15 Reacties
6 jaar geleden
Hey,
Ik heb 20 december mijn eerste afspraak bij de verloskundige en 2 januari pas mijn eerste echo. Ik ben nu 5 weken zwanger
Groetjes
VRIEND
6 jaar geleden
Hoeveel weken je bent wordt ik eerste instantie berekend obv eerste dag laatste menstruatie en hoelang je cyclus gemiddeld was. Eerste echo kan met 6~8 weken, maar dat is dan vooral om te zien of er een vruchtje is en of het hartje al klopt. Echte uitgerekende datum berekenen kan pas vanaf zo'n 10 weken omdat dan pas echt goede metingen gedaan kunnen worden.
Heb ervaring, kreeg bij zowel mijn eerste als deze zwangerschap met 7 weken een echo ivm medische redenen, maar moest toch echt wachten tot 11 weken voor de metingen.
6 jaar geleden
Hoi hoi. Ik heb net een test gedaan.. en ja hor een heeeeel licht streepje.. ik heb de verloskundige net gebeld en ik ben pas 3w en 1d zwanger. Ik krijg 23 december de eerste echo.
6 jaar geleden
Reactie op pauu
hoe weet je dat je 3 weken en 1 dag zwanger ben?
Via de verloskundige
6 jaar geleden
In het ziekenhuis werd ik ingepland bij de gynaecologe voor een echo in de week waar ik ongeveer 8 weken zwanger was. Eenmaal daar, bleek ik iets verder te zijn (volgens de grootte van de foetus was ik toen ‘exact’ 9 weken). De volgende was vier weken later.
6 jaar geleden
Reactie op pauu
Die rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie toch?
Ja klopt.
6 jaar geleden
De clearblue laat zien wanneer de bevruchting was. Je bent dus niet 2-3 weken zwanger maar je bent 2-3 weken geleden bevrucht. Staat ook in de handleiding.