21 Reacties

2 jaar geleden

Wij hadden in het begin een maxi cosi die je dus ook op de kinderwagen kan zetten, de groep 0. Makkelijk met uit de auto halen als ze bijvoorbeeld slapen. Nu hebben we een 0123 stoel. Hijis dus vanaf geboorte te gebruiken maar dat vonden wij niet handig om eerder genoemde reden. Voor de oudste hadden we ook een 123 stoel. Als we dachten dat het wat krap werd, konden we de stoel ombouwen. Geen gedoe met tich stoelen en naar de winkel moeten ervoor.

2 jaar geleden

Wij zijn gegaan voor een groep 0 en later een vervolgstoel. Ik vond het fijn om mijn dochter binnen al klaar te maken in het stoeltje en haar daarna met stoeltje en al in de auto te zetten. Ook praktisch om deze op de kinderwagen te kunnen klikken voor kleine afstanden, zoals het bezoeken van een winkel. Onze dochters schelen 19 maanden, dus voor ons is het geen probleem dat de groep 0 stoel en de vervolgstoel een andere base hebben, want de stoelen schuiven naar elkaar door. Overigens is onze groep 0 stoel niet draaibaar. Voor die leeftijdsgroep zie ik de toegevoegde waarde niet zo. De vervolgstoel wel en dat is inderdaad zo fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Ris.

Wij zijn gegaan voor een groep 0 en later een vervolgstoel. Ik vond het fij ...
Dat laatste heb je gelijk in. Dankje voor de toevoeging. Komt doordat we zagen in de winkel dat het bestaat; één dezelfde base waar zowel groep 0 als vervolgstoel op kunnen. Is denk ik inderdaad vooral fijn als je kindjes verder uit elkaar zitten qua leeftijd. 🤔 Maar mocht je er bijvoorbeeld eentje van 3 en eentje van 1 hebben, voorkomt dit wel dat je voor die laatste een nieuwe base moet aanschaffen op het moment dat die aan de vervolgstoel toe is... kunnen we net zo goed meteen draaibaar aanschaffen dachten wij. 😅 Haha, wat komt er toch veel op je af he... Angelique89 jij ook bedankt!

2 jaar geleden

Je moet eerst een keuze maken in draagbaar of niet. Dan zit je namelijk vast aan een groep 0 stoeltje. Dan bedenken, komt er wellicht nog een kindje, dan heb je namelijk 2 stoelen nodig en schuiven ze door. Onthoud ook dat een stoel ongeveer 5 jaar mee gaat, qua veiligheid van het materiaal. 0123 komt neer op ca. 10 jaar.. Wij hadden groep 0, draagbaar, groep 1/2 vervolgstoel op dezelfde base en nu een 2/3 erbij (zit isofix in) voor de oudste. Qua kosten voordeliger dan twee 0123 stoelen (draagbare verkocht).

2 jaar geleden

Wij hebben een 0123 stoel,, soms mistte ik wel de handigheid van een losse autostoel (als hij bijv in slaap was gevallen in de auto). Maar dat was maar af en toe..

2 jaar geleden

Hoe groter het verschil in kinderen wat in een stoel past, hoe meer consessies er gedaan zijn. Een stoel die mee kan groeien van geboorte tot 12 jaar klinkt leuk, maar ik vind persoonlijk dat er enorm veel inzetkussens nodig zijn om het pand te maken voor een baby. Wij kozen voor groep 0 voor de baby omdat: - binnen warm inpakken en de auto in zonder af te koelen, en warm terug naar binnen - draagbaar, zodat je baby niet hoeft te wekken bij kort bezoek zoals boodschappen doen. En waar laat je je baby bij een korte boodschap als het niet in de maxicosi gaat? Draagdoek is een optie, maar niet mijn voorkeur in de regen en kou om naast de auto te knopen. Doorgroeibase kan leuk zijn, maar veel vervolgstoelen hebben ingebouwde haken. Bij zo'n base wordt je voor vervolgstoel al flink richting hetzelfde merk geduwd. In mijn ervaring is een maxicosi (wij hebben de cabriofix met base) niet nodig draaibaar. Die zet je er met 1 hand in en vast. Bij draagbare stoel zou ik ook vooral naar het gewicht van de stoel bijv. kijken, dat is toch wat je steeds ook meesjouwt. Vervolgstoel is draaibaar wel heel fijn! De pasvorm en zit van vervolgstoel verschilt nogal onderling, dus zou ik lekker gaan kijken als je daaraan toe bent.

2 jaar geleden

Toevallig van de week een 0123 stoel gekocht, lijkt me handiger omdat je er langer mee kan doen.

2 jaar geleden

Ik heb een vaste maxi cosi mica eco Isize van 0 tot 4 volgens mij en hij bevalt goed. Handig dat je hem kan draaien. Het enige nadeel is inderdaad dat je hem er niet kan uithalen maar je moet kijken wat voor jou het belangrijkste is. Ik vond het niet erg om met de kinderwagen te ‘sjouwen’. We hadden ook nog een maxi cosi van 0 tot 15 maanden gekregen zonder base en die gebruiken we in de auto van mijn vriend vanwege het voordeel dat hij er zo uit kan/opa en oma ook een draagbare autostoel hebben. Sporadisch hebben we die gebruikt op de kinderwagen.

2 jaar geleden

Wij hebben eerst een base met maxi Cosi gekocht. Niet perse een waar vervolgstoel op kon. De verkoopster adviseerde dat ook niet per definitie omdat je dan meteen beperkt bent in wat je als vervolgstoel kan kiezen over X maanden. Maxi Cosi wilden we los omdat je je kleintje dan ook in stoel kan overtillen of op wagen kan klikken. Daarna een draaibare vervolgstoel gekocht. Dat draaibare vind ik echt onmisbaar zolang ze niet zelf goed in de auto kunnen klimmen. Heeft mij echt m’n rug gespaard. Dit was een groep 0-1 stoel. Door een snel groeiend kind helaas niet to 4j gebruikt maar nu over naar een groep 2/3 stoel. 3 losse stoelen dus. En eigenlijk ben ik er erg blij mee want het gaf ons ook gelegenheid om rekening te houden met veranderende wensen van onze kant. En nu er een tweede onderweg is hebben we mooi alles weer klaarstaan. Het enige dat we uiteindelijk misschien dubbel moeten kopen is een groep 2/3 autostoel maar de rest hebben we dus fijn.

2 jaar geleden

Wij hebben een maxi Cosi los gehuurd. Via Tiny library! En vanaf 9 maanden zijn we overgestapt op een grote stoel :) reden: ik wilde een losse maxi Cosi om op de kinderwagen te kunnen zetten en we hebben ook een bakfiets met maxi Cosi houder. Zo kon onze dochter ook vanaf 3 maanden mee op de fiets. ❤️❤️

2 jaar geleden

Ik vond toen ze zo heel klein waren (misschien tot een half jaar ofzo?) het wel heel fijn dat je ze met stoeltje en al in en uit de auto kan halen. Dan kun je ze binnen idd lekker warm inpakken of er weer uit halen. Als ze wat ouder zijn kun je ze makkelijker even op de arm nemen en krijgen ze het ook wat minder snel koud. Maar een uitneembare stoel heb je dus alleen in groep 0. Als je het hebt over draaibaar zou het ik dat vooral handig vinden voor de periode ná de groep 0 als je een vaste stoel hebt. Als je het stoeltje toch eruit pakt heb je ook niet zoveel aan het draaibare. Wij hebben bij onze oudste een groep 0 gehad met base, toen ze daar uitgroeide een Maxi-Cosi Mica. Die is in principe 0-1-2 dacht ik, maar bij ons dus niet vanaf het begin gebruikt. Wel zijn we bij de tweede eerder overgestapt naar de Mica (voor de oudste toen een nieuwe) omdat we de draagbare toen steeds vaker in de auto lieten zitten en dan is die juist niet zo handig. En uiteindelijk kopen we maar een stoeltje dubbel, dat is die waar onze oudste nu in zit (2-3). Van echt een alles-stoel (0-1-2-3) kan ik me niet voorstellen dat het echt handig is. Er zit zoveel verschil tussen een pasgeborene en een kind van 12, dan moet je toch wel ergens flinke concessies doen zou ik denken. Ik hoorde overigens hier op het forum eens dat je in het ziekenhuis je baby niet eens mee naar huis krijgt als je geen groep 0 stoeltje bij je hebt. Hoewel ik dat persoonlijk heel debiel vind is het misschien toch iets dat je mee kan nemen in je overweging.

2 jaar geleden

Wij hebben een vaste autostoel voor vanaf de geboorte tot (en met) 4 jaar. Zitten allemaal kussentjes en extra delen bij zodat er een baby inpast. En elke keer dat je kindje weer wat gegroeid is, haal je er een deel uit. Deze autostoel is met isofix en een steunpunt en daardoor 360 graden draaibaar. Wij hebben een wat lagere auto en lichte bekleding in de auto. Dus voor onze eigen ruggen was dat draaibare heel fijn. En nu nog (zoon is inmiddels 3 jaar geweest), want hem zelf in de auto laten klimmen is niet altijd handig met die lichte bekleding 😅 En dat draaibare is ook handig in verband met het advies om tegen de rijrichting in te vervoeren. We hebben echter de eerste 9 maanden (ongeveer) de draagbare autostoel groep 0 gebruikt. In de volksmond wordt dat de maxi-cosi genoemd. Dat is dus een merk, maar wordt dus vaak gebruikt voor die draagbare autostoel groep 0. We hadden nog een ouder type van mijn oudste. Moest met een gordel worden vastgezet. We rijden niet zo veel met de auto en dat was voor ons echt prima. Die draagbare autostoel groep 0 was voor ons vooral heel handig voor op het onderstel van de kinderwagen. Onze zoon was een huilbaby en kregen we in de eerste 5 maanden alleen in slaap door te wandelen met die autostoel. Schijnt voor het lijfje van je baby dan weer niet heel goed te zijn, maar overmatig huilen is dat ook niet🥲 Dus mijn advies zou zijn om in ieder geval wel een losse/draagbare autostoel groep 0 te hebben die ook op je kinderwagen past (vaak met adapters).

2 jaar geleden

Reactie op Ekein

Wij hebben een vaste autostoel voor vanaf de geboorte tot (en met) 4 jaar. ...
En die paar keer dat we zoon in de stromende regen in de autostoel moesten zetten was ik ook erg blij met 360 graden kunnen draaien. Ik kon gewoon met zoon op de achterbank gaan zitten met de deuren dicht om vervolgens in alle rust zoon in het stoeltje (vast) te zetten terwijl het stoeltje naar mij toe gedraaid was.

2 jaar geleden

Dank jullie wel allemaal voor jullie waardevolle reacties! We zijn eruit.

2 jaar geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Dank jullie wel allemaal voor jullie waardevolle reacties! We zijn eruit.
En wat is het geworden? 😃

2 jaar geleden

Reactie op nijn5

En wat is het geworden? 😃
We hadden al een groep 0 draagbaar stoeltje gekregen, die we toch gaan gebruiken. Daar kopen we een base bij (niet draaibaar). Daarna een draaibare vervolgstoel.

2 jaar geleden

Wij hebben de Joie iSpin 360. Onze dochter is bijna 3 en we zijn er nog steeds super blij mee! Vanaf de geboorte gebruikt.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Begonnen met de cabriofix van MaxiCosi. Doen we gewoon in de gordel vast. Als vervolgstoel de Axissfix. Zijn er heel blij mee.

2 jaar geleden

We hadden eerst de maxicosi van de kinderwagen en dan met zo'n base, familyfix geloof ik. Handig dat je je kind gewoon met maxicosi uit de auto kan tillen...en ook zo op de kinderwagen klikt. Daarna de axissfix, heerlijk draaibaar (makkelijk als je ze dus er in moet tillen) deze kan vooruit maar ook achteruit geplaatst worden. En inmiddels is ze net 3 maar erg lang dus we hebben de axissfix omgeruild voor een "grote meisjes stoel" 😎🤓 de maxicosi titan... die is niet zo breed onder waardoor de riem wat makkelijker dicht kan en toch nog een slaapstand voor de lange ritjes.