15 Reacties

6 jaar geleden

Hey, Ik heb 20 december mijn eerste afspraak bij de verloskundige en 2 januari pas mijn eerste echo. Ik ben nu 5 weken zwanger Groetjes

6 jaar geleden

Reactie op Jannemarie

Hey, Ik heb 20 december mijn eerste afspraak bij de verloskundige en 2 ja ...
Raar. dan denk ik straks op echo te mogen en dan zal je zien dat ik nog een paar weken moet wachten:(

6 jaar geleden

Hoeveel weken je bent wordt ik eerste instantie berekend obv eerste dag laatste menstruatie en hoelang je cyclus gemiddeld was. Eerste echo kan met 6~8 weken, maar dat is dan vooral om te zien of er een vruchtje is en of het hartje al klopt. Echte uitgerekende datum berekenen kan pas vanaf zo'n 10 weken omdat dan pas echt goede metingen gedaan kunnen worden. Heb ervaring, kreeg bij zowel mijn eerste als deze zwangerschap met 7 weken een echo ivm medische redenen, maar moest toch echt wachten tot 11 weken voor de metingen.

6 jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Hoeveel weken je bent wordt ik eerste instantie berekend obv eerste dag laa ...
dan zou ik al zo'n 8 weken moeten zijn. hoop het, zou een teleurstelling zijn als het toch geen echo wordt 🤪😫

6 jaar geleden

Hoi hoi. Ik heb net een test gedaan.. en ja hor een heeeeel licht streepje.. ik heb de verloskundige net gebeld en ik ben pas 3w en 1d zwanger. Ik krijg 23 december de eerste echo.

6 jaar geleden

Reactie op RebeccaVolder

Hoi hoi. Ik heb net een test gedaan.. en ja hor een heeeeel licht streepje. ...
hoe weet je dat je 3 weken en 1 dag zwanger ben?

6 jaar geleden

Reactie op pauu

hoe weet je dat je 3 weken en 1 dag zwanger ben?
Via de verloskundige

6 jaar geleden

Reactie op RebeccaVolder

Via de verloskundige
Die rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie toch?

6 jaar geleden

In het ziekenhuis werd ik ingepland bij de gynaecologe voor een echo in de week waar ik ongeveer 8 weken zwanger was. Eenmaal daar, bleek ik iets verder te zijn (volgens de grootte van de foetus was ik toen ‘exact’ 9 weken). De volgende was vier weken later.

6 jaar geleden

Reactie op pauu

Die rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie toch?
Ja klopt.

6 jaar geleden

Ik ben nu 4 weken en 4 dagen en mijn eerste echo staat gepland voor 17 december. Dan ben ik als het goed is 7,5 week.

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op NCLBB

Ik ben nu 4 weken en 4 dagen en mijn eerste echo staat gepland voor 17 dece ...
Grappig, je loopt precies twee dagen voor op mij! Ik ben nu 4+2 en heb m'n echo op 19 december! ❤️

6 jaar geleden

De clearblue laat zien wanneer de bevruchting was. Je bent dus niet 2-3 weken zwanger maar je bent 2-3 weken geleden bevrucht. Staat ook in de handleiding.

6 jaar geleden

Reactie op Ananas-24

Grappig, je loopt precies twee dagen voor op mij! Ik ben nu 4+2 en heb m'n ...
Wat leuk! Super spannend. ❤️ Wanneer heb je positief getest?

6 jaar geleden

22 november positieve test gehad, begin oktober laatste menstruatie gehad. volgens de VK ben ik maandag 8 weken en 4 dagen