31 Reacties
10 uur geleden
Mijn tweede bevalling in bad bevallen in het ziekenhuis. Ons ziekenhuis had twee speciale kamers met een extra groot bad, speciaal voor bevallingen. In mijn bevalplan stond dat ik een bad wilde gebruiken. Afhankelijk van beschikbaarheid op moment van bevallen kon dit. Ik had geluk, er was eentje vrij. Heb het heel fijn gevonden.
Maar het wisselt per ziekenhuis hoe dit geregeld is. Een ander ziekenhuis in onze stad heeft opblaasbare baden.
Ik zou informeren bij het ziekenhuis waar je wilt bevallen :)
9 uur geleden
Reactie op Fraamboosje
Mijn tweede bevalling in bad bevallen in het ziekenhuis. Ons ziekenhuis had ...
Bedankt voor de tip, ga ze eens bellen hoe het bij hun geregeld is.
9 uur geleden
Ik heb bij de 1e ook een snelle bevalling gehad (4 uur) en zou bij de 2e een badbevalling krijgen. Het bad helaas nooit gehaald zo snel ging het 🤣
9 uur geleden
Reactie op Liefkleintje95
Ik heb bij de 1e ook een snelle bevalling gehad (4 uur) en zou bij de 2e ee ...
Ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor 🙈
9 uur geleden
Reactie op BecauseOfYou
Ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor 🙈
Hier moest je wel zelf het bevalbad opzetten. Als er gewoon een vast bevalbad stond had ik het wel gehaald
9 uur geleden
Het ziekenhuis in Ede heeft opblaasbare baden, het gebruik kost eenmalig 90 euro (ter plekke pinnen) en er wordt van je partner verwacht dat hij helpt met opzetten en opruimen. Ik vond het top. Nog wel een tip: geef het op tijd aan. Ik besloot op een gegeven moment dat ik in bad wilde, maar het opzetten en laten vollopen duurde nog een half uur. En ik kon in die tussentijd dus ook de douche niet gebruiken als ontspanning. En ik weet dat ze in Heerenveen ook de mogelijkheid hebben van een bevalbad
8 uur geleden
2x in het ziekenhuis bevallen in een kamer met een speciaal bevalbad. De eerste keer mocht ik in bad tot de persfase. Ik was medisch en volgends protocol mocht ik daarom niet in het bad bevallen. De tweede keer poliklinisch bevallen en toen wel in bad bevallen (zelfde ziekenhuis). Kijk dus ook goed naar wat de protocollen zijn.
Verder kan ik een badbevalling zeker aanraden, vond het fantastisch!
8 uur geleden
Ik moet medisch bevallen in het ziekenhuis. Hier mag je dan niet in een bad bevallen, dus zou dat even checken (als je medisch moet bevallen).
8 uur geleden
Hier voor ons derde kind wilde ik in bad bevallen. Ik ben ook medisch trouwens.
Er is maar 1 bevalkamer met een bad in het zh. Het duurde 20 min om het te vullen met water.
De verloskundige vertelde dat wanneer ik moet persen moet ze een andere verloskundige roepen die ervaring heeft met een badbevalling begeleiden.
Tijdens persen werkte de ctg niet meer onder water dus ik moest het bad uit en op het bed liggen.
8 uur geleden
Ik werd aan het eind van de zwangerschap medisch en moest dus ingeleid worden en in het ziekenhuis bevallen. Ze hadden daar 2 bevalbaden maar ook de ‘wie het eerst komt wie het eerst maal’ regel.. het kan dus zijn dat ze allebei in gebruik zijn.
Ik had zelf al een bevalbad gehuurd voor thuis, die mocht gewoon mee en ze hebben geholpen deze op te zetten.
Ik heb tot het persen in het bad gezeten wat ik echt heel fijn heb gevonden! In sommige gevallen ‘mag’ je ook in het bevalbad bevallen.
8 uur geleden
Ik heb een tijdje in een bevalbad gezeten. Was een opblaasbare die mijn zusje ter plekke heeft betaald. Ze moest wel eerst betalen voor ze hem op zouden zetten.
Bij binnenkomst had ik al persdrang dus hij is direct opgezet en ik ben er al in gaan zitten met 5cm water en heb de straal op me gehouden tot hij voller was. Ik vond het echt een aanrader! Het is dat ik uiteindelijk een ks heb gehad anders was ik ook echt in bad bevallen.
8 uur geleden
Je hebt al veel reacties zo te lezen, dus ik hou het kort: 1 badbevalling met ruggenprik gehad en daarna 2 badbevallingen. Alle drie in het ziekenhuis. En echt, ook al vond ik de ruggenprik zelf fantastisch bij de eerste, ik gun iedereen een badbevalling!! Lekker warm, pijnstillend daardoor, zachte landing voor je baby en je maakt alles heel goed mee ipv dat je suffig bent van medicatie. Alleen...als je net als ik een lage bloeddruk hebt, kan je in bad door de warmte licht in je hoofd worden als het te lang duurt of als je moe bent. Daarom moest ik bij de eerste bevalling uiteindelijk uit het bad. Nummer 2 en 3 waren in 3 en 3,5 uur geboren vanaf de eerste actieve weeën. Dus toen had ik, ondanks lage bloeddruk ook, nog genoeg energie om het in de warmte op eigen kracht te doen. Ben je nu niet medisch? Dan zou ik het van tevoren wel bij je vk aangeven, zodat ze als ze naar het ziekenhuis bellen gelijk een bad kunnen "reserveren". Als die vrij is, want dat weet je nooit van tevoren.
8 uur geleden
Oh en bereid je man voor dat hij niet in paniek hoeft te schieten als de baby na de uitdrijving nog even onder water blijft. Dan geldt het vacuüm nog vanuit het vruchtwater. Mijn man dacht bij de tweede (eerste badbevalling) namelijk dat ze onze baby lieten verdrinken omdat het voor zijn gevoel te lang duurde. Terwijl hij alsnog gewoon snel uit het water werd gevist. Maar vond het achteraf wel sneu dat ik hem daarop niet had kunnen voorbereiden en hij ff dat moment in de stress zat.
7 uur geleden
Ik had een bad in m'n kamer voor m'n tweede bevalling. Ik heb er in gezeten maar m'n weeën verdwenen dus was er maar weer uitgestapt. Moet wel zeggen dat het heerlijk was en lekker ontspannen. Uiteindelijk toch niet weer erin gestapt... wet zelf eigenlijk ook niet meer waarom 😅
3 uur geleden
Reactie op Nien.01
Wat fijn! Dat hoop ik ook mee te maken over een paar weken. Mag ik vragen h ...
Pfoe, ik ben geloof ik in bad gegaan met ongeveer 5-6 cm.
Ik wist niet zeker of ik ook de geboorte daadwerkelijk in bad wilde. Maar ik wilde er echt niet meer uit, dus mijn zoontje is ook in bad geboren.
Ik heb er wel lang ingezeten dus! Ik denk wel 4 uurtjes ofzo 🙈. Bij aankomst ziekenhuis vrijwel meteen ingegaan. Moest natuurlijk nog even gevuld worden etc, dat duurt even. Toen stond ik in de douche. Ik kon echt niet liggen op bed.