2 Reacties

3 jaar geleden

Ik ken wat dat betreft niet perse een leuk boek zoals jij het hier omschrijft. Wat misschien wel een idee is, is om ze na de geboorte dolenthousiast de groeigids van het consultatiebureau te laten zijn. Dan bedenk je van tevoren even iets waarvan zij niet weten dat dat tegenwoordig echt niet meer kan. Bijvoorbeeld, toen ik een baby was, was het nog oké om honing te geven. Dus in dat geval zou ik iets zeggen in de trant van ‘Wow, mam! Ik heb dus een heel opgroeiboek met allemaal goede tips gekregen van het CB. Blijkbaar mag je nu helemaal geen honing meer geven. Wist je dat al?!’. Gewoon enthousiast, zonder beschuldiging of iets dergelijks. Misschien willen ze het wel eventjes doorbladeren en daar leren ze misschien ook weer een en ander van. Succes! 🤞🏻

3 jaar geleden

Hier passen beide oma's op. Ik heb uiteindelijk veel met ze besproken en geholpen mbt spullen en dat soort zaken. Ook verteld wat ik wel en niet wil want er zijn ook veel dingen waar jij als ouder persoonlijk voor kiest. Ook mbt eten hebben wij daar duidelijk over gesproken. Wat mag wel/niet, hoe lang maximaal in maxi cosi enz enz. De eerste periode passen ze nog niet op maar zie je elkaar regelmatig en dan heb je de tijd om dit stap voor stap op een fijne wijze te bespreken. Iedereen wilt toch het beste voor het kind en zo krijgen ze geen huiswerk