17 Reacties

11 dagen geleden

16 maanden tussen onze kindjes. Pittig druk maar leuk. Ik geloof niet dat dé perfecte tussentijd bestaat, voor alles is wat te zeggen. De tweede zwangerschap was lichamelijk wel zwaarder, onze oudste liep nog niet, en twee zo kort op elkaar is niet perse fijn voor je lijf. We kochten een duowagen en een tweede ledikantje, en dat was qua grote spullen genoeg Nu zijn ze ruim 1 en 2,5 jaar, en is het makkelijker en leuk samen Geniet van je zwangerschap!

11 dagen geleden

Hier 16 maanden tussen de kinderen en ik vind het echt wel pittig! We zijn super blij maar ik kan niet ontkennen dat het soms echt zwaar is. Onze dreumes heeft een pittig karakter en dan een baby erbij (nu 11 weken) zorgt ervoor dat je de hele dag, en nu ook nacht ‘aan staat’. Onze dreumes is nu 19 maanden en de baby 11 weken. Er is geen jaloezie vanuit onze dochter omdat ze simpelweg te jong is daar voor! Geniet van je zwangerschap, rust nu nog wanneer het kan want straks is het echt wel aanpoten maar heel mooi❤️

11 dagen geleden

Ik heb een zoontje van 1,5 en een dochter van 7 weken, ik vind het wel pittig maar ook erg leuk. Zoals hiervoor ook al is gezegt geloof ik ook echt niet in de perfecte tussentijd, er bestaat op elke leeftijd wel iets wat je als ‘pittig’ kunt ervaren. Laat het vooral op je afkomen en verwacht niet teveel van jezelf behalve dat je lekker tijd door brengt met je kindjes 💗.

11 dagen geleden

Hier twee meiden die 1,5 jaar schelen. Zijn nu 7 en 8 en trekken altijd samen op. Uiteraard is het f pittig als ze beide zo klein zijn maar dat is nu met nummer drie ook . Heb je weer mopperde kinderen die vinden dat je ALTIJD met de baby bezig ben en NOOIT geen leuke dingen meer met hen doe😅 Ik zou het gerust weer zo kort op elkaar doen omdat ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben .

11 dagen geleden

Gefeliciteerd! Hier twee meiden met 14 maanden verschil. Oudste word februari 4 jaar en jongste in mei 3 jaar. Het eerste jaar vonden we mega makkelijk! We zaten overal nog zo lekker in. Sinds de jongste een jaar of 1.5 a 2 jaar is het pittig qua ruzies, het is echt haat en liefde. Kunnen ook heel lief samen spelen, zeker buiten spelen. Ik had het echt niet anders willen hebben. Succes! Komt goed.

11 dagen geleden

14 maanden ertussen. Pittig, maar al na een jaar echt leuk!

11 dagen geleden

Gefeliciteerd!! Hier een jaar en 4 dagen tussen m’n tweede en derde kinderen, het wordt steeds leuker! Ze hebben zoveel aan elkaar .. het was pittig omdat ze elkaar niet goed begrijpen en qua praktische dingen was het soms puzzelen maar nu ze bijna 2 en 3 worden vind ik het echt steeds leuker worden.

11 dagen geleden

Reactie op kaar31

Gefeliciteerd!! Hier een jaar en 4 dagen tussen m’n tweede en derde kindere ...
Tweede en derde kind 😅

11 dagen geleden

Gefeliciteerd! Hier 14 maanden tussen onze kinderen. Ik vond het eerste jaar heel pittig, maar daarna werd het met de dag leuker en zou het nu echt niet anders willen. Mijn tip zou zijn om van te voren te zorgen voor een goed netwerk voor het eerste jaar en wees niet te streng voor jezelf

11 dagen geleden

Onze zoon was 1.5 toen onze 2e zoon kwam. Tja het is even pittig, maar ook zo leuk!! We zijn nu 3 maanden verder, alles heeft iets meer een ritme, ik denk dat het het eerste jaar pittig blijft, maar je krijgt er zo veel voor terug. Wij heben geen moment spijt

11 dagen geleden

Hier zit er 15 maanden tussen de kinderen. Lichamelijk en mentaal vond ik het echt zwaar. Zeker omdat de 2e een huilbaby was. Dat in combinatie met een dreumes heeft mij een depressie opgeleverd. Maar gelukkig zijn niet alle 2e baby's huilbaby's dus als je dat niet hebt scheelt het een hele boel. Daarnaast was de 2e zwangerschap helaas een vanishing twin wat er ook in heeft gehakt bij mij. Maar desalniettemin is het nu ze 3,5 en 2 zijn harstikke leuk. Ze spelen meestal leuk samen, gaan samen naar de opvang, de oudste leert haar broertje soms echt dingen. Traplopen heeft hij bijvoorbeeld echt van haar afgekeken en zij hielp hem ermee door tegen zijn billen aan te drukken 🤣 wij liepen er dan achteraan. Ook praatte hij veel sneller dan zijn zus en krijg daar zelfs complimenten over hoe goed en hoe snel hij al kon praten. Soms is er ook wel grote ruzie vooral omdat delen echt nog wel een ding is. Maar ze spelen meer leuk met elkaar dan dat ze echt ruzie hebben. Ik begin het nu echt wel leuk te vinden. Enige is even met uitjes. Dat is wel een georganiseer. Zeker toen ze beide nog sliepen tussen de middag. 2 bedjes mee e.d. Een goede duo kinderwagen is wel een aanrader. Want de oudste wordt een keer moe en die wil dan ook zittttttuuuhhh zoals ze zelf zegt. Eentje die je klein kan opvouwen en niet te breed is is het fijnste. Want zo'n meerijdplankje is echt 3x niets.

11 dagen geleden

Hier ook 15 maanden tussen de kinderen. Dochter is nu 2 jaar en 9 maanden en zoontje is nu 1 jaar en 7 maanden. De jongste was een huilbaby, was erg verdrietig en ontevreden en mijn dochter was heel lief. Ik vond die eerste periode keihard werken. Maar er zitten ook mooie momenten bij. Wij wandelde heel erg veel. Had een fijne duo wagen van Cybex Gazelle S. Dat was echt een life saver! Hup die kinderen erin en wandelen maar. Zo waren ze beide rustig en kon ik ff bijkomen. Verder moet ik zeggen dat het nu nog echt druk is. Ze maken veel ruzie, maar spelen ook steeds meer samen. Als je je erop instelt dat het gewoon heel druk is en je het eerste jaar niks anders doet, dan is het echt wel te doen. En mijn zoontje is nu zo leuk, lacht veel, doet gek. Probeert zijn zus na te doen en daagt haar lekker uit. Mijn dochter zingt kletst, doet veel zelf. Echt leuk! Ik vind vooral deze leeftijd van beide opzichzelf staand leuk!

11 dagen geleden

Iets meer dan 1,5 jaar ertussen. Heel zwaar het eerste jaar, daarna hartstikke leuk

11 dagen geleden

Gefeliciteerd! Zelf geen ervaring (lijkt me retezwaar) maar ik scheel zelf 1,5 jaar met mijn zus en dat was als opgroeiende kinderen wel echt leuk. Denk aan: zelfde vriendengroep, altijd een speelmaatje.

11 dagen geleden

Ik had vorig jaar 3 kinderen onder de 1,5. De eerste maanden ging het prima met heel veel hulp van m’n (schoon)familie. Onze dreumes is toen ook geregeld een weekendje uit logeren gegaan bij m’n ouders. Dat gaf wel wat lucht. Ik vond het tussen een halfjaar en een jaar het pittigst. Nu zijn ze 3 en ruim 1,5 (x2) en is het prima te doen. Ze slapen allemaal goed en het eten en samen spelen gaat ook steeds beter.

11 dagen geleden

Tussen onze jongens zit 14 maand. Ik denk dat ik eind zwangerschap pittiger vond dan nu. De oudste liep toen nog niet los en ik had bekken/rugklachten. Soms is het nog wel eens pittig maar dat zal ook zijn met meer leeftijdsverschil ertussen. Ik vind het wel heel gaaf om te zien hoe de jongens op elkaar reageren. Hoe klein ze allebei ook zijn het zijn al echte broers🥰