50 Reacties

2 jaar geleden

Ik twijfelde heel erg of mijn klachten door blaasontsteking of door de zwangerschap kwamen. Heb toen bij de drogist een zelftest gekocht, die was positief en toen heb ik urine naar de dokter gebracht zodat ik een kuur kreeg.

2 jaar geleden

Ik twijfelde heel erg of mijn klachten door blaasontsteking of door de zwan ...
En wat waren je klachten?

2 jaar geleden

En wat waren je klachten?
Veel naar het toilet (maar geen loze aandrang) en ik heb veel buikpijn in mijn onderbuik.

2 jaar geleden

Veel naar het toilet (maar geen loze aandrang) en ik heb veel buikpijn in m ...
En de kuur is het niet gevaarlijk voor de baby ? Hoe ver ben je? Ik mag maandag ook gaan beginnen aan een kuur van 7 dagen. Bij mij geen blaasonsteking maar wel een opkomende bacterie. Last in mijn onderbuik dacht misschien zijn hetbwel bandenpijn

2 jaar geleden

Tijdens zwangerschap zijn de klachten van blaasontsteking anders dan “normaal” De enige klacht die ik een tijdje terug had was een zeurderig gevoel in mn rug wat anders voelde dan de last van mn rug die ik door de zwangerschap zelf ervaarde. en steeds kleine beetjes plassen maar dat viel me niet mega veel op ivm sowieso vaker plassen. Zou niet te lang wachten, je bent tijdens zwangerschap veel gevoeliger voor blaasontsteking en als het om zou slaan in nierbekken ontsteking ben je verder van huis

2 jaar geleden

Reactie op Su2006

En de kuur is het niet gevaarlijk voor de baby ? Hoe ver ben je? Ik mag maa ...
Ontsteking is gevaarlijker voor een baby dan de antibiotica:) Niet alle antibiotica mag je gebruiken tijdens zwangerschap, maar het lijkt me dat je huisarts/apotheek op de hoogte van je zwangerschap is, dus dan kan je de voorgeschreven antibiotica gewoon innemen en dat kan geen kwaad :)

2 jaar geleden

Ja precies. Maar ik hoor hier toch wel meerdere keren kleine beetjes plassen en dat heb ik dus helemaal niet.

2 jaar geleden

Ja precies. Maar ik hoor hier toch wel meerdere keren kleine beetjes plasse ...
Branderig gevoel is echt reden genoeg om aan de bel te trekken. De symptomen zijn gewoon heel anders tijdens een zwangerschap (en ook zeker niet voor iedereen hetzelfde) Het kan dat de ene wel vaker moet plassen (kleine beetjes) en de ander niet. Ik had bijvoorbeeld weer geen branderig gevoel, terwijl anderen dat juist wel hadden

2 jaar geleden

Ik heb momenteel een blaasontsteking. Enige waar ik last van had waren "bliksemschichten" onder in mijn buik.

2 jaar geleden

Ik heb ook een blaasontsteking. Kwam er uit de "normale" test niet uit, maar wel na een kweek. Branderig gevoel heb ik ook.

2 jaar geleden

Je kan altijd urine bij de huisarts inleveren als je je zorgen maakt.

2 jaar geleden

Voor de zwangerschap regelmatig blaasontsteking en dan idd kleine beetjes plassen, branderig gevoel als klachten. In de zwangerschap enkel beetje zeurderige buikpijn. Heb zelfs een week in het ziekenhuis aan een antibiotica infuus gelegen en toen gewoon gewerkt en nergens ziek van geweest. Dus laat het zeker checken! Njet behandelen kan zoals gezegd veel gevaarlijker zijn

2 jaar geleden

Ik heb 0 klachten gehad toen ik zwanger was en een blaasontsteking bleek te hebben. Had helaas hier wel heftige gevolgen, dus ik zou zeker maandag even urine gaan inleveren. Beter een keer te vaak dan te weinig!

2 jaar geleden

Je kan altijd urine bij de huisarts inleveren als je je zorgen maakt.
Ja dat ga ik sowieso doen hoor. Maandag. Maar ben gewoon benieuwd of andere inderdaad ook zo weinig klachten hebben

2 jaar geleden

Reactie op Fier

Ik heb 0 klachten gehad toen ik zwanger was en een blaasontsteking bleek te ...
Hoe kwam je er dan achter dat je het had? Ik vind dit zoiets engs , al die dingen die je kan oplopen zonder te merken ..

2 jaar geleden

Ik had tijdens me laast zwangerschap blaasontsteking ik had pijn in me onderrug heel erg allen waardoor de vk zei ga maar testen en toen bleek dat al paar dagen met een zware blaasontsteking liep.

2 jaar geleden

Hoe kwam je er dan achter dat je het had? Ik vind dit zoiets engs , al die ...
Nou hier was het niet een heel leuk verhaal Mijn vliezen waren gebroken bij 21+5 wk. Toen is er in het ziekenhuis vanalles gecheckt en bleek ik een blaasontsteking te hebben. Er zat een ontsteking ook in de vliezen en navelstreng, waardoor ze denken dat het allemaal begonnen is bij de blaasontsteking. Gelukkig zijn er ook nog veel vrouwen die blaasontsteking hebben tijdens de zwangerschap waar het niet zo eindigt..

2 jaar geleden

Ik heb een blaasontsteking net na de zwangerschap gehad, tijdens mijn kraamweek. Echt helemaal niks van gemerkt. Mijn vk vroeg tijdens een huisbezoek hoe het plassen ging en ik zei goed. Zo goed van haar dat ze doorvroeg of het niet branderig was of iets. En eigenlijk wel een beetje maar had een blaaskatheter gehad dus zocht daar niks achter. Bleek dus echt een blaasontsteking te zijn, was echt verbaasd. Blij dat ik haar advies heb opgevolgd om urine bij de ha in te leveren

2 jaar geleden

Reactie op Fier

Nou hier was het niet een heel leuk verhaal Mijn vliezen waren gebroken bi ...
Oh jeetje! Vind ik heel erg om te horen. Door dit soort dingen trek ik dus bij enige twijfel gelijk aan de bel Liever dat ze 20 keer testen voor “niks”

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Oh jeetje! Vind ik heel erg om te horen. Door dit soort dingen trek ik du ...
Nou inderdaad. Dat zeg ik nu ook maar altijd tegen mensen om me heen. Nadeel is dus alleen dat je ook echt helemaal niets kan voelen ervan. Dus dan is er ook geen reden voor twijfel