53 Reacties

4 jaar geleden

Hier is de eerste 'per ongeluk' gefilmd door een leerling verpleegkundige. We zagen dat pas na een tijdje. Ik vond het zo bijzonder dat ik echt het moment dat mijn kindje geboren werd kon zien dat ik bij de 2e weer heb gevraagd of ze een filmpje konden maken (met telefoon gewoon). De 3e werd een keizersnede en daar mocht helaas niet gefilmd worden. Ik vind het heel bijzonder om te hebben en verwijderen kan altijd nog!

4 jaar geleden

Aangezien ik mijn eigen bevalling niet heb meegemaakt had ik wel graag een video gehad om te zien hoe het ging etc. Maar helaas. Lijkt mij erg bijzonder en mooi!

4 jaar geleden

Ik zei in 1e instantie dat ik van het moment supreme geen foto's en of video's hoefde dit was niet doorgekomen bij de verpleging die met mijn tel foto's heeft gemaakt en ook een korte video van het moment dat mijn zoon er uit kwam, ik had een keizersnede en zag dit filmpje later en vond het eigenlijk toch heel mooi en bijzonder ben haar achteraf toch dankbaar😄 En heb dit ook aan iedereen laten zien die dat wou maar ja mijn onderkant staat natuurlijk niet vol in the picture weet ook niet of ik het dan wel zou laten zien aan anderen🤭

4 jaar geleden

Ik had een geboortefotograaf, die ook bij de keizersnede aanwezig mocht zijn in het ziekenhuis waar ik ging bevallen. De keizersnede was niet gepland en wat was ik blij dat ze er wel bij mocht zijn! Ze heeft er een heel mooi filmpje van gemaakt (foto’s en korte filmpjes afgewisseld). Ik kijk er nu nog regelmatig naar. Ze heeft dusdanig gefotografeerd dat je de foto’s en filmpje gewoon kunt laten zien, maar merk dat ik niet de behoefte heb om dat met iedereen te delen.

4 jaar geleden

Ja! Naast mijn partner was mijn moeder er ook bij, en die heeft alles gefilmd. Ik kijk het regelmatig terug en zit dan altijd weer met tranen in m'n ogen te kijken. Ik ben zó blij dat ik het op film heb! Loop er niet "te koop" mee, maar heb het al aan een andere mama en een zwangere vriendin laten zien. Geen moeite mee 😊

4 jaar geleden

Ja, en kijk het regelmatig nog terug! Zó bijzonder! Heb een onderwaterbevalling gehad dus heb het zelfs aan andere laten zien, dat had ik niet zo snel gedaan als het niet in het water was geweest. Maar kan echt aanraden om het te laten filmen! Dan kun je altijd nog bepalen wat je er later mee wilt.

4 jaar geleden

Niet gefilmd. Helaas zijn er ook vrijwel geen foto's. Midden in de nacht bevallen, druk op afdeling en alle hens aan dek omdat onze kleine het zwaar had en er echt snel uit moest. Ik vind het jammer dat er bijna geen beeldmateriaal is. Was het er, zou ik het zeker terug kijken, vooral voor de verwerking. Denk niet dat ik het aan anderen zou laten zien

4 jaar geleden

Bewust niet gedaan (jouw laatste zin 😄althans dat vond ik voor de bevalling, nu zie ik het wel wat anders). Waar ik wel benieuwd naar ben is wie die mensen zijn waar jij het over hebt? Zijn dat bekende mensen en hebben zij het dan gewoon online staan ofzo? Ik

4 jaar geleden

Niet gefilmd hier, maar de kraamhulp die assisteerde bij de bevalling heeft heeeeel veel foto's gemaakt, van het persen tot aan dat de kleine man eruit komt.. Alles is duidelijk op beeld te zien. Ik zelf kijk er wel vaak naar, omdat het gewoon heel erg bijzonder is allemaal. Alleen mijn man wil het ABSOLUUT NIET zien, die vond de hele bevalling nogal indrukwekkend en had daar wel genoeg aan zeg maar, zit nog vers op zijn netvlies, inmiddels 13 maand geleden en hoor hem er nog regelmatig over.. 🙈 Ik heb het niet met iemand gedeeld, ik vindt dat persoonlijk toch net iets te intiem en er is ook heeeel veel te zien. Dus ik hou het lekker voor mezelf.. 😊

4 jaar geleden

Hier is de eerste 'per ongeluk' gefilmd door een leerling verpleegkundige. ...
😅geluk bij een ongeluk. Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt of je bij een ks mag filmen of niet. Je hebt idg 2mooie filmpjes en 3kids op de aarde gezet 🥰

4 jaar geleden

Reactie op labelle

Aangezien ik mijn eigen bevalling niet heb meegemaakt had ik wel graag een ...
Het is een nice to have, maar baal er niet te veel om. Waarschijnlijk was de situatie zodanig niet 'het ideale moment' om te filmen en alles gebeurd met een reden ❤

4 jaar geleden

Geen filmpjes, wel foto's. Vooral na de bevalling heb ik ze nog regelmatig gekeken. Nu kijk ik er niet zo veel meer naar

4 jaar geleden

Reactie op Hannelore1985

Ik zei in 1e instantie dat ik van het moment supreme geen foto's en of vide ...
Haha dit lees ik dus vaker hier beneden. Ik had ook zoiets van 'dat wil je toch juist niet zien', nou DUS WEL! Op facebook heb je een groep 'mother birther' of iets in die trant en daar zie je bijna alle videos met de V. Heel interessant

4 jaar geleden

Reactie op 2021November

Ik had een geboortefotograaf, die ook bij de keizersnede aanwezig mocht zij ...
Laura Ponticorvo had dit ook en wat zijn dat mooie foto's ook. De kwaliteit is sws beter en mooi meegenomen als het wat 'kindvriendelijke' foto's zijn haha leuk om te laten zien aan je kleintje

4 jaar geleden

Reactie op sarah322

Ja! Naast mijn partner was mijn moeder er ook bij, en die heeft alles gefil ...
Het is en blijft een bijzonder spektakel. Als je het terug kijkt herbeleef je het he-le-maal. Gek genoeg vergeet ik gewoon dat ik ook een kind eruit heb geperst, het is dat ik het op film heb anders zou ik het bijna niet geloven 😅

4 jaar geleden

Wij hebben het laten filmen, ongelooflijk blij er mee!

4 jaar geleden

Reactie op Lotus1

Ja, en kijk het regelmatig nog terug! Zó bijzonder! Heb een onderwaterbeval ...
Wauw, dat had Widya Soraya dus ook! Ik ben benieuwd wat voor beelden je zult treffen als je een onderwatercamera in het bad zou gooien 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Niet gefilmd. Helaas zijn er ook vrijwel geen foto's. Midden in de nacht ...
Op zo'n moment denk je er natuurlijk totaal niet aan. Hoop dat het nu beter met jullie gaat en met de verwerking ervan ❤

4 jaar geleden

Bij de eerste niks gedaan, daar had ik al snel spijt van. Bij de tweede alles laten fotograferen. Ik kijk er af en toe nog naar, vind het erg mooi. Heel privé, maar gaaf om te zien dat je lijf zoiets dus kan. Bij een derde zou ik (als het net zo soepel verloopt als bij de eerste twee) denk ik ook laten filmen. Hoe en wat precies weet ik nog niet, maar lijkt me wel fijn nu. Verwijderen kan altijd nog. 😊

4 jaar geleden

Bewust niet gedaan (jouw laatste zin 😄althans dat vond ik voor de bevallin ...
Haha dan ben ik wel benieuwd wat jouw gedachte heeft laten switchen! Stom, had het misschien erbij moeten zeggen. Mascha is van Beautygloss, zij was één van de eerste Nederlandse Youtuber die filmpje maakten over DIY, beauty etc. Inmiddels heeft ze 2 youtube kanalen waarvan één vloggloss en vlogt ze elke dag. Wellicht bijna twee jaar geleden op het nieuws (Boulevard)voorbij zien komen, dat ze een 'hororbevalling' heeft gehad. Dit komt omdat ze acuut moeste schakelen en het armpje van de kleine moesten breken. Toevallig had ze haar bevalling wel gefilmd en heeft zij dat filmpje ook vrijgegeven aan het ziekenhuis als opleidingsmateriaal. Widya Soraya is een jonge dame, heel down to earth die sinds een maand moeder is geworden. Zij heeft een relatie met Yung Felix (bekend van liedje zoals 'dit is een andere trein loco-loco-motief chu chu chu'. Ze maakt content op instragram en heeft vele spirituele youtube videos. Dat was mijn spreekbeurt, bedankt voor het luisteren