36 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Persoonlijk zou ik een nieuwe/andere kopen. 🙈 Het plastic wordt oud en poreuzer waardoor de veiligheid afneemt.

2 jaar geleden

Ik zou em gewoon gebruiken.

2 jaar geleden

Ik zou voor een nieuwe gaan. De kans is klein dat je er een ongeluk mee zou krijgen maar zelf zou ik mijn eigen dat nooit vergeven als er wat mee zou gebeuren en ik mijn kind dan in een onveilige situatie breng. Maar natuurlijk is iedereen vrij in zijn eigen keuzen

2 jaar geleden

Ik zou het risico absoluut niet lopen. Het is een risico niet voor jezelf, maar voor je kindje. Keuze lijkt me makkelijk gemaakt eerlijk gezegd.

2 jaar geleden

En als je nu een vaste autostoel koopt groep 0-1-2? Dan kan je de maxicosi gebruiken als je uit het zh komt? En anders de vaste autostoel?

2 jaar geleden

Snap waarom je in dubio zit maar ik zou zelf voor een nieuwe gaan.

2 jaar geleden

Gaven ze ook aan waarom? Wordt het plastic slecht of iets anders?

2 jaar geleden

Bedankt dat er zo veel reacties in korte tijd zijn. We verwachten een redelijk groot kindje dat snel groeit. (Gezien de familie genen) dus naar een 0-1-2 stoeltje zat ik eerder ook al te kijken. Dacht misschien maxi cosi voor korte ritjes en de 0-1-2 voor langere ritten, maar dat is niet handig in de auto natuurlijk, telkens stoel wisselen. En we hebben bij onze dochter ook de maxi cosi vaak gebruikt op de kinderwagen, voor even een boodschapje ofzoiets. Dat kan met een vaste stoel natuurlijk ook niet. Meer reacties zijn nog welkom, want ik ben er nog niet echt over uit. Ook omdat ik het specifiek moest navragen bij maxi cosi vraag ik me af hoe groot het gevaar/risico eigenlijk is. Maar inderdaad wil ik ook geen onnodig risico lopen voor m’n baby.

2 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Gaven ze ook aan waarom? Wordt het plastic slecht of iets anders?
Nee, ze gaven niet aan waarom. En het is niet dat het standaard op de stoelen staat, of in het boekje (volgens mij) ik moest er echt naar vragen… dus dan kan het risico ook niet zo groot zijn toch?!?

2 jaar geleden

Ik denk dat het merk maxi cosi zich vooral indekt voor evt. schadeclaims door er zo'n termijn aan te koppelen. Plastic dat altijd in de zon staat wordt bijv. eerder poreus. Dus die 10 jaar lijkt mij beetje natte vinger werk.

2 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Nee, ze gaven niet aan waarom. En het is niet dat het standaard op de stoel ...
Nee joh natuurlijk is dat risico niet groot. Is gewoon een mooi verkoop praatje 🤣 Als iéts onverwoestbaar is dan is het wel plastic. Kijk gebruik je dat stoeltje tien jaar lang dag in dag uit, dan begrijp ik het advies van koop een nieuwe. Maar dat is niet het geval geweest toch? Ik zou daar echt geen nieuwe voor kopen.

2 jaar geleden

Reactie op baby17en21

Bedankt dat er zo veel reacties in korte tijd zijn. We verwachten een rede ...
Ja dat was mijn gedachte inderdaad. Maar je hebt natuurlijk nog een kindje dus 2 autostoeltjes voor de baby op de achterbank is dan een beetje overdreven 🙈 ik had daar even niet aan gedacht. Je oudste dochter moet je ook nog kwijt kunnen. En heb je de hoes er al afgehaald? Hoe ziet het stoeltje er dan uit? Dan kan je het piepschuim goed zien en dan beoordelen?

2 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Ik denk dat het merk maxi cosi zich vooral indekt voor evt. schadeclaims do ...
Dat denk ik ook. Een beetje een tenminste houdbaar tot idee.

2 jaar geleden

Reactie op Amore13

Nee joh natuurlijk is dat risico niet groot. Is gewoon een mooi verkoop pra ...
Nou daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Zag je deze winter niet de ene na de andere persoon door plastic schaatsen zakken die te oud waren en daardoor poreus. Misschien dat 10 jaar wel lukt nog, maar onverwoestbaar is ook wel weer overdreven.

2 jaar geleden

Ja dat was mijn gedachte inderdaad. Maar je hebt natuurlijk nog een kindje ...
Ja, had alles al in de was zitten toen ik het zag. Het piepschuim is echt als nieuw, helemaal in tact, en zie er niks geks aan.

2 jaar geleden

Reactie op Koekie1988

Nou daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Zag je deze winter niet de ene na ...
Waar het plastic ‘los’ kan is het ook nog gewoon veerkrachtig, zoals een nieuw stoeltje ook aanvoelt. Het plastic van een autostoel is natuurlijk ook anders dan het vaak hardere plastic van schaatsen.

2 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Dat denk ik ook. Een beetje een tenminste houdbaar tot idee.
Ja, zo zag ik het zelf ook. Maar als je iets na de houdbaarheidsdatum eet, kan je hooguit een paar dagen ziek worden, als je toch echt te lang gewacht heb met opeten. Maar nu gaat het natuurlijk om de veiligheid. Maar dan denk ik weer zo, je vaste autostoelen en gordels moet je toch ook niet na 10 jaar laten vervangen?

2 jaar geleden

O ik heb die van ons ook bewaard , is ook van 2010, ik zal m binnenkort een goed bekijken, maar waarschijnlijk gaan we m gewoon gebruiken

2 jaar geleden

Bij de kringloop/marktplaats etc. Wordt er ook niet aangeven hoelang het gebruikt is. Dus ik zal het gewoon opnieuw gebruiken

2 jaar geleden

Voor ons eerste kindje hebben we de maxi cosi gekregen van mijn schoonzus. Hun oudste is bijna 12 jr, ze hebben 2 kinderen. Wij gaan hun maxi cosi gebruiken. Nooit bij stil gestaan dat de kwaliteit van de maxi cosi niet meer goed zou zijn. . Het brengt me ook wel aan het twijfelen, maar denk toch dat het wel sterk genoeg is. Hoe zullen de mensen met grote gezinnen dit doen? Bv met het programma een huis vol, waarbij de oudste bv al 15jr is,,zullen ze dan ook elke x nieuw hebben gekocht? En daar gebruiken ze het intensief