16 Reacties
5 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar hoeft niet. Elke zwangerschap is ander. Sowieso is je werkgever verplicht om andere werkzaamheden voor je te zoeken wanneer het niet gaat. Je zou dan bijv. wel medicijnen kunnen delen of in de huiskamer kunnen helpen. Hou jezelf in de gaten hierin. Groetjes van een andere zuster鉂わ笍
5 jaar geleden
Reactie op HvdG
Dat zou kunnen, maar hoeft niet. Elke zwangerschap is ander. Sowieso is je ...
Aaah lief berichtje ! Groetjes terug. Ja ze weten het nog niet omdat het nog heel pril is en ik pas 14 januari mijn echo heb. Ik ben er best bang voor omdat het echt intensief is. Het is een zorgcentrum waar je echt moet rennen. Dus een huiskamer dienst lukt niet .... 馃槥
5 jaar geleden
Ik werk als vpk in de ouderenzorg. Zware afdeling, sta alleen op 11 passieve bewoners. Rond de 20 weken van 32 uur naar 24 uur gegaan, dus 25% ziek, en sinds 28 weken 50%. Werk nu 16%. Ga vooral op je gevoel af. Ik kreeg veel last van bandenpijn, harde buiken en het werk begon me erg zwaar te vallen. Geef het aan bij je manager, ze krijgen geld voor je van het uwv.
5 jaar geleden
Reactie op mamavanleon
Ik werk als vpk in de ouderenzorg. Zware afdeling, sta alleen op 11 passiev ...
Bedankt voor je reactie ! Ik krijg vaak steken rechts onderin mijn buik .... weet niet of het door het werk komt?? Ook vind het zo wat om nu (in mijn ogen) te gaan klagen erover omdat ik sommige collega鈥檚 wel eens hoor zeggen , zwanger zijn is geen ziekte 馃槹
5 jaar geleden
Reactie op Babygirlaug
Bedankt voor je reactie ! Ik krijg vaak steken rechts onderin mijn buik ... ...
Niet waar ik nu sta maar hoorde dit op mijn vorige werk wel eens omdat een collega minder ging werken
5 jaar geleden
Reactie op Babygirlaug
Niet waar ik nu sta maar hoorde dit op mijn vorige werk wel eens omdat een ...
Klopt, het is zelfs tegen mij gezegd met 20 weken. Ze praten allemaal erg makkelijk op het werk. Moet zeggen dat het eerste trimester me zwaar viel en het tweede ging wel beter. Niemand kan voelen hoe jij je voelt. Sommige liggen er vroeg al uit door bekken problemen. Ik heb me er ook erg druk om gemaakt hoe anderen dachten maar uiteindelijk kies je voor je kindje. Werken in de zorg en zwanger zijn is gewoon zwaar! Je lichaam geeft het goed aan tijdens je zwangerschap, dat is iets wat ik zeker gemerkt heb. Probeer minder te tillen en ergonomisch te werken 馃槉
5 jaar geleden
Reactie op mamavanleon
Klopt, het is zelfs tegen mij gezegd met 20 weken. Ze praten allemaal erg m ...
Dankjewel ! Ik heb nu een weekje vakantie en ga dan na de 14de in gesprek met mijn teamleider :) jaa heb het nu ook erg zwaar
5 jaar geleden
Ik werk zelf in de zorg als verpleegkundige in een instelling voor mensen met een (ernstig) (meervoudig) verstandelijke beperking op een zware groep (9 vd 10 met tillift en niet zelf kunnen draaien). Merk dat ik het werk behoorlijk pittig begin te vinden (nu 16 weken) (vond het vanaf het begin pittig ivm minimaal 6 x per dag overgeven en 6 weken lang covid uniform). Collegas geven aan dat ik moet gaan aangeven dat ik het niet meer trek, maar het zorghart wil zo graag en kan die keus nu echt nog niet maken. Wel merk ik dat ik ook steeds meer last begin te krijgen van m'n reuma (nu geen medicatie ivm zwangerschap). Ik heb over 2 weken een gesprek met m'n leidinggevende gepland staan om m'n verlof te bespreken en moet dan van mezelf ook eerlijk gaan zeggen dat het niet gaat zoals het nu gaat. Heb soms 4 diensten van 9,5 uur achter elkaar zonder pauze, dat is niet meer te doen
5 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Ik werk zelf in de zorg als verpleegkundige in een instelling voor mensen m ...
Ahh jeetje! Dat klinkt echt super zwaar. Je werkgever is verplicht om je extra pauzes te kunnen geven! Denk aan jezelf! Ik heb ook de rem voor mezelf erop moeten zetten. Pauze is zo belangrijk, als ik nu werk kan ik maar 2 bewoners helpen en dan moet ik echt zitten.... 馃槄
5 jaar geleden
Reactie op Babygirlaug
Aaah lief berichtje ! Groetjes terug. Ja ze weten het nog niet omdat het no ...
Know the feeling. Heb precies het zelfde nu op mn werk. Gelukkig sinds vorige week weer corona vrij. 馃檹Maar toch voor jezelf opkomen wanneer nodig. Dan kun je deels op ziek of 100% op ziek en op therapeutische basis dingen doen. Als is het dossiers bijwerken. Ze moeten erin meegaan.
5 jaar geleden
Reactie op HvdG
Nee dat zijn je banden die gaan oprekken door je groeiende baarmoeder. Dat ...
Maar kan het geen kwaad dag het voornamelijk rechts is ??
5 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Ik werk zelf in de zorg als verpleegkundige in een instelling voor mensen m ...
Jeejtje dat is echt te bizar voor woorden !! Denk aub aan jezelf hoor. 馃槝馃崁