17 Reacties

4 jaar geleden

Kan prima, pas aan het eind van je zwangerschap, als alles een beetje open kan gaan staan, wordt het afgeraden ivm 'infectie' gevaar. Nu lekker van genieten hoor!

4 jaar geleden

Reactie op mmo

Kan prima, pas aan het eind van je zwangerschap, als alles een beetje open ...
Dankjewel voor de snelle reactie 👌🏻

4 jaar geleden

Als het niet te heet is kan het prima. Sauna zou ik niet doen idd.

4 jaar geleden

Ik heb dit tijd geleden uitgezocht, omdat wij weekje weg gingen en ze daar een jacuzzi hadden.. Tot 38 graden kan je er gewoon in. Als het water een hogere temperatuur heeft, mag je er max 15 min in. Omdat het water zo heet is, kan je lichaam een soort koorts simuleren en dat zou niet goed voor je kindje zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Blondie1990

Ik heb dit tijd geleden uitgezocht, omdat wij weekje weg gingen en ze daar ...
Inderdaad dit precies, ik zou daar even de officiële regels over opzoeken voordat je er in gaat. Volgens mij is het ook beter zeker niet langer dan 15min in die hitte van een jacuzzi

4 jaar geleden

De sauna wordtwordt door de centra zelf afgeraden tot 14 weken zwangerschap. Ook de baden worden afgeraden omdat je lichaamstemperatuur kan stijgen en dit slecht is voor het kindje. Ik zou wachten tot na die 14 weken.

4 jaar geleden

Bubbelbad is geen probleem hoor, zo lang het niet te warm staat. Hetzelfde geldt ook voor een bad thuis hè. Sauna zou ik de eerste weken mee oppassen. En daarna ook (behalve als je regelmatig in sauna’s gaat).

4 jaar geleden

Reactie op Margg

Bubbelbad is geen probleem hoor, zo lang het niet te warm staat. Hetzelfde ...
Dat ‘bubbelbad’ is waarschijnlijk de jacuzzi in een Spa center, die staan altijd heel heet daar moet je dan een bepaald aantal minuten in en dan in zo’n ijskoud bad springen erna voor de goede doorbloeding, maar dat wordt allemaal afgeraden voor zwangeren 😓 Sorry maar ik vind dit eigenlijk net zo’n vraag als of je als je zwanger bent naar een pretpark kunt gaan, terwijl de meeste ‘attracties’ dan officieel afgeraden worden 😕 Maar goed, ieder zijn eigen keuze dan maar weer 😬

4 jaar geleden

Dat ‘bubbelbad’ is waarschijnlijk de jacuzzi in een Spa center, die staan a ...
Denk niet dat het om een algemeen bubbelbad gaat aangezien ze aangeeft dat ze een welness suite heeft geboekt.

4 jaar geleden

Dat ‘bubbelbad’ is waarschijnlijk de jacuzzi in een Spa center, die staan a ...
Ik zeg toch ook zo lang het niet te warm staat 😜. Kijk in een wellnesscentrum zou ik er ook mee oppassen. Maar verder is dat geen probleem hoor. En ik denk dat ze er een bedoeld op de slaapkamer. Ik heb een bubbelbad in mn huis. Daar kun je gewoon in zonder problemen. Dat er toevallig bubbels inzitten veranderd daar weinig aan..

4 jaar geleden

Sauna moet je inderdaad nu even vermijden (daarna alleen als je regelmatig naar de sauna gaat de ong 70graden sauna’s laagste bankje 10 min of eerder als het niet goed voelt). (bubbel)bad kan bijna tot einde zwangerschap, maar niet heter dan 38 graden (daarna creëer je een soort koorts wat niet goed is voor de baby). Bij een hogere temperatuur is het weer 10 minuten of korter als het niet goed voelt.

4 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Sauna moet je inderdaad nu even vermijden (daarna alleen als je regelmatig ...
Bubbelbad enzo worden afgeraden na de 32ste week. Dit omdat je baarmoedermond al iets open kan staan en je mogelijk kans hebt op infecties.

4 jaar geleden

Bubbelbad enzo worden afgeraden na de 32ste week. Dit omdat je baarmoedermo ...
Ben recent nog naar de sauna geweest met 34/35 weken en mijn verloskundige gaf aan dat zolang je vliezen niet gebroken zijn je gewoon in bad mag. Sterker nog ik ga al weken elke dag thuis.🤣 Overigens ben ik in het begin wat voorzichtiger geweest met warme baden. Gewoon rond de 38 graden is geen probleem. Een kunstmatige koorts creëren schijnt toch moeilijker te zijn dan wat ze in eerste instantie dachten. TS ik zou het gewoon even bij de verloskundige neerleggen, zij zal je het beste kunnen adviseren.

4 jaar geleden

Wij hebben zelf een jacuzzi. Tot 28 weken gewoon in gezeten en kan gewoon hoor!

4 jaar geleden

Bubbelbad is geen probleem (behalve aan het einde van je zwangerschap wanneer je ontsluiting kunt gaan krijgen). Dat oppassen met warm water valt ook mee volgend mijn VK. Ook volgens mezelf. Je mag immers wel fanatiek soorten (als je dat al deed) en dan loopt je kerntemperatuur soms ook wel een graad of 2 op. Dan zegt niemand dat je baby gekookt wordt. En in een bad opeens wel?

4 jaar geleden

Mijn verloskundige raadde met klem af om tot week 13 in een warmer bad dan 38 graden te gaan. Dus heerlijk gebadderd, maar wel met een thermometertje erbij :)

4 jaar geleden

Als je zo pril bent, zal ik de risico niet nemen. Maar wie ben ik om er wat van te zeggen :)