13 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter werd met 41,1 geboren met een lengte van 56cm en een gewicht van 4790gr. Wisten ze niet, toen werden er nog geen groeiecho's gemaakt, eerste kindje. Ik had naar mijn idee ook niks geks gedaan, glucosetest was ook allemaal goed. Stom is dat dan he? Je kunt het niet beïnvloeden, dus voel je er ook niet schuldig over, lieve mama. Ik denk dat het voor jou fijn is dat je over 2 weken wordt ingeleid, nu weten ze het namelijk, en willen ze je de ellende besparen. Om die reden ben ik bij mijn 2e kindje ook ingeleid en heb dat als prettig ervaren. Zet 'm op 😘

5 jaar geleden

Heb ik ook gehad. Buik zat op P97 Hoofd P100 Ze is met 35 weken geboren en woog 3170 gram. En ze is helemaal niet groot of zwaar, gewoon een normaal meisje. Terwijl ze zeiden dat ze een enorm hoofd had. Klopt niks van

5 jaar geleden

Ik ben vanaf week 18 elke keer *bang* gemaakt dat mijn baby dus ook echt te groot zou zijn meerdere groei echo's gehad en elke keer weer hetzelfde ze zeiden zelfs op schaal van 1 op 10 zit hij op een 11... Uiteindelijk met 38.3 bevallen van een zoontje van 3358gr dus ze zaten er wel wat naast..

5 jaar geleden

Toen ik zwanger was van de 2de zeiden ze tegen mij dat ik een dochter kreeg die zeker 9 pond zou worden, ze was zo groot en liep zover voor dat ik maar geen maatje 50 of 56 moest kopen. Uiteindelijk kwam ze met 37+6 ter wereld en was ze 51 cm en 3650 gram. Ze was dus helemaal niet groot. Een echo is en blijft een schatting

5 jaar geleden

Mijn P99 dochter was eenzelfde verhaal. Ik moest nadenken over eerder halen, maar dat wilde ik niet. Zowel bij grote baby als inleiden is er een grotere kans op keizersnede. Ik koos ervoor haar te laten volgroeien tot 40 weken, dat leek me voor haar het beste. Uiteindelijk kwam ze spontaan met 39+5, 4060gr en 52 cm. Helemaal geen mega baby, ik had gelukkig mijn gevoel gevolgd. Zo ver in de zwangerschap zijn de echos zo nauwkeurig niet meer, dat hoor je echt veel. Volg je gevoel!

5 jaar geleden

Ik heb ook zo een reusje. Wordt al weken door iedere arts gezegd dat hij 4weken voorloopt op de groei, mijn vorig zoontje is op 36w5d geboren met 53cm en 3700gr, maar bij deze roep ze ook dat hij nog groter wordt, ik was dus ook in paniek. Vanmorgen extra echo: 2600kg, hij zou maar 2weken voor zitten dus dat is binnen de marges. Overigens kunnen ze er naast zitten. Bij mijn eerste dochter riepen ze dat ook, moest op 36w met spoed ingeleid, geen probleem zeiden ze want ze weegt over de 3kg, was ze amper 2600gr. Geen zorgen maken! Mijn zoontje was dus ruim een kilo meer en die vloog eruit, zonder knip of scheur, mijn dochter is met knipje geboren😂

5 jaar geleden

Ik ben bevallen van een zoontje van bijna 4800 gram. Wel ingeleid, maar was al bijna 40 weken omdat ze er laat achter kwamen dat hij zo groot was. De bevalling duurde 5 uur en ging hartstikke soepel, dus een grote baby wil niet zeggen dat het een horror bevalling wordt 😊 Ik had wel zwangerschapsdiabetes, maar ben zelf 1.83 en mijn vriend 2.02, dus de VK zei dat het niet uit te sluiten is dat wij gewoon grote baby's maken 😆

5 jaar geleden

Komt echt goed hoor! Mijn zus heeft 3 kids met een gewicht tussen de 4500 en 5000 op een natuurlijke manier ter wereld gezet en ZONDER complicaties! Dus maak je er zeker niet druk over gewicht zegt niks over de bevalling (mijn zus is zelf ook nog is heel tenger en had ook nooit suiker) kids zijn ook kern gezond en allemaal sprietjes nu🤣

5 jaar geleden

Ik ben met 37+3 bevallen van een dochter. Met geboorte zat ze op p99.9

5 jaar geleden

Ik ben met 37.6 bevallen van een zoontje van P99 4030g 53 cm . Uiteindelijk een keizersnede omdat na 12 uur weeën storm niet verder kwam al 5 cm. Ik ben wel zelf maar 1.50🙈

5 jaar geleden

Heb ik ook gehad. Buik zat op P97 Hoofd P100 Ze is met 35 weken geboren ...
Voor 35 weken is een gewicht van 3170 gram ook rond de P97. Dus dat klopt dus wel 😜

4 maanden geleden

Reactie op Larissavw

Mijn P99 dochter was eenzelfde verhaal. Ik moest nadenken over eerder halen ...
Hoe was je bevalling verlopen ? Was het een lange bevalling?