8 Reacties

3 jaar geleden

Ik kan je hier helaas (nog) geen antwoord opgeven maar ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar. Ik heb zelf 2 heupoperaties gehad aan dezelfde heup. Jaren voor mijn zwangerschap is er wel gezegd dat het waarschijnlijk heel moeilijk zou gaan worden om een kindje in mijn buik te dragen en op een natuurlijke bevalling, maar moet zeggen dat ik amper last heb gehad van mijn heup tot nu een beetje maar ja de laatste loodjes dus hoort erbij. Er is mij wel meteen fysiotherapie aangeraden ik ben hier meteen aan het begin van mijn zwangerschap mee begonnen en nog steeds zodat je de spieren erom heen ook sterker kan maken. Ik loop ook in het ziekenhuis en ze geven ook aan dat er verschillende opties mogelijk zijn. Hopelijk is er iemand anders die wel al een ervaring heeft en dit kan vertellen.

3 jaar geleden

Reactie op Tess_00

Ik kan je hier helaas (nog) geen antwoord opgeven maar ik ben hier zelf ook ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben ook 2x aan dezelfde heup geopereerd (2x een kijkoperatie en daarin wat reparaties) en ook ik heb eigenlijk geen last van mijn heup. Ik denk dat ik ook in overleg met de verloskundige een fysiotherapeut wil inschakelen. De spieren soepel maken/houden is natuurlijk altijd goed, maar dan kunnen we ook kijken of een normale bevalling haalbaar is.

3 jaar geleden

Hoi, ben ook benieuwd. Heb 2 heup scopes gehad aan beiden heupen voor FAI / hip impingement. Nu net zwanger (week 5), heel benieuwd hoe mijn heupen het gaan ‘volhouden’. Wat was jullie ervaring? Huisarts heeft em doorverwezen naar verloskundige, maar ben benieuwd of ik ook een orthopeed nodig heb voor advies. Thanks!

3 jaar geleden

Ik ben 4 jaar voor mijn bevalling geopereerd via een kijkoperatie aan een labrum leasie in de heup. Merkte altijd wel dat de heup minder 'lenig' was dan daarvoor. Heb er tijdens de zwangerschap en erna geen last van gehad

3 jaar geleden

Hoi, ben ook benieuwd. Heb 2 heup scopes gehad aan beiden heupen voor FAI / ...
Hoi Dora, ik heb wel wat last van mijn heup gehad tijdens de bevalling, maar ik heb uiteindelijk een spoed keizersnede gehad omdat mijn zoon bleef hangen in het bekken kanaal. Ik ben wel heel vroeg in mijn zwangerschap tot einde naar de fysio gegaan dit heeft sowieso erg geholpen.

3 jaar geleden

Reactie op Jolanda198

Ik ben 4 jaar voor mijn bevalling geopereerd via een kijkoperatie aan een l ...
Dank je voor jullie reacties! Ik ben 2 jaar non stop bezig geweest met heup scopes en fysio, etc, heupen zijn nu wel redelijk stabiel en niet veel pijn. Ben wel stuk minder lenig😅, zie urenlange bevalling niet echt gebeuren. Denk dat fysio de komende tijd ook belangrijk zal zijn. Waren jullie in de 3e trimester nog “mobiel” qua lopen etc? Dat is een van mijn grootste angsten😅.

3 jaar geleden

Hii, Ik heb lichte atrose in mn heup door een bacteriële infectie al vanaf mn 8ste ( nu 30) en ben ook minder flexibel in die ene heup. Mijn vk die vertelde me dat ik geen last van hoefde te ondervinden tijdens de bevalling. Ze heeft me alles uitgelegd en mijn onrust weggehaald. Ik ben uiteindelijk bevallen via een keizersnede maar wel zelf begonnen en ik heb er geen last van ondervonden. Alles wordt weker en dus ook de spieren rondom dat gebied ( ik merk nu, 4 maanden na bevalling dat het weer stroever wordt) Rustig aan en goed letten op je lichaam maar wel lekker blijvem bewegen is mijn advies ( ik heb tot de 41 weken altijd nog een rondje gewandeld, al was t maar n kilometer, iets is beter dan niets)

2 jaar geleden

Hoi, ben ook benieuwd. Heb 2 heup scopes gehad aan beiden heupen voor FAI / ...
Ik ben ook 2x geholpen aan een fai impingement. Op 29 mei bevallen van een dochter. Totaal geen last van mijn heup gehad zowel tijdens de zwangerschap als de bevalling niet. Tot 1 dag voor de bevalling nog elke dag minimaal 30-60 minuten gewandeld. Wel een paar keer bij een bekkenfysiotherapeut geweest om het bekken goed recht en soepel te hebben, dit zou ik ieder ander ook aanraden.