7 Reacties
5 jaar geleden
Hoi!! Een normaal baby ledikantje is vaak 60x120. Meestal kunnen ze hier tot maximaal 3 jaar in.
Dan het je ook nog een peuter ledikantje 70x140. Vaak kan je hier de zijkanten afhalen en ombouwen tot een gewoon peuter bedje. Hierbij geven ze aan dat deze te gebruiken is 6 jaar.
5 jaar geleden
60 bij 120 is normaal. Wij hebben 70 bij 140 die is om te bouwen tot peuterbed straks. Ik vind het wel handig en beddengoed was prima te vinden. Alleen na de wieg periode ligt er een klein hoopje in een vrij groot bed, maar laag opmaken en knuffeltje erbij en het is weer prima 馃憣馃徏
5 jaar geleden
60x120 is inderdaad gangbaar. Wij hebben daar ook bewust voor gekozen omdat wij het ledikantje (hopelijk) voor een of meerdere volgende kindjes gaan gebruiken. Dus dan krijgt onze oudste dochter sowieso een nieuw bedje en dan gaat dit ledikantje door naar haar broertje/zusje. Dus daarom is de ombouwfunctie van een 70x140 bedje voor ons niet nodig waarschijnlijk.
Mocht dit je enige of laatste kindje zijn of je wilt bijvoorbeeld een heel aantal jaar tussen 2 kindjes (voor zover een zwangerschap te plannen valt natuurlijk), is zo'n peuterbedje wel heel handig denk ik en bespaart het geld. (:
5 jaar geleden
Wij hebben voor allebei de kinderen 70脳140. Ik vind het juist wel fijn. Mijn dochter van bijna 2,5 is lang (maat 104) en past er nog prima in incl de halve dierentuin aan knuffels. Hier in Duitsland is 70x140 juist de standaard maat. We hebben dan ook bed, matras en beddengoed gewoon van Ikea in deze maat.
5 jaar geleden
Wij hebben 70x140, kunnen we ombouwen naar peuterbed. Meer omdat ik geen zin heb om over 2/3 jaar een ander bed te kopen 馃榿