44 Reacties

2 jaar geleden

Vind het zo sneu dat er niemand is die reageert op je topic. Ik had op volgen gedrukt omdat ik hoopte wat reacties van andere te kunnen lezen. Bij mij zit er straks 23 maanden tussen, dat is een stuk ruimer dan bij jou, maar ik was wel benieuwd naar tips. Ik reageer even, dan schuift het topic ook weer naar boven. Wij zelf gaan waarschijnlijk wel voor zo een plankje, maar mijn dochter is dan ook al bijna 2. Hoop dat mijn drukke wiebel dochter die van af 11 maanden alleen maar wil lopen, op het plankje gaat blijven staan.

2 jaar geleden

Mijn zoon was 21 maanden toen de tweeling geboren werd. Dus ietsje ouder. Wat betreft het vervoeren. We hebben dus een dubbele kinderwagen voor de tweeling. En de oudste vanaf het begin op het meerijplankje, mee lopen(hij liep wel al goed) of dragend. Voor het meelopen gebruiken we een loopie, zo'n soort plastic handvat aan de wagen. Aan de hand wil hij niet, maar dit werkt als een tiet. Wat ik ook veel doe is dragen. Dus ofwel een baby in de doek en hij in de wagen, ofwel de oudste in de draagzak. Dat zou mijn keuze zijn in jouw geval. Dubbele wagen is top, ik heb een Bugaboo donkey en die is fantastisch. Maar kost dan ook aardig wat. Dus als het voor een korte periode is, had ik het niet gedaan voor één baby en een peuter.

2 jaar geleden

Ik heb zelf geen ervaring met dit verschil. Ze schelen hier 2 jaar en mijn dochter loopt heel veel zelf. Meerijplankje wilde ik doen, maar ook door Corona zijn we weinig lange dagen op pad, dus dat hebben we niet gedaan. Is een draagzak wat voor je? De baby dragen de eerste maanden en de oudste in de wandelwagen? En dan kijken hoe het lopen zich ontwikkeld? Er zijn veel dames hier met kindjes kort op elkaar dus ik hoop dat die nog nuttigere tips kunnen geven!☺️

2 jaar geleden

Hier zal er 13mnd tussen zitten. Gelukkig hadden we al een duo wagen (Qtus Duet Pro - ook niet heel duur). Voor de oudste wil ik een grondbox aanschaffen voor als ik bezig ben met bv eten geven aan jongste of de was of toilet. Verder loop ik, voor zover ik kan bedenken, niet tegen praktische zaken aan.

2 jaar geleden

Ik heb er zo 19 maanden tussen, maar door gecorrigeerde leeftijd van mijn eerste zal het nog even 16 maanden zijn (vroeggeboorte). Ik heb een duowagen aangeschaft, want voor langere stukken ga ik hem niet op zo'n plankje zetten. Deze wagen kan ik ook als enkele gebruiken, als de oudste op een fietsje oid wilt. Heb de Joolz Geo 2 gekocht, was een leuke aanbieding bij van Asten.

2 jaar geleden

Hier gaat er 13 maand tussen zitten. Praktische zaken waar ik tegen stoot is vooral de buggy. Een dubbele lijkt me onhandig en een plankje is ons zoontje nog wat te klein voor dan vrees ik. Denk dat wij gaan voor gewoon een extra buggy. En ik wil graag een grondbox voor ons oudste kindje, het park hergebruik ik dan voor de nieuwe baby. ( die is amper gebruikt want ons zoontje ligt niet graag in een park) 😅 Voor derest vind ik het best handig.. we hebben de meeste spullen al in huis! 😅

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Hier gaat er 13 maand tussen zitten. Praktische zaken waar ik tegen stoot i ...
En de Easy Walker Harvey 2 ombouwen tot dubbel kinderwagen? Dan is die nog steeds licht, wendbaar en smal

2 jaar geleden

Reactie op cristinaa

Vind het zo sneu dat er niemand is die reageert op je topic. Ik had op volg ...
Er zijn volgens mij meerdere topics over een korte leeftijd tussen kinderen. Misschien vandaar. Daar zullen meer tips ect staan. Daar staan ook meer reacties

2 jaar geleden

Reactie op Proudmomtobe

En de Easy Walker Harvey 2 ombouwen tot dubbel kinderwagen? Dan is die nog ...
Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip! Vind het ergens alleen zonde.. we hebben zo'n dure alles in 1 buggy staan .. maar die kunnen we helaas niet ombouwen 😅 Vandaar ook deels het gedacht dat we voor ons zoontje gewoon een nieuwe buggy halen voor al wat grotere kindjes.

2 jaar geleden

Reactie op Kas97

Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip! Vind het ergens alleen zonde.. we h ...
Ja dat is dan wel een stuk goedkoper 🙈

2 jaar geleden

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap weer! 💗 Bij ons zal er 1,5 jaar tussen onze 2 kids komen te zitten. Het lijkt me praktisch gezien ff wat geregel maar ook zo leuk voor onze kids! Ik zit dus wel met dezelfde vragen als jij haha. Ik denk dat wij wel voor een duo kinderwagen gaan.. hou er erg van om lange wandelingen te maken en de jongste baby ga ik zeker ook veel dragen in een draagzak, bij de oudste ook veel gedaan. Verder geloof ik er ook wel in dat zodra de baby geboren is je went aan de nieuwe situatie en er vanzelf handig in wordt. ☺️

2 jaar geleden

Just-sit. Is een stoeltje die je op je huidige wagen kan doen. Zo heb je geen andere wagen nodig en kan de oudste gewoon zitten. Hier zat 19 maanden tussen en heb de duo maar 6 maanden gebruikt eigenlijk. Oudste ging al snel mee op de loopfiets. Verder zou ik zo snel mogelijk proberen om hun schema’s ongeveer tegelijk te krijgen zodat ze smiddags tegelijk slapen en savonds ongeveer tegelijk na bed gaan. Zo heb je ook nog wat tijd voor jezelf. En in die tijd raad ik aan om absoluut niks aan huishouden of iets te gaan doen. Maar mee te gaan slapen of gewoon even niks doen

2 jaar geleden

Als je in de zoekbalk leeftijd intypt komen er meerdere topics te staan over dit onderwerp 🥰

2 jaar geleden

Hier 15 mnd ertussen. Heb een Harvey Easy Walker 2 en ben er super blij mee :) mijn dochter is net 2 en die wil altijd alles pakken en met iedereen mee en handjes vasthouden van iedereen die ze ziet dus een meerijdplankje vind ik nog een te groot risico 🤣

2 jaar geleden

Reactie op R.mse

Just-sit. Is een stoeltje die je op je huidige wagen kan doen. Zo heb je ge ...
Hoe heb je dat gedaan, schema’s beetje t zelfde? 🙈 ik zie me dat nog niet zo voor me maar lijkt me natuurlijk t allerfijnste!

2 jaar geleden

Reactie op Gianna-24

Hoe heb je dat gedaan, schema’s beetje t zelfde? 🙈 ik zie me dat nog niet ...
Vanaf het moment dat de baby de fles om de 4 uur krijgt elke dag de dag standaard om 7 uur half 8 Max beginnen. Dat is wel pittig als je kindje nog niet door slaapt en bijv om 5 uur nog is gekomen bijv. Ik maakte hem dan gewoon om 7 uur wakker. En dan zaten we rond 11 uur aan de ‘lunch’ en baby fles. Daarna tegelijk naar bed. Als de fles van 15 eraf gaat gaf ik een yoghurtje aan de jongste en de oudste wat anders of ook een yoghurtje. En dan tegelijk avondeten. Als die momenten tegelijk vallen raad ik aan bijv als ze om 11 uur allebei honger krijgen en moeten eten om te zorgen dat je brood enz klaar hebt staan voor de oudste en voor de jongste de fles bijv zodat ze niet tegelijk gaan mopperen en je dan nog brood moet gaan smeren 😅Zo ben je het voor. Je hebt er wel heel snel profijt van als de schema’s redelijk tegelijk lopen. Zo konden ze al vrij snel tegelijk ook in bad/ douche( deed ik samen met hun beiden tegelijk. Dus ik zat savonds ook gedoucht op de bank zodra ze op bed lagen👌🏻

2 jaar geleden

Reactie op R.mse

Vanaf het moment dat de baby de fles om de 4 uur krijgt elke dag de dag sta ...
Het is trouwens ook fijn dat je sochtends of na het middag slaapje dan weg kan. Ik ben dus wel altijd met de lunch thuis geweest zodat ze beiden tegelijk konden slapen in bed.

2 jaar geleden

Onze oudste 2 schelen 16 maanden. We hebben het opgelost met kinderwagen/loopfiets of wandelwagen/draagdoek. Als we met z'n 2en weggingen hadden we een buggy & kinderwagen mee. Bij de 3e kwam er een duowagen. Toen hadden we er 3 onder de 3. Tips: probeer zoveel mogelijk dezelfde tijden aan te houden. Baby fruithapje, dreumes ook fruit. Dreumes middagslaapje, probeer ook rust te nemen met de baby. Daarnaast. Doe wat werkt. Het hoeft niet allemaal perfect te zijn. Als iedereen de dag overleefd en gevoederd is heb je het goed gedaan! Zeker in de eerste maanden. Ik heb er 5 met ca. 1,5 jaar verschil, en het is met name ook heel leuk! Zeker als ze lekker gaan spelen samen 😊

2 jaar geleden

Hoi, tussen mijn eerste en tweede kindje zit precies 18 maanden en ik had een JOOLZ geo 2. Die je kunt gebruiken voor een kindje maar later ook kunt uitbreiden naar 2. Deze heb ik gebruikt tot mijn tweede kindje ongeveer 8 maanden was, want daarna werd die heel onhandig. Het 2e gedeelte licht heel laag en je kunt de stand ook niet hoger zetten. Ik was genoodzaakt om een andere kinderwagen te kopen. Ik heb vervolgens de JOIE kinderwagen duo gekocht en die is zo fijn! Je kunt je oudere kindje voorop zetten en je andere kindje achterin. Met 1 klap heb je hem ingeklapt, wat ontzettend fijn is! Bij mijn vorige kinderwagen had ik 3 onderdelen! Daarnaast kun je de JOIE ook vanaf de geboorte gebruiken van je kindje maar dan moet je wel een babynest erin leggen.

2 jaar geleden

Hier 22 maand verschil. We hebben een kinderwagen die zowel voor 1 als 2 kindjes kan. Bugaboo Donkey (ik raad marktplaats aan). We hebben zowel boven als beneden een kast als commode ingericht, want je kan niet 1 kindje alleen beneden laten. En we gaan een extra ledikant aanschaffen (mee gewacht om te kijk of de oudste tegen die tijd er al uit wil maar nee). Draagdoek voor de kleinste is ook wel makkelijk. Een hoge box hebben we beneden met een reiswieg, zo kan de oudste nooit wat in de wieg gooien. En de oudste sowieso snel leren traplopen. Je huis peuter proof, want met een baby op je arm ren je niet even achter een dreumes aan die ergens op klimt.