11 Reacties
6 jaar geleden
Gebruik je iets voor tussen je tanden en kiezen? Het is namelijk belangrijk dat je die ruimtes 1x per dag met een houten tandenstoker reinigt. De tandenborstel komt daar niet. Probeer de (elektrische) borstel ook een beetje op je tandvleesrandje te plaatsen. Daarnaast kun je spoelen met een chloorhexidine mondspoelmiddel deze heeft een anti bacteri毛le werking en kan veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Je tandvlees was waarschijnlijk al een beetje onrustig maar door de hormonen kan dat heftiger worden. Als je deze adviezen opvolgt moet het minder worden. Daarnaast zou straks als het weer kan een bezoek brengen aan de mondhygienist deze kan je ook adviezen geven en je gebit reinigen. Naar de tandarts gaan voor deze problemen heeft niet zoveel zin. (Ben zelf mondhygienist)
6 jaar geleden
Dat mondspoelmiddel kan je bijv bij de Etos aanschaffen of de apotheek. Je mag het 2 weken gebruiken en 2x per dag. Ik zou eerst even de stokers proberen, als het dan nog erg blijft bloeden, zou ik het mondspoelmiddel aanschaffen.
6 jaar geleden
Oh ja, en tandvleesproblemen doen 9 vd 10 keer geen pijn. Vaak merk je het niet eens of je krijgt last van bloedend tandvlees of een vieze smaak
6 jaar geleden
Reactie op axelle-25
Elke keer als ik poets, gebruik ik ook tandflos. Ben sinds kort wel gestopt ...
Flossdraad is niet effectief genoeg blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Het is heel moeilijk om volgens de juiste manier te gebruiken en het is vaak te dun. Probeer houten tandstokers, deze komen het beste uit de test (samen met ragers met haartjes dus niet van die rubberen). Als je de platte kant tegen je tandvlees houdt, je duwt hem er goed door heen en gaat ongeveer 8x in de ruimte en eruit, heb je goed gereinigd. Achterin bij je kiezen houd je je mond een beetje dicht dan kun je er beter bij. In het begin kan het gevoelig en bloederig zijn maar zet door, het wordt minder 馃槝
6 jaar geleden
Reactie op axelle-25
Super! Zal ik zeker doen! Dankjewel 馃槝
Succes! Zie helaas toch nog regelmatig zwangere vrouwen bij wie de ontsteking zo erg is geworden dat het schade heeft opgelopen aan het kaakbot. Het is zo belangrijk om je gebit en tandvlees goed te verzorgen. Dus wil je graag helpen! Als je mijn tips oppakt en echt dagelijks reinigt, moet het echt beter gaan 馃槝