61 Reacties

3 jaar geleden

Je kan als het goed is klossen huren bij de kraamzorg of thuiszorgwinkel om je bed te verhogen

3 jaar geleden

Wij lopen tegen het zelfde aan ook zijn de poten zo lomp dat ze niet op de klossen passen. We gaan nu extra matrassen onder onze topper leggen

3 jaar geleden

Wij hebben een hoge balk gekocht bij de bouwmarkt om onder het hoofdbord te leggen. Na de bevalling kunnen we hem nog in huis gebruiken met klussen 😅 vonden we een beter plan dan een extra matras aanschaffen. Staat best stevig, zit aan beide kanten straks anti slip onder.

3 jaar geleden

Ik heb mijn bed op bierkratjes staan met een plank er op. Klossen paste bij mij niet.

3 jaar geleden

Wij hadden dat probleem ook, we hebben het met een houten balk onder het schot gedaan en houten blokken onder de rest van het bed

3 jaar geleden

Dit is een gratis tip om mee te doen wat je wil: hoofdbord eraf halen. Ik weet natuurlijk niet wat je voor boxspring hebt, maar als er ergens ranzig veel stof in gaat zitten is het zo'n hoofdbord. Ik schrok me echt de pleuris. M'n man heeft eczeem en astma en 't werd maar niet beter totdat m'n zus zei haal voor de gein 't hoofdbord is van je bed. Zo gezegd zo gedaan. Helemaal ram vol met stof dat ding 😁 met plezier afscheid van genomen dus. Als je een leren bed hebt zal het beter gaan. En als wij 't hoofdbord nog hadden, dat kan gewoon 'zweven' toch? De pootjes op klossen hebben wij nu. Dat hoofdbord zou dan mee de lucht in gaan...

3 jaar geleden

Bij de eerste hadden wij het hoofdbord losgehaald en de laagste soort klossen onder de poten gezet. Ik had bijna een ladder nodig om in bed te komen 😅 De kraamverzorgster lachte keihard toen ze het zag... dat was toch echt niet nodig geweest zei ze, omdat boxsprings van zichzelf al vrij hoog zijn. Ik zou eerst even rondbellen of het écht nodig is voordat je in een bed moet klimmen van bijna 90cm hoog 🤪

3 jaar geleden

Wij hadden het hoofdbord los gemaakt en gewoon tegen de muur aan staan. Boxspring zelf kon prima op klossen

3 jaar geleden

Wij hadden het hoofdbord los gemaakt en gewoon tegen de muur aan staan. Box ...
Precies hetzelfde gedaan! Werkte prima!

3 jaar geleden

En ter aanvulling: wij vonden het wel fijn dat het bed hoger was, zo konden we gemakkelijk de baby verschonen op bed zonder dat je een zere rug krijgt van het krom staan!;) Ons bed kwam net niet aan de gewenste hoogte, maar denk niet dat een kraamverzorgende 2 of 3 cm verschil merkt;)

3 jaar geleden

Wij hadden het hoofdbord los gemaakt en gewoon tegen de muur aan staan. Box ...
Wij hetzelfde idd. Het hoofdbord staat los tegen de muur en het bed staat op klossen.

3 jaar geleden

Reactie op MariaB

En ter aanvulling: wij vonden het wel fijn dat het bed hoger was, zo konden ...
Mijne staat ook al weken op klossen😅 heerlijk de kids op hoogte. Me was op hoogte vouwen. En zelf lekker van bed glijden zonder dat ik me hoef op te trekken🤣

3 jaar geleden

Ik heb qua hoogte hetzelfde bed als jij. Ik ben thuis bevallen. Verloskundige vond deze hoogte geen probleem. We konden toevallig nog ergens een 1 persoonsmatras krijgen dus deze hebben we er nog opgegooid tijdens de bevalling maar dat was niet nodig opzich. Was wel fijn qua schoonhouden van eigen matras 😇

3 jaar geleden

En ik had dus geen klossen

3 jaar geleden

Reactie op NLP

Je kan als het goed is klossen huren bij de kraamzorg of thuiszorgwinkel om ...
Klopt maar een boxspring kan niet altijd op klossen

3 jaar geleden

Wij lopen tegen het zelfde aan ook zijn de poten zo lomp dat ze niet op de ...
Ik heb dus met mijn VK gebeld, maar die raadt dit dus af.. omdat het vaak nog niet de 85 cm haalt + dat het minder stabiel is

3 jaar geleden

Reactie op Annaghha

Dit is een gratis tip om mee te doen wat je wil: hoofdbord eraf halen. Ik w ...
Ons hoofdbord vervangt de poten aan de bovenkant. Dus wij hebben geen poten aan de boven kant van t bed 😅

3 jaar geleden

Bij de eerste hadden wij het hoofdbord losgehaald en de laagste soort kloss ...
Ik heb gebeld 85-90 cm moet t zijn voor de bevalling thuis, voor de nacontroles mag het ietsje minder zijn maar ook het liefst 85

3 jaar geleden

Reactie op Lilscratchs

Ik heb gebeld 85-90 cm moet t zijn voor de bevalling thuis, voor de nacontr ...
Dit verschilt dus per verloskundige en kraamzorg. Kraamzorg vond het ook prima, verschonen alleen het bed dan niet.

3 jaar geleden

Thanks voor jullie reacties.. ik weet nog niet hoe we t nu gaan doen maar ga t er eens met mijn vriend over hebben. Best wel een gedoe joh..