10 Reacties

4 jaar geleden
Lastig he, ik volg omdat ik met hetzelfde zit. Als ik het mij goed herinner, is de nummer 2 uit de test van consumentenbond wel in die maat verkrijgbaar, maar vond die behoorlijk prijzig.
Gezien wij eerst voor cosleeping gaan en de kleine dus bij ons slaapt, besloten voor nu nog even te kijken of het mogelijk over een aantal maanden wel kan om naar ikea Duitsland te gaan.

4 jaar geleden
Wij hebben een doorgroeiledikant van 70x140 en hebben daar tdt een airgosafe combinatie ingelegd.
Geen idee hoe ze het doen in de testen, maar het gaf ons een heel veilig gevoel.
Later bleek hij ook een buikslaper, dus helemaal blij mee!

4 jaar geleden
Wij hebben een doorgroeiledikant van 70x140 en hebben daar tdt een airgosaf ...
Airgosafe matrassen halen een 6.2 en 7.3. Dus echt niet slecht. En de topper krijgt zelfs een 10.
De reden dat de matrassen lager scoren is doordat het laag scoort op het onderdeel lichaamsondersteuning. Vooral bij langer gebruik/meer gewicht zien ze dat babies meer wegzakken in het matras.

4 jaar geleden
Airgosafe matrassen halen een 6.2 en 7.3. Dus echt niet slecht. En de toppe ...
De airgosafe laat veel lucht door, waardoor je kindje het in het begin snel te koud krijgt, en gezien wij een tweeling krijgen en ze dus wss vroeg komen wil ik deze dus niet. Ook helpt hij alleen met een buikslaper als je de topper erbij neemt en vind hem voor die kwaliteit erg prijzig

4 jaar geleden
Reactie op Noname26
De airgosafe laat veel lucht door, waardoor je kindje het in het begin snel ...
Ja het blijft een persoonlijke keuze. Ik reageerde meer op dat mevrouw aangaf dat ze niet wist hoe die het in de test deed. Ik kies zelf ook liever de beste, dan een minder goede. Al is het maar voor mijn gevoel.
Ik zelf weet bij newborn dat luchtdoorlatend afgeraden wordt, dus als je ze gelijk gaat gebruiken zijn dat geen goede opties!

4 jaar geleden
Daar zeggen jullie wat.. er gaat me nu een belletje rinkelen dat wij idd voor een duurder matras zijn gegaan in combinatie met de topper. Dat werd toen al aangeraden in de babydump en we zagen zelf ook dat het originele matras wat karig was.
(Het 1e jaar met een baby gebeurd zo ontzettend veel dat je af en toe bijna moeite hebt om je eigen naam niet te vergeten 😅)
Ik kan me idd voorstellen dat je een newborn niet graag op zo'n topper legt ivm de warmtehuishouding. Ons zoontje lag de eerste maanden bij ons op de kamer in een wiegje.
Sorry, ik had even gemist dat jullie kindjes gelijk in de ledikanten gaan slapen.

4 jaar geleden
Wij hebben ons matras bij van asten babystore vandaan daar hebben ze er een heleboel in die maat. Zelf hebben wij gekozen voor de Matras Junior Tutum Comfort 70x140

4 jaar geleden
Wij hebben deze. Alleen wel pas vanaf dat ons dochtertje 2 was. Er staat wel bij dat hij geschikt is voor baby’s.
https://www.petiteamelie.nl/peutermatras-140x70.html?___store=nl&gclid=CjwKCAjwj6SEBhAOEiwAvFRuKKfjaqNRu9rBoG4IfbMfj_lLiYSbDbsoVnnRJqMP5Xp-1QT-SDBLLRoCIUQQAvD_BwE#