36 Reacties

5 jaar geleden

Wij hadden een box maar daar lag hij zelden in. Altijd lekker op een boxkleed op de grond. En toen hij ietsje ouder werd onder zo’n baby gym op de grond...

5 jaar geleden

Wij hadden de eerste maanden (toen hij zelf nog niet echt veel bewoog, laat staan rollen etc) geen box. Dan legde ik hem in zo'n nestje op de bank of de bak van de kinderwagen. Daarna vaker in zo'n babyzitje van de tripp trap of wipper (al was hij daar niet zo fan van). Uiteindelijk, na een paar maanden, toch via marktplaats in de buurt een box gehaald, omdat hij steeds beweeglijker werd, rollen, uiteindelijk tijgeren en kruipen en dan is het wel lekker om even in de box te zetten en dat hij het ook prima vindt. Want toen was de lol er in de wipper of kinderstoel wel al snel af en in de box vermaakt ie zichzelf wel goed

5 jaar geleden

Ik heb de box bij mij oudste twee echt heel vaak gebruikt en ga dat nu weer doen. Ik durf een baby niet alleen in een nestje op de bank te laten liggen als ik naar de wc moet (helemaal niet met nog twee kids er naast). Ik heb ook een newbornset op de tripp trapp, maar daar kunnen ze maar korte tijd achter elkaar in zitten en gebruiken wij eigenlijk alleen tijdens het eten zodat ze er aan tafel bij kunnen zitten

5 jaar geleden

Mijn dochter haat de box. Ze is er niet in te krijgen... wij hebben een baby Björn wipstoel, een mamaroo, een andere elektrische schommelstoel en een doomo.. sommige van die dingen staan ook boven zoals badkamer en onze slaapkamer voor als we daar bezig zijn en dan wissel ik af waar ik die dingen zet

5 jaar geleden

Je zou in het begin de kinderwagen in huis kunnen zetten, kan hij daar even inliggen als je iets anders moet. Onze zoon sliep daar beneden ook in. Al vond ik de box heel fijn hoor! Vooral de eerste maanden!

5 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wij hadden een box maar daar lag hij zelden in. Altijd lekker op een boxkle ...
Waar liet je de baby als je dan bijvoorbeeld naar de wc ging? Toch even in de box? Of liet je de baby gewoon op het boxkleed op de grond liggen?

5 jaar geleden

Reactie op Lottie123

Wij hadden de eerste maanden (toen hij zelf nog niet echt veel bewoog, laat ...
In de kinderwagen bak, dat is een geniaal idee voor de eerste paar maanden! Kan me voorstellen dat als de kleine gaat kruipen hij of zij helemaal niet opgesloten wil zitten in een wipper of stoel. Dus dan misschien toch een box (of een inklapbare grondbox) voor wanneer dat begint 🤔

5 jaar geleden

Ik heb de box bij mij oudste twee echt heel vaak gebruikt en ga dat nu weer ...
Dat durf ik denk ik ook niet! En daarnaast gaan we denk ik ook geen baby nestje kopen. Gebruikte je de box meer in de eerste maanden of juist meer toen de kleine begon te kruipen enZo?

5 jaar geleden

Reactie op momof2girlies

Mijn dochter haat de box. Ze is er niet in te krijgen... wij hebben een bab ...
Ja dat hoor je wel vaker, dat de kleine de baby gevangenis helemaal niks vind 🤣. Welke wipper/swing is bij jullie de favoriet? De baby Björn lijkt me goed (recensies) maar ook makkelijk om mee naar zolder te nemen als ik bijvoorbeeld de was op wil gaan bouwen ofZo...

5 jaar geleden

Je zou in het begin de kinderwagen in huis kunnen zetten, kan hij daar even ...
Ja die kinderwagen, daar had ik nooit aan gedacht en echt een slimme tip! Legde je de kleine dan in de box om te slapen of als de kleine wakker was en je handen even vrij wilde hebben?

5 jaar geleden

Wij deden onze zoon enkel in de wipper in de badkamer tijdens het douchen/klaarmaken ‘s ochtends. Vanaf week 13 kochten we een box. Ervoor lag hij in de wieg, in de draagzak of zat hij mee aan tafel in de newborn kuip van de Tripp Trapp (enkel voor het eten). Hij is net 1 geworden, en we gebruiken de box nog dagelijks. Toen hij begon te rollen, rolde hij alle kanten op. Hij rolde zich zelfs ‘vast’ onder onze zetel. Daarnaast hebben we een kat, dus wanneer we geen oogje in het zeil konden houden, vonden we het fijn om hem erin te zetten. Als we erbij waren, legden we hem meestal op de grond. Koken/naar toilet gaan/even boven iets gaan halen/... -> in de box. Vandaag de dag zetten we hem maar korte periodes in de box. We hebben echter een open trap in onze living die we niet kunnen afbakenen. Daar kruipt hij al 4 maanden op. Ik maakte de trap ‘babyproof’ door hem te blokkeren met de box, maar hij heeft sinds een week of twee door dat hij die gewoon moet verschuiven en dan kan hij de trap op. 😅 Daarnaast hebben we ook niet het meest babyvriendelijke huis, zeker niet beneden. Hier brengt de box dus echt redding. Maar mensen zat die het zonder doen. Ik zou alleszins niet weten waar ik hem anders had moeten laten. Hij rolde overal op, onder, tegen,... Grondbox was ook geen optie wegens te weinig plek.

5 jaar geleden

Wij gebruiken zowel de box als de newborn set veel. Als ik moest kiezen zou ik toch de box zeggen, want plat liggen is beter dan een stoel/wipper. En nu ze iets ouder is kan ze zichzelf goed vermaken in de box en ook lekker draaien/rollen 🙂

5 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Ja dat hoor je wel vaker, dat de kleine de baby gevangenis helemaal niks vi ...
Bij ons is de baby Björn echt een hit, en de swing die we hebben van chicco ook echt een topper. Mamaroo voor 300€ zou ik zeker niet meer opnieuw doen..

5 jaar geleden

Een box is goed voor het plat liggen, zeker als ze gaan oefenen met rollen en kruipen. Wipstoel/newbornset/mamaroo enz mag je maar een bepaalde tijd per dag gebruiken ivm de invloed op de rug. (Net zoals de maxicosi)

5 jaar geleden

De box en de wipstoel gebruiken we hier allebei heel veel. Heb een drukke dochter die zich gelukkig zelf goed kan vermaken in de box of wipstoel. In de wipstoel geven we ook de groenten en fruithapjes en na de voeding moet ze vanwege reflux altijd nog even rechtop zitten, lang leve de wipstoel. Kinderstoel is hier nog niet in gebruik, onze dochter is daar nog te jong voor. Maar ik zou echt niet zonder box kunnen!

5 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Waar liet je de baby als je dan bijvoorbeeld naar de wc ging? Toch even in ...
Gewoon op de grond. Geen andere kindjes in huis, geen dieren, baby kon nergens heen en vallen gaat ook moeilijk vanaf de grond. En je word een kei in turbo plassen 🤣

5 jaar geleden

De wipper van babyborn !!!! Die is echt fantastisch. Wij hebben ook geen Box en missen die helemaal niet

5 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Ja die kinderwagen, daar had ik nooit aan gedacht en echt een slimme tip! L ...
Slapen deden we in de kinderwagen en "spelen" in de box.

5 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap hebben wij een box en Babybjorn wipper gekocht. Ons zoontje is ondertussen 15 weken en de box hebben we nog nooit gebruikt, enkel om materiaal in en op te leggen 😂 de wipper wordt hier wel heel veel gebruikt! Ons mannetje heeft verborgen reflux en zit veel rechtop, de eerste weken kon hij zelfs enkel rechtop in de wipper (of draagzak) slapen. 3 weken geleden hebben we het newborn deel voor de Tripp Trapp gekocht omdat hij nu steeds meer wakker is en mee met ons aan tafel wil zodat hij alles kan bestuderen 😅 als mijn vriend en ik bv. samen aan het koken zijn in de keuken zetten we hem ook in de newborn set op de Tripp Trapp zodat hij alles kan meevolgen en brabbelt hij vrolijk tegen ons 😍 dus ik zou zeggen geen box, wel een wipper & Tripp Trapp newborn set!

5 jaar geleden

Wij deden onze zoon enkel in de wipper in de badkamer tijdens het douchen/k ...
Ik kan me voorstellen dat het echt moeilijk wordt wanneer de kleine op onderzoek uitgaat. Vooral als je huis niet babyproof is. En zou het dan zonde vinden om eerst te gaan klooien zonder box als we daar later alsnog op uit zouden komen. Lastig, maar het kan natuurlijk altijd nog.