12 Reacties

6 jaar geleden

Hoi Flower, voor mijn zwangerschap ben ik geopereerd aan mijn buikwandbreuk . Helaas is deze opengegaan . Het kan eigenlijk alleen kwaad als er een orgaan/darm door het gaatje kan en je het niet terug kan duwen. Nu zit bij mij de baarmoeder ervoor en kan het geen kwaad volgens de chirurg/ gynceloog maar het voelt wel vervelend. Ik moet wel terug na de bevalling , ben jij er aan geopereerd ?

6 jaar geleden

Mijn huisarts stuurde mij wel gewoon door maar bij zat er wat beklemd.

6 jaar geleden

Reactie op Rosa84

Hoi Flower, voor mijn zwangerschap ben ik geopereerd aan mijn buikwandbreuk ...
Nee, hiervoor ook nooit naar laten kijken eigenlijk. Omdat ik geen klachten had tot nu toe. Ik heb gelukkig alleen last als ik even sta, zoals op een werk dag. Hopelijk blijft het hierbij en groeit mijn wel mooi rond en niet een grote bult er boven op. Jij veel klachten nu hij open is? Duidelijk zichtbaar?

6 jaar geleden

Ik heb wel klachten omdat er af en toe wat door heen gaat en het is zichtbaar. Ik weet alleen niet of ik het opnieuw laat opereren want dan moet er een matje worden gebruikt .

3 jaar geleden

Mag ik vragen hoe dit bij jullie verlopen is ? Ik heb momenteel hetzelfde probleem 🥹

2 jaar geleden

Reactie op Melisssa89

Mag ik vragen hoe dit bij jullie verlopen is ? Ik heb momenteel hetzelfde p ...
Ik heb ook het zelfde probleem en heb best veel last er van. Waar heb jij last van? Ik merk bij veel eten dat het uit gaat puilen..

vorig jaar

Ik heb 2 uitstulpingen bij mijn navel ik denk ook meerdere breukjes, ik ben 24 weken zwanger. Het voelt branderig alsof er iets bekneld zit maar ze kunnen er niets mee ben er misselijk door

vorig jaar

Reactie op Rebecca1988-

Ik heb 2 uitstulpingen bij mijn navel ik denk ook meerdere breukjes, ik ben ...
Je buik laten intapen bij de bekkenfysio. Helpt enorm om de druk er af te halen. Ik.had een beste navelbreuk en tape heeft er voor gezorgd dat ik het tot het einde heb kunnen halen icm een buikband.

4 maanden geleden

Is hier iemand op het moment bekend mee? Heb er voor last van icm bandenpijn...

3 maanden geleden

Ik heb een kleine (2,6cm) buikwandbreuk boven de navel. Vooral aan het begin van mijn menstruatie doet dit pijn. In andere weken heb ik er eigenlijk geen last van. In november starten we hopelijk met ICSI. De chirurg raadde mij aan om eerst dat traject in te gaan en pas na zwangerschap(pen) te opereren. Dit voelt tegenstrijdig omdat je buik gaat groeien bij een zwangerschap. Maar misschien geeft het meer kans op complicaties als er vantevoren geopereerd wordt, zoals ik lees dat bij Rosa84 de breuk weer is opengegaan. De buikband en fysio vind ik een fijne tip. Mocht het lukken met ICSI dan ga ik daar zeker naar vragen.

3 maanden geleden

Reactie op Eef-uit88

Ik heb een kleine (2,6cm) buikwandbreuk boven de navel. Vooral aan het begi ...
Ik ben na de eerste zwangerschap geopereerd omdat mijn navelbreuk beklemd raakte. Dat was een spoedoperatie. Daarna weer zwanger en gewoon weer een nieuwe navelbreuk en ben nu dus inmiddels twee keer geopereerd (dit was mn laatste zwangerschap dus daarom weer geopereerd. Ik had er overigens echt elke dag veel pijn aan, ondanks dat het een kleine breuk was). Mijn tip zou zijn: wachten tot na je laatste zwangerschap. Ik had bij mn tweede zwangerschap na 7 weken alweer een nieuwe breuk dus qua pijn maakte dat hooguit 7 weken verschil ;) Hier wilde de arts sowieso niet opereren tot mn laatste zwangerschap. Twee uitzonderingen: enorm veel pijn of dus een beknelling wat spoed is. Ik had geen enorm veel pijn dus had afgesproken te wachten. Maar toen werd het dus spoed.

2 weken geleden

Reactie op Loon_21

Ik ben na de eerste zwangerschap geopereerd omdat mijn navelbreuk beklemd r ...
Ik ben weer aan het zoeken gegaan naar dit topic en kom deze berichtwisseling tegen. Ik ben inmiddels 4 weken zwanger (jeej!), en heb sinds 3 dagen weer flink last van m'n breuk. Normaal had ik last aan het begin van m'n cyclus, maar nu die dus niet komt hoop ik niet dat dit gevoel erger wordt naarmate de zwangerschap vordert. Omdat je aangaf dat je er iedere dag veel pijn aan had tijdens je tweede zwangerschap ben ik nieuwsgierig hoe je daar mee om bent gegaan. Ook met je eventuele werk (ik doe bureauwerk dus ik zit veel). Heb je tips? Ik ga hoe dan ook vragen naar zo'n band waar ik eerder over las :)