7 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb het juist andersom.. 31 weken zwanger en de meting is nu ongeveer 1350 gram. Ze hebben me nu de stempel medisch gegeven en moet elke vrijdag op controle. Hoop dat de kleine de groei weer goed oppikt.

6 jaar geleden

Reactie op Nicole26-11

Ik heb het juist andersom.. 31 weken zwanger en de meting is nu ongeveer 13 ...
Ik ken het ik ben ook 31 weken en de kleine is 4 weken kleiner dan mijn loop tijd. Ze zijn er ook achter gekomen dat ze weinig tot geen vruchtwater heeft Wss is dit ook de reden van de groei achterstand

6 jaar geleden

Gewicht is altijd een heeeele globale schatting, ze kunnen er tot wel 500 gram naast zitten! Het is natuurlijk goed dat het verder onderzocht wordt maar ik hoop dat ze je niet onnodig ongerust maken. Succes!!

6 jaar geleden

Ik ken het ik ben ook 31 weken en de kleine is 4 weken kleiner dan mijn loo ...
Balen!! Ook dat ze weinig vruchtwater heeft. Goed dat ze het in de gaten houden. Weet je op welke groeilijn de kleine ligt? De mijne op ongeveer 9/8 gemiddeld. Vruchtwater en navelstreng zijn wel in orde, wordt nu elke week in de gaten gehouden voor de groei.

6 jaar geleden

Reactie op Nicole26-11

Balen!! Ook dat ze weinig vruchtwater heeft. Goed dat ze het in de gaten ho ...
Ik zat onder het groeilijntje dus ik kwam op geen elke lijn. Fijn dat jij ook zo goed in de gaten word gehouden doet je kleintje het veder allemaal wel goed ?

6 jaar geleden

Ik zat onder het groeilijntje dus ik kwam op geen elke lijn. Fijn dat jij ...
Ooh bah wat naar! Werk je wel nog? Moet je ook elke week een echo en ctg? Ja verder doet de baby het prima. Beweegt veel, ctg is goed en navelstreng ook.

6 jaar geleden

Dat ik zwanger was liep de groei van de kleine ook ver voor, voor het aantal weken dat ik was. Ik kwam daarbij ook veel aan (uiteindelijk +30kg). Suikertest gedaan, kwam geen duidelijke uitslag uit. Moest wel om de dag curven, mijn nuchtere waardes waren telkens wat verhoogd. Andere waardes prima. Ben uiteindelijk ingeleid met 38.4wkn en toen woog mijn dochter 4550 gr. Bloedsuiker van mijn dochter 12uur lang gecheckt en alle waardes prima gelukkig.