12 Reacties

6 jaar geleden

Helaas bij mijn vorige zwangerschap echt tot het einde gehad. Ik bestelde Tumms via ebay. Echt een uitvinding. Het verzachtte het bijna gelijk, terwijl ik eerst echt niks meer kon eten. Wat een rennie eigenlijk niet kon, had echt alle maag medicijnen geprobeerd.

6 jaar geleden

Reactie op 1212girl

Helaas bij mijn vorige zwangerschap echt tot het einde gehad. Ik bestelde T ...
Ok bedankt voor de tip! Ik slik ook preventief aspirine op verzoek van de gynaecoloog. Wel in een lage dosering. Zal eens vragen of dat invloed kan hebben op maagzuur.

6 jaar geleden

Bij mij hielp omeprezol enorm (maagbeschermer) dat mag je gebruiken tijdens zwangerschap.

6 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat een kauwgompje of pepermuntthee kan helpen. Moet het zelf nog uitproberen

6 jaar geleden

Antagel, drankje bij de apotheek!

6 jaar geleden

ik heb ook echt vanaf week 20 al zown maagzuur... nu word het met de dag erger word er snachts ook gewoon wakker door..en slaap er slecht van.. hoorde dat rennies wel hielpen... helaas kon ik daar niet tegen... in begin hielp vanillevla wel... nu helaas ook niet meer... suikerklontje verlichte even... en anders een glas melk... kdoe zelf nu voor dat ik na bed ga een suikerklontje.. en een half glas melk leegdrinken.. en neem nog een glas melk mee na bed.. mocht ik snachts wakker worden en er last van hebben... dan slok melk..het helpt even maar het helpt me in ieder geval zodat ik weer in slaap kan komen...

6 jaar geleden

Heb ik bij mijn voorgaande zwangerschappen ook gehad. Het enige dat bij mij hielp was Gaviscon.

6 jaar geleden

Ik ben op dit moment 19 weken zwanger, en ook al een aantal weken last van brandend maagzuur 😅

6 jaar geleden

Heb vandaag omeprazol voorgeschreven gekregen.

6 jaar geleden

Reactie op chrys

Bij mij hielp omeprezol enorm (maagbeschermer) dat mag je gebruiken tijdens ...
Ik kreeg inderdaad maagzuur van de acetylsalicylzuur. Omeprazol hielp goed.

6 jaar geleden

Hii zwangere, Koude melk uit frigo drinken, helpt zeer goed tegen brandend maagzuur. Had dat ook bij mijn eerste zwangerschap en dat was echt een topper! En anders ‘Riopan’ , helpt ook goed. Succes nog dames!

6 jaar geleden

Ik heb er heel erg last van. Dat ik savonds niet eens ervan kan slapen. Gelukkig bestaan er rennies.