering voor zwangerschap betreft. Alleen geen idee hoe dit bij andere verzekeringen zit...

4 jaar geleden

Bij de meeste zorgverzekeraars kun je bij zwangerschap je polis wijzigen. Ik zou hier eens goed naar informeren. Succes 😉

4 jaar geleden

Sommige verzekeringen vergoeding ook kraampakket en borstkolf. Denk ook aan fysiobehandelingen bijvoorbeeld, die kan je echt wel nodig hebben.

4 jaar geleden

Ik heb hem niet aangepast ofzo, alleen basis verzekering. Wil thuis bevallen, krijg van de verzekering een kraampakket en ga weer aan de prikpil als de baby eruit is. Die betaal ik gewoon zelf. Verder zou ik niet weten waar ik mij extra voor moet verzekeren. (Aanvulling verzekering voor bijvoorbeeld bijdrage kraamzorg woog niet tegen elkaar op)

4 jaar geleden

Bij de meeste zorgverzekeraars kun je bij zwangerschap je polis wijzigen. I ...
Ik ga dit zeker even nakijken! Zou wel handig zijn als dat kan inderdaad!

4 jaar geleden

Reactie op xLissx

Bij CZ kan je je verzekering 1x per jaar aanpassen na een gezinnen verzeker ...
Ik zit nu bij Zilveren Kruis. Maar dit check ik wel even na ook daar! Thanks voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op Mvjbl

Ik heb hem niet aangepast ofzo, alleen basis verzekering. Wil thuis bevalle ...
Ja daar zaten wij ook aan te denken. Na een bevalling zou ik weer kiezen voor een spiraaltje en de kraamzorg en eventueel de ziekenhuisbevalling dit jaar ( daar zou mijn voorkeur naar uit gaan) kom je toch wel op, ook als je dit maandelijks betaald aan de verzekering.

4 jaar geleden

Ik heb 6 jaar in de verzekeringen gezeten. De truc: Je moet alleen verzekeren wat je niet zelf kunt betalen mocht het gebeuren. Oftewel: Kun je zelf het risico dragen? Pas dan de verzekering niet aan. Zou je het niet kunnen betalen als je direct zwanger blijkt? Pas dan de verzekering wel aan. Ik stopte in oktober 2017 met de pil en 22 maanden later was ik pas zwanger. De eerste maanden van je zwangerschap valt er niet echt iets te claimen op de zorgverzekering. Wil je dus voordeliger uit zijn door je verzekering aan te passen, dan moet je in 2020 bevallen. Dan moet je in het eerste kwartaal zwanger raken. Je hebt elke cyclus 20% (zoiets?) kans dat je zwanger raakt. Ik zie verzekeringen altijd als een lot kopen voor een loterij. Is de maandelijkse inleg (kosten van een andere zorgverzekiring) het waard voor 3-4 keer 20% kans om te "winnen" en voordeliger uit te zijn (waarschijnlijk niet eens écht veel vordeliger)? Of steek je het geld, wat je anders aan de verzekering kwijt zou zijn, in eigen zak en leg je een beetje bij mocht het wel in het eerste kwartaal lukken.

4 jaar geleden

Wij wisten dat we in 2019 wilden proberen zwanger te worden. Ik heb heel 2019 al een duurdere polis met aanvullende zorg. Nu ik in 2020 uitgerekend ben betaal ik een deel voor niets want ik heb niet alle aanvullende zorg die ik dacht nodig te hebben gebruikt. Toch gaf het mij een rustig gevoel dat ik goed verzekerd was. Het is wellicht weggegooid geld maar mijn gemoedsrust is mij ook wat waard ;-)

4 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ik heb 6 jaar in de verzekeringen gezeten. De truc: Je moet alleen verzeke ...
Wat een fijne uitleg en reactie! Dat is inderdaad wat mijn vriend ook zegt, misschien moet ik dan maar overwegen het inderdaad maar niet af te sluiten. De kans is natuurlijk aanwezig, maar net wat je zegt: wel klein...

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij wisten dat we in 2019 wilden proberen zwanger te worden. Ik heb heel 20 ...
Daar zit ik inderdaad ook een beetje mee. Heb hem nu wel afgesloten, maar we overwegen hem wel te stoppen want stel dat het niet voor maart lukt... maar die geruststelling is inderdaad ook wel echt fijn!