14 Reacties

3 jaar geleden

Het is gebeurd dus schuldig voelen heeft nu geen zin meer, heel veel vrouwen doen het evengoed ook al weten ze dat het schadelijk is. Dus je kan het ook zo zien : je wist het niet en het was eenmalig dus voel je alsjeblieft niet schuldig!

3 jaar geleden

Ik ben er heel voorzichtig mee, ondanks dat ik pas bijna 20 weken ben. Wij hadden laatst ook een feestje van familie. Ik ben heel bewust op een rustige plek uit de muziek gaan staan. Ik had het al vaker gelezen dat kindjes gehoorschade kunnen krijgen als je zwanger bent, maar je wist het niet.. Je hebt het zoals ik het lees idd niet bewust gedaan. En net was xxtessa zegt er zijn genoeg vrouwen die het bewust doen.. Je er te lang schuldig over voelen heeft geen zin😘

3 jaar geleden

Ik ben met (ik dacht), 31 weken nog naar een concert geweest. Mijn kleine had er toen totaal geen last van. We hadden wel zit plekken. Nu is ze 11 weken en doet het perfect. Ook geen gehoorschade ofzo. Voel je vooral niet schuldig. Naast dat je zwanger bent, ben je ook gewoon je eigen persoon

3 jaar geleden

Je wist het niet, en je kan er niks meer aan doen. Dus niet schuldig over voelen hoor! Ook niet nog een keer zo'n situatie opzoeken, maar dat spreekt voor zich 😜

3 jaar geleden

Ken je mama doctor Jones op YouTube en instagram? Zij heeft zo'n mooie uitspraak: You do the best you can with the information you have. Met de nieuwe informatie had je achteraf inderdaad een andere keuze gemaakt. Maar die info had je toen niet, dus voel je er niet schuldig over.

3 jaar geleden

Reactie op BeGood1990

Ken je mama doctor Jones op YouTube en instagram? Zij heeft zo'n mooie uits ...
Hele mooie uitspraak!

3 jaar geleden

2 kindjes, beide keren (hoog)zwanger naar meerdere concerten geweest. Beide keren ging het prima, baby is er niet eerder door geboren (1e zelfs pas met 41+5😅) en ze hebben beide geen gehoorproblemen.

3 jaar geleden

Reactie op Koala15

2 kindjes, beide keren (hoog)zwanger naar meerdere concerten geweest. Beide ...
Voordat de gehoorschade gebagatelliseerd wordt: gehoorschade is cumulatief. Er zitten hele kleine "haartjes" in het binnenoor, die bij overbelasting stuk gaan. Dus het kan zijn dat er al wel schade ontstaan is, maar dat nu nog niet gemeten wordt. Bij verdere blootstelling aan te hard geluid zal eerder merkbare schade ontstaan, omdat nieuwe schade optelt bij de bestaande schade. Dus is de schade merkbaar bij de baby? Nee. Is de schade er dan niet? Niet per se. Willens en wetens naar concerten gaan, als je weet dat dit schade toe kan brengen is dus wel onverstandig.

3 jaar geleden

Reactie op BeGood1990

Ken je mama doctor Jones op YouTube en instagram? Zij heeft zo'n mooie uits ...
Dit zouden ze op een kaartje moeten zetten en je meegeven na je eerste bezoek aan de verloskundige. En dan bewaren tot je kinderen t huis uit gaan 😅

3 jaar geleden

Reactie op e242

Dit zouden ze op een kaartje moeten zetten en je meegeven na je eerste bezo ...
Amen!

3 jaar geleden

Ik ben op 30 weken naar een fuif geweest (klinkt raar maar wij hadden die georganiseerd voor men zwangerschap en het was voor een goed doel) Mijn zoontje is nu 2 maanden, kerngezond en geslaagd voor de gehoortest! Van 1x kan dat geen kwaad.. je moet gewoon niet wekelijks luide muziek gaan opzoeken :-)

3 jaar geleden

Huh echt, dit wist ik niet. Ik ben naar meerdere feestjes gegaan en geloof me muziek stond aardig hard. Ook veel gedanst , thuis ook altijd muziek aan en dansen maar. Zo bleef ik ik beweging dacht ik. Wauw ben echt een loedermoeder

3 jaar geleden

Heb niet alle reacties gelezen.. Geen idee of het schadelijk is of was.. ik deel alleen mijn ervaring.. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap, zowel zwanger als hoogzwanger) evengoed naar (meerdere) hardcore feesten geweest 😅🙈.. Wat mij is verteld, is dat als je niet te dicht bij de boxen staat. Het geen probleem is omdat het vruchtwater x decibel dempt.. Kan haar moeilijk vragen of ze er in mn buik last van heeft gehad.. 😅 Ik had ieder geval geen signalen gekregen dat ze er last van had.. ( wat ik wel kreeg als ik bepaalde dingen at of dronk zoals sinaasappel sap) Maar is ondertussen 3 jaar & haar oren doen het zoals het hoort..

3 jaar geleden

Reactie op Papi

Huh echt, dit wist ik niet. Ik ben naar meerdere feestjes gegaan en geloof ...
Als je iets niet weet.. kan je er ook niet naar handelen.. Maar je bent dan niet gelijk een loeder moeder hoor 🤗.. Iedereen doet zn best op zijn eigen manier.. Zolang ze schone kleding hebben, liefde, aandacht & gevulde buikjes, doe je het fantastisch 😇