24 Reacties

4 jaar geleden
Ik beval als het kan ook in olvg en ben benieuwd naar zowel oost als west.

4 jaar geleden
Ik ben bevallen in OLVG west, maar wel omdat ik medisch was en werd ingeleid (groeivertraging die achteraf enorm meeviel). Ik heb het als heel erg prettig ervaren. De verpleegkundigen zijn super lief, vriendelijk en moedigen je enorm aan. Ook de verloskundigen waren heel erg fijn. Ik vond het wel spannend om een verloskundige aan mijn bed te hebben die ik niet kende (ik lag er tijdens een dienstwisseling) maar ik heb er eigenlijk niks van gemerkt. Er was ook telkens iemand heel erg snel als ik op een knopje drukte. Ik heb uiteindelijk zelfs nog de slappe lach gehad tijdens mijn persfase met mijn verloskundige (ja echt, hormonen doen rare dingen met je). En zelfs toen ik na de geboorte nog naar de OK moest voor de verwijdering van de placenta was iedereen heel erg lief. Ik natuurlijk in tranen want ik liet mijn pasgeboren meisje achter, maar iedereen was zo lief en verzorgend en hebben zelfs nog geholpen met het uitkiezen van haar naam. Ik vond het een heel prettige ervaring !

4 jaar geleden
Ik ben in olvg west bevallen, uiteindelijk wel medisch maar grotendeels in het bevalcentrum. Had een groot bad, was heel fijn. Huiselijke fijne sfeer, vond de plaatjes op hun website verschrikkelijk in het echt veel beter. Personeel is vriendelijk, laten je met rust. Wat wil je precies weten :)?

4 jaar geleden
Op 1Vandaag is laatst een stuk geweest over bevallen in het OLVG. Ik wilde er eerst ook graag bevallen maar nadat ik dit gezien heb, wil ik er absoluut niet meer heen… Een aantal persoonlijke verhalen in m’n kennissenkring bevestigen hierin mijn gevoel. Heb nog geen één positief verhaal gehoord helaas…

4 jaar geleden
Reactie op Samanis
Ahw had ik ook graag willen zien! Hoop dat ik t terug kan vinden. Waar ga j ...
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/eenvandaag-28-08-2021/
Dit is de uitzending! Ben er echt onwijs van geschrokken. Ik zou het liefst in de VU bevallen. M’n man en ik zijn daar beiden geboren en ik vind het een van de beste ziekenhuizen in de omgeving. Als dat niet mogelijk is staan ‘t AMC en ‘t Flevoziekenhuis in Almere op m’n lijstje. Ik denk dat het een kwestie is van waar plek is… maar het OLVG heb in aangegeven als absolute no go 😅

4 jaar geleden
Dit is de uitze ...
Ah super thanks! K ga meteen kijken. Ik ben mij ook aan het oriënteren. Ik wil graag een ruggenprik en in het OLVG schijnt t dat je daar om moet smeken en dan nog krijg je het soms niet. Weet je hoe het is geregeld in VU? Heb net een topic geopend over ruggenprikken in Amsterdamse zks trouwens.

4 jaar geleden
Dit is de uitze ...
Heb net gekeken, maar OLVG werd niet genoemd?! Alleen ruggenprikken in het algemeen

4 jaar geleden
Reactie op Samanis
Heb net gekeken, maar OLVG werd niet genoemd?! Alleen ruggenprikken in het ...
Heb je de hele aflevering bekeken? Want het gaat wel over het OLVG

4 jaar geleden
Reactie op Samanis
Ah super thanks! K ga meteen kijken. Ik ben mij ook aan het oriënteren. Ik ...
In het VU schijnt altijd een anesthesist aanwezig te zijn specifiek voor bevallingen, maar ik heb dat van m’n verloskundige gehoord dus niet van het VU zelf of website ofzo!

4 jaar geleden
Reactie op Samanis
Owww ik heb t nu gezien!!!! Echt shocking van die OLVG dat ze vrouwen zo la ...
Ja abnormaal, ben me kapot geschrokken! Veel meiden in m’n omgeving hebben ook een nare ervaring. Toch maar liever ergens anders heen 😵💫 hoewel ik hier op het forum wel heb gelezen dat ze er nu extra op letten, door alle media aandacht. Maar ik wil het risico niet lopen..

4 jaar geleden
Reactie op Samanis
Ah super thanks! K ga meteen kijken. Ik ben mij ook aan het oriënteren. Ik ...
Bij de VU was in mijn geval binnen 10 minuten iemand aanwezig die de prik kon zetten, nadat ik er om gevraagd had. Ik vond het een heel fijn zkh om te bevallen en zou het met de aanstaande bevallig weer het liefst daar doen.