30 Reacties

2 weken geleden
Het gewoon zo laten. Ik heb 3 nichten met dezelfde (vernoemde) naam. Blijkbaar maakte het mijn moeders zussen niks uit dat een ander die naam ook al aan hun dochter gegeven had 🤷♀️ Dus als jullie je nog steeds goed voelen bij deze naam gewoon doen!

2 weken geleden
Gewoon zo laten! Is jullie naam ❤️ ik zou het persoonlijk misschien wel tegen die vriendin zeggen nu direct na de geboorte van dat kindje. Maar dat is ook afhankelijk van hoe vaak je elkaar spreekt natuurlijk

2 weken geleden
Reactie op Elisabeth93
Gewoon zo laten! Is jullie naam ❤️ ik zou het persoonlijk misschien wel teg ...
Dit zou ik ook doen. Toen een vriendin beviel terwijl ik zwanger was, gaf zij ook een naam die hoog op ons lijstje stond. Heb d'r meteen laten weten dat het een prachtige naam is die wij ook overwegen, dus dat het zomaar zou kunnen dat ons kind ook zo zou gaan heten. Was helemaal prima (en we hebben uiteindelijk voor een andere naam gekozen).
Maar goed, jullie hadden de naam al heel lang in gedachten, dus het is niet alsof jullie 'm nu hebben 'gepikt'. Dus gewoon zeggen en gewoon de naam geven!

2 weken geleden
Lastig, maar ik zou er gewoon voor gaan. En het haar wellicht nu zelfs al laten weten, met de vraag nog even discreet te zijn. Ik was ook tegelijkertijd zwanger met mijn beste vriendin en wij hebben dat gesprek toen tijdens de zwangerschap zelf al gevoerd, hoe we daarin zouden staan.

2 weken geleden
Gewoon lekker zo laten. Vroeger was dit heel gewoon. Mijn broertje heeft dezelfde naam als mijn neef (zoon van m’n vaders broer). Dezelfde voornaam én achternaam. Was ook nooit een probleem. Heb tegen al mijn vriendinnen gezegd (ik was de eerste met een kindje) dat een naam geen alleenrecht is dus als zij de naam van ons kindje mooi vinden ze die zeker gewoon mogen gebruiken.

2 weken geleden
Uiteraard blijf je bij jullie eerste keuze. Ik geef je vriend groot gelijk!

2 weken geleden
Ik zou voor de naam gaan die jullie gekozen hebben.
Toen ikzelf geboren was, belle mijn moeder haar beste vriendin op, en wat bleek? Mijn naam was ook hun meisjesnaam. In overleg hebben ze ervoor gekozen het zo te laten. Hun dochter heet exact hetzelfde als ik, en we hebben er nooit last van gehad.
Moeders spraken, en spreken elkaar nu nog, meermaals per maand

2 weken geleden
Ik zou echt niet wijzigen. Jouw vriendin snapt ook wel dat je de naam niet pas hebt gekozen toen zij beviel.
Bel haar op of app haar, feliciteer haar en bereid vast voor dat jullie dezelfde naam hebben. 'He, weet je, zo gaat ons kindje ook heten. Dan weet je dat vast 😊'. Geen sorry, geen vraag of het mag. Mensen hebben geen alleenrecht op namen, dat scheelt 😉

2 weken geleden
Thanks dames voor de vele ondersteunende berichten! Ik ga het idd gewoon benoemen zonder verdere vraag/toestemming/excuus opmerking. Ik had deze bevestigingen even nodig denk ik. Thanks ❤️

2 weken geleden
Nog een aanvulling: lang niet iedereen hoeft dit vervelend te vinden hè (los van dat een naam geven geen recht is). Als een vriendin van mij de naam van 1 van onze zoons zou kiezen zou ik dat oprecht leuk vinden, want: supermooie naam 😃. Je bent toch ook een soort van trots op die naam, dus ik zou het ook als een soort complimentje of zo zien!

2 weken geleden
Reactie op EsBaby24
Nog een aanvulling: lang niet iedereen hoeft dit vervelend te vinden hè (lo ...
Ja ergens denk ik ook niet dat ze er een probleem van gaat maken. Maar zeker weten doe ik het niet en dat maakt denk ik dat ik het toch ineens spannend vind/vond om dit met haar te delen.

2 weken geleden
Zelf zou ik het bespreken met de vriendin. Uitleggen. En ik denk dan dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Vind het zelfs wel iets hebben 🤎 dat ze dan een naamgenoot hebben. Kan ook voor de kindjes leuk zijn!

2 weken geleden
Reactie op GulleFee296738
Ja ergens denk ik ook niet dat ze er een probleem van gaat maken. Maar zeke ...
Ik snap het wel hoor.
Toen ik zwanger was kreeg ik een appje van een vriendin, dat ze bevallen was van een dochter met exact onze meisjesnaam. Dat voelde ook echt even als een klap en ook ongeloof (niet veel voorkomende naam). Uiteindelijk kregen we geen dochters, dus kwamen we niet voor een dilemma te staan. Maar toen ik van de eerste schrik bekomen was heb ik het aan die vriendin verteld en die vond het alleen maar supergrappig en toevallig. Blijkbaar had ik de naam ooit laten vallen tegen haar, toen zij al zwanger was, en toen schrok zij enorm. Heb ik toen niet eens gemerkt 🤣.

2 weken geleden
Reactie op EsBaby24
Ik snap het wel hoor.
Toen ik zwanger was kreeg ik een appje van een vrien ...
Hahahaha nou dat is ook nog het punt een beetje. Vriendlief heeft de naam per ongeluk al vertelt tegen zijn ouders dus heb ik het mijn ouders ook maar verteld. Dus allebei onze ouders zijn al helemaal vol van de naam en wij ook dus je kan en wilt eigenlijk niet meer wisselen.