18 Reacties

5 jaar geleden

Gebruik je al floradix?

5 jaar geleden

Gebruik je al floradix?
Ja , alleen dit gaf geen effect vandaar de ijzertabletten 😕

5 jaar geleden

Gedroogde abrikozen en een gezond en gevarieerd voedingspatroon helpen mij! ontbijten/lunch met volkorenproducten en dan een vruchtensap (ik ben sinds de zwangerschap verslaafd aan coolbest) ernaast. Tijde s het eten GEEN zuivel! Eind vd dag neem ik wel eens een bakje vla tegen maagzuur. En de abrikozen zijn voor mij een tussendoortje of een opkikkertje als ik duizelig ben door ijzer te kort. Hopelijk kun je er wat mee

5 jaar geleden

Groene groente Appelstroop Gebakken vlees Nootjes (pinda’s ect) Hier zit heel veel ijzer in! Toen ik dit extra ging eten tijdens mijn zwangerschap voelde ik me echt een stuk beter!

5 jaar geleden

Die longinhoud of dat gevoel van kortademigheid wordt een stuk beter zodra je baby indaalt. Mijn baby is in de afgelopen paar dagen ingedaald en ik heb echt het gevoel dat ik eindelijk weer diep in kan ademen! 👍 Mijn ijzergehalte is steeds flink hoog geweest omdat ik ‘veel’ vlees en groene bladgroente in m’n dieet heb in combinatie met vitamine C houdende groente/fruit (citrus, tomaat bijv) wat helpt het ijzer op te nemen. En er zit ook wat ijzer in de zwangerschaps multivitamine die ik neem. Misschien heb je dat allemaal al geprobeerd maar anders zou het kunnen helpen zonder een infuus te hoeven krijgen

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap een infuus gehad. Duurt ongeveer 3 kwartier, en voelde me na een paar dagen al veel beter!

5 jaar geleden

Reactie op Anoniem88

Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap een infuus gehad. Duurt ongeveer 3 kwa ...
Wat fijn! Hoe is het verder gegaan richting de bevalling ? Moesten daar nog andere maatregelen genomen worden ? Of waren alle waardes nu goed in je bloed ?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op amanda_esmee

Wat fijn! Hoe is het verder gegaan richting de bevalling ? Moesten daar nog ...
Alles is prima verlopen, me ijzer was eindelijk (na ruim 1,5 jaar) weer goed. Voelde me ook een stuk beter.

5 jaar geleden

Ik zit sinds gister aan b12 en ijzertabletten omdat beide laag waren. Ijzer moet ik 3x per dag. Merk nu sinds ik beide slik, ik kramp heb in mijn baarmoeder alsof de bevalling gaat beginnen. Heeft iemand dit ook? Voordat ik hiermee begon heb ik dit niet gehad. Maak me daar wel zorgen om. Ben nu 34+2 en zie het niet zitten om een vroeggeboorte te krijgen. Met onze dochter is er destijds niet geprikt op ijzer en b12 en heb dus nooit iets hoeven slikken. Zij is met 41 weken geboren.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik zit sinds gister aan b12 en ijzertabletten omdat beide laag waren. Ijzer ...
Je kan altijd even contact opnemen met je verloskundige.

5 jaar geleden

ja ik heb hier ook last van... maandag krijg ik ijzer infuus in het ziekenhuis.

5 jaar geleden

Ik zit sinds gister aan b12 en ijzertabletten omdat beide laag waren. Ijzer ...
Heb je niet gewoon indalingsweeën? Ijzer kan wel effect hebben op je darmen. Daarom zit het niet altijd in de zwangerschapsmultivitaminen. Maar lijkt me sterk dat het vroeggeboorte veroorzaakt, ik zou het even met je vk overleggen. Een ijzergebrek wil je ook niet voor/tijdens/na de geboorte, dus zou er niet zomaar mee stoppen als het je door je vk/arts is aangeraden om bij te slikken

5 jaar geleden

Ik had tijdens zwangerschap een hb van 4.9 en kreeg infuus int ziekenhuis

5 jaar geleden

Heb je niet gewoon indalingsweeën? Ijzer kan wel effect hebben op je darme ...
Indalingsweeën voelden anders aan zoals ik mij kan herinneren, die zaten bij de zwangerschap van onze dochter echt onderin en deze kramp zit in mijn gehele baarmoeder. Het is ook niet continu aanwezig hoor, zo een paar keer per dag. Vannacht in bed dacht ik oh nee het zal toch niet dat het nu al begint? Ja het kan indd verstopping veroorzaken hebben ze bij de apotheek verteld en heb ik gelezen in de bijsluiter, nu heb ik dat van mezelf wel vaker. Oh ik ga er ook niet mee stoppen hoor, dat hoor je mij niet zeggen. Vraag mij soms wel eens af waarom er nu wel dingen gecheckt worden die 3 jaar geleden niet gecheckt werden, terwijl ik toen meer kwaaltjes had en nu enkel behoorlijk pijnlijke bekken, nog erger dan toen.

5 jaar geleden

Mijn ijzer was ook erg laag. Heb eergisteren monofer als infuus gekregen. Ze zeggen dat het wel ongeveer een weekje duurt totdat je lichaam het geheel opneemt. Ik ben nu 38.6 weken zwanger. Ben benieuwd wanneer ik mij helemaal opgeladen voel aangezien ik mijn gehele zwangersxhap geen puf had in iets + peuter in huis heeft mij helemaaal kapot gemaakt. Infuus ipv tablet schijnt toch beter en sneller te werken. Hangt er natuurlijk vanaf in welke fase van de zwangerschap je zit. Succes!!

5 jaar geleden

Ik heb ook extreem last van gehad. Veeel soorten ijzertabletten geslikt. Mijn hb steeg amper. Maar dan de tip gekregen om ijzerwater te proberen. Binnen no time was mijn hb goed! Het heet Spatone/Ferrotone. Is water uit een natuurlijk ijzerbron. Ik laat het komen van Holland&Barrer UK. 28 zakjes per pak. Als je zwanger bent mag je twee zakjes. Ik pakte op aanraden van mijn dietist 3 want ik was zwanger en had ijzertekort. Ik deed we extra vitamine c poeder in (want ijzer wordt veeeel beter opgenomen hierdoor). Binnen 2-3 weken was mijn ijzer al hoog. Je moet het helaas wel zelf betalen en het is duur. Ohja het is ook belangrijk dat je je ferritine laat nakijken. Dat is namelijk je ijzervoorraad. Je hb kan namelijk goed zijn maar je kan toch een lage ijzervoorraad hebben. Succes🍀

5 jaar geleden

Voordat ik het vergeet. Bij ijzerwater krijg je geen misselijk gevoel of obstipatie. Dat had ik namelijk wel bij die rotpillen😰

5 jaar geleden

Kijk ook even naar voedsel dat de ijzeropname in je lichaam bevordert. Als je veel citrusvruchten eet en tomaat bijvoorbeeld wordt het ijzer dat je binnenkrijgt ook beter opgenomen en heb je er meer aan