16 Reacties

2 jaar geleden

Vervelend! Enige wat ik weet is dat je best een tijdje met een aantal cm kan rondlopen zonder dat het doorzet. 39 weken is nog vrij vroeg, kan best zijn dat je lichaam er gewoon nog niet klaar voor is maar dat je kindje om een andere reden gehaald wordt Ik snap je frustratie hoor, hopelijk verandert het en heb je je kleintje gauw in je armen

2 jaar geleden

Hoe ver ben je nu

2 jaar geleden

Tips die ik kan geven is, bewegen, bewegen en bewegen, vooral blijven lopen en wandelen. Niet te veel gaan zitten en of liggen, laat vooral de zwaarte kracht het werk doen, Misschien dat je dit al weet, maar dacht vertel het nog eventjes. Iig alvast heel veel succes met de bevalling. Hier nog wachtend tot Mei, dan mogen wij ook voor de 3e x bevallen 💙

2 jaar geleden

Reactie op Anoniemwillen Zijn

Hoe ver ben je nu
Vandaag precies 40 weken

2 jaar geleden

Reactie op Lisetteeee

Tips die ik kan geven is, bewegen, bewegen en bewegen, vooral blijven lopen ...
Ja inderdaad ja ik ben gelukkig ook geen stilzitter en met 2 kleuters 1 van 4 en en 1 van 5 is dat haast onmogelijk

2 jaar geleden

Reactie op Lisetteeee

Tips die ik kan geven is, bewegen, bewegen en bewegen, vooral blijven lopen ...
Oow wat spannend nou het ging bij mij ineens heel snel na de 30ste week vond ik sneller dan bij mijn andere 2

2 jaar geleden

Wat vervelend, geen ervaring mee. Wel met de medicatie misoprostol en ik heb hier enorm vervelende ervaring mee. In Duitsland is het zelfs verboden dit middel te gebruiken bij een inleiding. Er zijn alternatieven en tussenstappen aan medicatie voorafgaande misoprostol.

2 jaar geleden

Ik had van mijzelf 2cm ontsluiting (zonder ballon) maar inderdaad stond mijn baarmoedermond nog naar achteren. 1 dag tabletjes geslikt. Middernacht spontaan vliezen gebroken en de rest van de bevalling is ook spontaan gegaan (alleen wel een stortbevalling, mogelijk door de tabletten)

2 jaar geleden

Reactie op SdG

Ik had van mijzelf 2cm ontsluiting (zonder ballon) maar inderdaad stond mij ...
En hoever was je toen met je zwangerschap als ik vragen mag

2 jaar geleden

Ik ben net bevallen van mijn 3e maar mijn baarmoedermond zat tijdens het begin van mijn bevalling ook nog hoog.. hierdoor vorderde de ontsluiting niet voldoende. Heb toen weeenopwekkers gekregen en voelde op een gegeven moment mijn kindje onderin een draaibeweging met zijn hoofd maken en toen lag hij pas goed (en ging ik rap naar volledige ontsluiting). Ik weet niet of dit hetzelfde is als wat ze bij jou bedoelen..

2 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

En hoever was je toen met je zwangerschap als ik vragen mag
38 weken precies

2 jaar geleden

Reactie op Mirthe0219

Ik ben net bevallen van mijn 3e maar mijn baarmoedermond zat tijdens het be ...
Okej ja bij mij zit me baarmoedermond echt heel erg omhoog en aan de kant van de kleine zijn hoofdje is het niet rijp en aan de voorkant van me baarmoeder wel rijp en 2 cm ontsluiting

2 jaar geleden

Vanaf vanmorgen om 8:00 weer een Balonnetje geplaats .. en ik moet een nachtje in het ziekenhuis slapen omdat het hoofdje van de kleine nog steeds niet goed is ingedaald ik hoop dat het doorzet ik had vanmorgen 2 cm ontsluiting en nu het balonnetje erbij 🙏🙏🙏🙏

2 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Vanaf vanmorgen om 8:00 weer een Balonnetje geplaats .. en ik moet een nac ...
Spannende uurtjes dus, hoe is het nu?

2 jaar geleden

Ik zit in exact dezelfde situatie. Ik ben nu 39+2 en ik heb afgelopen donderdag een ballon gekregen. Deze was in de nacht uitgevallen, dus ik ging er vanuit dat we de dag erop gewoon verder konden gaan met het breken van de vliezen. Maar… ze kon nergens bij. Ze kon überhaupt geen eens voelen of er ontsluiting was. Ze zei dat die er vast is, omdat de ballon uitgevallen was en deze echt wel goed geplaatst was. Ze kon niet bij de vliezen dus en de baby was ook nog niet goed ingedaald. Ik kreeg de keuze om de tabletten te nemen, of een nieuwe poging tot inleiden te plannen. Ik ben voor dat laatste gegaan. Ik heb met mijn eerste een enorm lange inleiding gehad en ik had het gevoel dat gezien mijn lichaam nog niet klaar is, het wel eens een lang en invasieve toestand kon worden. We gaan het overmorgen weer proberen, in de hoop dat ze dan wel mijn vliezen kunnen breken, maar ik hoop van harte dat hij voor die tijd lekker vanzelf komt. Wij zitten dus in hetzelfde schuitje! Alleen ben jij iets eerder aan de beurt. Hoe is het nu? Ik lees dat je een nieuw ballonnetje hebt. Kom je de tijd een beetje door?

vorig jaar

Iemand hier verder nog ervaring mee? Ik zit in zelfde schuitje… wel genoeg ontsluiting maar baarmoedermond niet week genoeg… nu vanmorgen eerste 2 tabletten gehad en vraag me af wat me te wachten staat