25 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb alles geprobeerd en niet gelukt 😂 vanaf 37 weken mag in principe je baby komen maar de langer hij/zij blijft is het wel beter! Je baarmoeder is de beste plek voor je baby momenteel. Tot week 42, dan is de pret over en moet je kindje wel komen. 👼🏼

VRIEND

5 jaar geleden

Hahaha wij hebben nog wel seks gehad op de dag dat de bevalling uiteindelijk is begonnen maar ik ga ervan uit dat dat een toevalstreffer was 😂😂

5 jaar geleden

Reactie op Ptrs28

Hahaha wij hebben nog wel seks gehad op de dag dat de bevalling uiteindelij ...
Wie weet. Wij hebben heel het derde trimester geen seks gehad behalve de ochtend voor en op de ochtend zelf voor de bevalling begon. Zou het dan toch....

5 jaar geleden

Ik heb toen een flesje wonderolie gehaald bij de etos. Dit is laxerend hahah maar door het gerommel van de darmen begonnen de weeën. Ze hebben toen niet helemaal doorgezet maar was net genoeg om ingeleid te worden. Plus het grootste voordeel was dat ik niet gepoept heb waar iedereen bij was, want was alles al kwijt 😂😂

5 jaar geleden

Ik zou echt wachten tot week 40. Week 37 is prima maar week 40 is het kindje nog net wat sterker. Maar ik heb alles geprobeerd en pas met 41 weken gelukt nadat ik gestript ben.

5 jaar geleden

Ik werd met 38 weken ingeleid en dat wilde ik liever voorkomen. We hebben dus vanaf 37 weken alles uit de kast gehaald om de bevalling op te wekken maar met 0 resultaat. De inleiding zelf duurde nog 3 volle dagen. Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat je toch zult moeten wachten tot je kleintje er klaar voor is.

5 jaar geleden

Hard over de drempels gereden 🤣😂, ‘s nachts braken wel mijn vliezen 🤔

5 jaar geleden

Ik heb toen een flesje wonderolie gehaald bij de etos. Dit is laxerend haha ...
Wat is dat voor olie en wat doe je ermee?

5 jaar geleden

Seks maar ik was 40 weken zwanger en heb toevallig seks gehad die avond dat het begon. Ook staat er vaak aangegeven dat zulke dingen pas vanaf 40 weken effectief kunnen. Maar niemans kan zeggen of het 100% wel of niet werkt. Ik heb namelijk heel mn zwangerschap gewoon zeker 5a6 dagen in de week seks gehad dus lijkt me heel sterk dat het op die avond wel ineens daardoor kwam.

5 jaar geleden

Heb vandaag nog een vlog gekeken van verlosmoeder op youtube, waarin ze enkele feitjes/fabels en dus ook echte mogelijkheden op een rijtje zet

5 jaar geleden

Reactie op Nibami4

Je doet het mixen in de sinasappelsap. Paar lepels en dan per glas even kijken hoe je darmen erop reageren. Ik heb uiteindelijk bijna hele flesje gebruikt hahaha

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Wie weet. Wij hebben heel het derde trimester geen seks gehad behalve de oc ...
Hoe ver was jij toen? Ik was net een dag de 40 weken gepasseerd.. dat zal ook wel hebben geholpen gok ik 😋

5 jaar geleden

Bitter lemon drinken 🤪 2 glaasjes in restaurant gedronken, zelfde avond in het zkh met kramp en 2/3cm ontsluiting. 37 weken was ik en ben bevallen met 37.6, er werd mij verteld dat te drinken weet niet of het echt door dat kwam🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Baby’s komen wanneer zij er klaar voor zijn, de baby start namelijk het signaal dat de bevalling opwekt. Even geduld hebben dus.

5 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Ik werd met 38 weken ingeleid en dat wilde ik liever voorkomen. We hebben d ...
Hier een soortgelijk verhaal, maar dan met bijna 40 weken. Bevalling zelf ging toen het inleiden op gang was wel redelijk vlot, maar mijn lichaam was er absoluut nog niet klaar voor.

5 jaar geleden

Was het maar zo’n feest. 41+4 en niks werkt. Vanmorgen nog seks gehad, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nul ontsluiting dus strippen was ook geen optie. Vrees dus dat het een inleiding wordt met 42 weken, daarna wordt het risicovoller voor de baby om in de buik te blijven. Ik zou er gewoon op rekenen dat het nog een paar weken duurt voor de bevalling begint. Begint het eerder dan valt het alleen maar mee. Begint het later dan ga je hele zware weken tegemoet. Klinkt wat pessimistisch misschien maar ik denk echt dat als je vanaf week 37 al gaat zitten wachten en je bevalt pas bij 41 weken (wat vrij veel voorkomt), dan wordt het echt een rot maand.

5 jaar geleden

Ik zou je kindje lekker laten zitten! Komt vanzelf wel als hij of zij er klaar voor is. Ga er maar vanuit dat die kleintjes met een reden nog lekker in je buik willen blijven. Ikzelf heb me met 40+2 laten strippen en de bevalling begon een paar uur later. Ik heb echt verschrikkelijke spijt hiervan; ze was echt te klein bij haar geboorte en de eerste weken waren dramatisch! Ik denk dat ze, als het aan haar had gelegen, nog wel een week of twee was blijven zitten en dat dat ook voor iedereen beter was geweest..

5 jaar geleden

Reactie op Sambert

Baby’s komen wanneer zij er klaar voor zijn, de baby start namelijk het sig ...
Ah het is dus toch de schuld van die kleine dat ze te vroeg kwam🙃 Hoe is het inmiddels TS?

5 jaar geleden

Reactie op Nibami4

Pure castar olie, ik weet dat het nog vaak gebruikt word maar ik hoor ook vaak verhalen dat baby’tjes daardoor sneller in het vruchtwater poepen met alle gevolgen van dien... dus of dat goed afweegt

5 jaar geleden

Hier ook van alles gedaan 🤣 but no go. Soms wel halve marathon gewaggeld, extra met de trap enzo zwaartekracht zn werk laten doen maar nee helaas