9 Reacties

5 jaar geleden

Ik geef ook lessen, alleen geen boksen meer. Ik neem wat vaker rust en loop wat meer door de groep als de combinaties bekend zijn. Sommige oefeningen neem ik een wat lager gewicht. Maar lekker op juist zo fit mogelijk te zijn. Ik heb wel mijn eigen kracht trainingen ernaast moeten schrappen. Werd te veel en zou dan te sterk zijn voor mijn bevalling. Teveel kracht en mogelijk de boel kapot persen. Zeg ik er eerlijk bij dat ik net de gewichten op borst en triceps na met de mannen mee trainde qua gewicht🙈

5 jaar geleden

Hoihoi, ik geef de lessen niet, maar heb ze wel gevolgd tot ik ongeveer 32 weken zwanger was (nu 39+5). Mijn instructrice die de lessen (bodypump/grit/sh’bam/bodyjam) gaf heeft tijdens haar eigen zwangerschap alle lessen gewoon gegeven tot de dag van de bevalling. Maar uiteindelijk geeft je eigen lichaam echt wel aan wat wel en wat niet meer gaat!

VRIEND

5 jaar geleden

Hi, tot 27 weken bodycombat gevolgd. Had het nu nog steeds gedaan als ik niet knullig door m'n enkel was gegaan toentertijd. Wel op een lager pitje, hartslag in de gaten gehouden, minder springen, en de eventuele buikspieroefeningen vermeden.

5 jaar geleden

Hallo! Ik ben nu 36+3 weken en volg nog 3 keer bodypump lessen. Ben uiteraard wel wat in gewicht naar beneden gegaan maar kan de groep nog makkelijk bijhouden. Springen met squats of lunges doe ik niet meer, maar wel gewoon op de grond. Ook lunges op de step lukt me niet meer omdat m'n buik in de weg zit. In het begin van m'n zwangerschap deed ik de buikspieren aan het eind nog wel mee, alleen de schuine buikspieren maar na een tijdje ging ook m'n buik in de weg zitten dus dan neem ik gewoon rust of ruim ik de spullen alvast op. Mijn lichaam is wel wat gewend qua bodypump. Ik heb meer moeite met een trap op lopen bijv of een stukje wandelen haha. Ook heb ik weinig zwangerschapsklachten gehad waardoor ik het sporten wel vol kon houden. Ik zou voor jezelf kijken waar je je goed bij voelt en als je pijn ergens hebt, stoppen met de oefening. Het scheelt wel dat je heel wat oefeningen kan aanpassen naar wat je zelf aan kan. Ik doe geen tricep dips meer want dan krijg ik last van mijn rug. Maar doe daarvoor tricep push up voor in de plaats.

5 jaar geleden

Dankjewel dames!! Ik was lekker aan het knallen!!

5 jaar geleden

Ben net zwanger 5+4 weken en doe crossfit. Sinds ik weet dat ik zwanger ben durf ik eigenlijk niet meer zo goed.

5 jaar geleden

Ik sportte ook fanatiek (grit strength, bodystep, hardlopen) en heb dat gedaan zo lang het goed voelde. Vanaf 20 weken werden mijn fysieke klachten erger en nu doe ik fitness (crosstrainer), e-gym, af en toe zwemmen, en 5 km hardlopen op laag tempo op dagen dat ik me heel goed voel. Nu 25 weken.... alles met springen/schok belasting wil gewoon niet meer. Ik mis het wel, maar mijn lijf zei vanzelf HO! Succes!

5 jaar geleden

Reactie op maaike1996

Ben net zwanger 5+4 weken en doe crossfit. Sinds ik weet dat ik zwanger ben ...
Ja dat had ik dus ook, maar ben blij over de reacties. Ik zou het wel met je verloskundige over hebben.

5 jaar geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap moest ik nog mijn opleiding vakleerkracht voor sport en fitness afronden. Hier moest ik zelf ook veel groepslessen voor geven, ook outdoor en met hogere intensiteit. Aan het begin van de zwangerschap was het nog goed te doen. Later viel het mij echt zwaar om nog mee te komen vanwege de longen en zwaardere ademhaling. Zelf had ik gelukkig geen problemen met banden of instabiliteit. Mijn docenten zeiden ook dat je als trainer er niet bent om zelf je workout te doen maar om je cliënten te controleren en te instrueren. Een docente had zelf intensief les gegeven tijdens haar zwangerschap en heeft er helaas langdurige problemen aan overgehouden. Mensen vergeten vaak dat wij niet 1 lesje per dag geven maar veel meer uren aan het sporten zijn. Een andere docente gaf minder les tijdens de zwangerschap en bij intensieve sport deed zij alleen instructie en controle. Misschien niet wat je gewend bent maar beter voor jezelf. Ik zou voor mijzelf kiezen. Dan maar iets minder zelf meedoen en er tenminste geen langdurige gevolgen aan overhouden. Dan kan je later tenminste weer vol aan de bak.