11 Reacties

4 jaar geleden
Wij hebben hem gekocht. Nog geen ervaring mee natuurlijk. De hele maxi cosi is echt een zwaar ding en dat binnenste weegt bijna niks. Wij hebben bewust gekozen voor deze maxi cosi zodat we niet heel veel kilo hoeven te sjouwen als we de baby uit de auto halen. Een maxi cosi weegt iets van 3 tot 5 kilo, weegt bijna niks denk je maar daar komt wel het gewicht van je baby bij. Binnenkant van de coral weegt 1,5kg.

4 jaar geleden
Ja hij is echt superfijn als je rugklachten hebt, scheelt zoveel! Wij hebben niet de 360, omdat je je kindje er toch met binnenzitje en al uit tilt. Maar als je het binnenzitje zou laten zitten voor bijv. overtillen naar de kinderwagen lijkt het me wel makkelijk!

4 jaar geleden
Ik heb ook de 360 overwogen maat dan van de pebbel pro. Maar bewust niet voor gekozen voor de 360, dit omdat je de baby toch met maxicosi en al uithaalt, het heeft dan mijn inziens geen meerwaarde. Voor het opvolgstoeltje wel gekozen voor een stoel met 360 functie omdat je dan wel je kindje in en uit de autostoel moet tillen. En het dan wel prettiger is voor je rug.

4 jaar geleden
Wij hebben de coral oude versie (geen 360 dus) en gebruiken de binnengedeelte best vaak, elke dag eigenlijk. Zo hoef je niet steeds met de hele autostoel overal naar toe. Vooral als in je een flat woont (zoals wij) is het zeer handig en hoef je niet je rug/arm te breken bii het optillen馃槄

4 jaar geleden
Ja hij is echt superfijn als je rugklachten hebt, scheelt zoveel! Wij hebbe ...
En je gebruikt hem dus wel veel het binnen gedeelte? Sommige zeggen ik til sowieso altijd alleen m鈥檔 kind eruit dus zo鈥檔 binnen gedeelte gebruik je niet.. maar jij gebruikt dit dus wel vaak?:)

4 jaar geleden
Reactie op Suusrp
Wij hebben ook de niet-360 graden versie. Ideaal. Ik gebruik het mandje elk ...
Gebruik je dit dan bijvoorbeeld voordat je het kindje in de kinderwagen legt? Eerste kindje hier dus totaal geen ervaring mee haha.

4 jaar geleden
Reactie op december2021#
En je gebruikt hem dus wel veel het binnen gedeelte? Sommige zeggen ik til ...
Ja, in het mandje til ik haar naar binnen, buitenkant staat standaard in de auto. 9 van de 10 keer valt ze in slaap in de auto en in het mandje slaapt ze door, als ik haar alleen op zou tillen word ze wakker. Ik heb t vooral gedaan voor het babyzwemmen en als ik ergens op visite ga. Waar je anders een flink eind zou moeten zeulen, is het nu net een tasje. Mijn meisje is wel pas 3 maand.

4 jaar geleden
Reactie op december2021#
Gebruik je dit dan bijvoorbeeld voordat je het kindje in de kinderwagen leg ...
Dat doe ik niet, als ze direct de wagen in gaat til ik alleen haar op.

4 jaar geleden
Reactie op december2021#
En je gebruikt hem dus wel veel het binnen gedeelte? Sommige zeggen ik til ...
Wij hebben er ook 1 van 3 lopen, een hond die wel eens meegaat en je hebt eigenlijk altijd een luiertas bij je. Om dan dat allemaal mee te nemen en een baby op je arm is niet te doen.
Je haalt gewoon lekker de baby met binnenmandje uit de auto en je hebt ook geen haast als je thuis komt. Je zet de baby even op de keukentafel en je kan rustig even zelf je jas en schoenen uit doen. (Zo zie ik het voor me). En trouwens ook met weggaan. Je kan de baby klaar maken en in de maxi cosi leggen en dan rustig zelf je schoenen en jas aan. En bij de auto klik je je baby er alleen nog maar in en klaar voor vertrek. Ipv moeilijk doen naast de auto, nog vast moeten maken. Als het regent moet je deur veel langer open blijven.
Nee hoor 馃槅 ik denk echt dat als je jezelf dit gewoon aanleert het een stuk fijner is. En al die andere hebben waarschijnlijk helemaal geen binnen gedeelte en vonden het vast te veel gedoe (met riem ofzo) om elke keer de hele maxi cosi eruit te halen馃槈 daarom nemen ze alleen de baby mee.