14 Reacties

3 jaar geleden

Een goede stahoogte en een commode met lades ipv deurtjes waren hier de eisen. Lades werken zoveel handiger dan een commode met planken/kastdeurtjes.

3 jaar geleden

Lades inderdaad !

3 jaar geleden

Ik wilde een iets bredere commode. Dat je naast je aankleedkussen nog ruimte hebt voor doekjes, de luier, kleertjes enz.

3 jaar geleden

Hier de ikea hemnes brede ladenkast. Lekker hoor voor ons, veel opbergruimte (we hebben geen plaats voor een kledingkast) en veel ruimte rondom het aankleedkussen. Zeker nu mijn dochter groter wordt vind ik dat onmisbaar, ze is langer dan het aankleedkussen inmiddels maar kan er nog goed op liggen en kan ook alle spullen kwijt. Op een kleine commode zou ik de waskom niet eens kwijt kunnen naast haar denk ik (kommetje water voor de snelle wasbeurt met washand).

3 jaar geleden

Skubb bakjes van ikea ideaal! Vooral omdat je je commode toch 10 keer opnieuw indeel. Ik wilde ook iets bredere commode om spulletjes er op te zetten. Ziet er leuk uit de eerste weken, daarna wordt het er af getrapt 😅

3 jaar geleden

Een goede stahoogte is voor mij het belangrijkst. En een plankje erboven vind ik wel ideaal. Verder vind ik het jammer dat veel commodes tegenwoordig geen opstaande rand meer hebben. Zowel voor de veiligheid van mijn kind als de voor de spullen die erop staan haha. Je kan wel zo'n ding voor erop kopen (ik even weet niet hoe dat heet) maar dat is volgens mij vooral dat je het aankleedkussen andersom neer kunt leggen zodat je kindje met de beentjes naar je buik gericht ligt.

3 jaar geleden

Onze hele set is afkomstig van petit amelie en daar zijn we echt heel enthousiast over! We vonden de hoogte heel belangrijk, hebben daarnaast ook nog een blad vergroter erbij gekocht. Vond het belangrijk dat het breed genoeg was voor alle dagelijkse benodigdheden (crème, luiers, doekjes) daarnaast leg ik altijd schoon setje kleding klaar voor als papa dr in de ochtend aankleed. Ze ligt dus ook met dr beentjes bij me buik en dat vind ik wel heel handig.

3 jaar geleden

Wij hebben de kleine hemnes ladekast van Ikea! Super tevreden mee en bij een volgende zouden we hem weer kopen mochten we dan nog een commode nodig hebben😊

3 jaar geleden

Wij hielden rekening met de hoogte. En ik wilde een grote zodat hij in de lengte verschoond kan worden, maar ik wilde ook een brede omdat ik blij wordt van grote lades. 🙃 Dat is gelukt! We hebben er een plankje boven met een spiegel aan de onderkant, dit zorgt er in ons geval voor dat hij (meestal) rustig blijft liggen. Verder weinig mandjes en prulletjes op de kast, dit ziet er leuk uit maar wordt als het kindje ouder wordt heel snel onhandig. 😅

3 jaar geleden

We hebben maar een klein kamertje dus helaas kon er geen extra brede commode in. Anders was ik zeker weten daarvoor gegaan. De commode moest van goed stevig materiaal zijn gemaakt, wit zijn en voorzien van lades. Geen push to open lades, omdat de lade dan open gaat wanneer je er tegenaan staat bij het verschonen van je kindje. De lade moest met 1 hand te openen zijn en dan niet scheef uit de kast komen. Ik heb bij de kinderafdeling van de IKEA de Rassla bakjes gekocht voor in de lades. In de hoge pakjes passen de luiers precies en de lage bakjes gebruik ik o.a. voor sokken. De beste tip die ik kan geven: Hang een plankje naast of extra hoog boven de commode. Voor je het weet kan je kleintje erbij.

3 jaar geleden

Wij hebben een goeie stevige commode met 3 lades. Kan in de lengte verschonen en daarnaast nog plek voor een mandje. In de bovenste la had ik de helft van de la met luiers en doekjes. Andere helft mandje met sokjes. Rompers ect. Tweede la kleding en derde la beddengoed en badcapes ect. Op het mandje erbovenop zat lotion, sudo, thermometer ect. Die kun je ook in de eerste la doen zodat je het snel bij de hand hebt. Ik had ook de mandjes van ikea om de la te verdelen

3 jaar geleden

Zowel breed als diep, dus het kussen kan in de lengte en breedte liggen met genoeg ruimte voor bakjes eromheen. Verder een opstaande rand aan de zijkanten en achterkant. Het blad steekt niet uit aan de voorkant, dus je kunt goed in de lades. En met de voeten onder de commode kunnen, dan kun je dichterbij staan. En de juiste hoogte. Enige nadeel is dat we zowel deurtjes als lades hebben, een volgende keer was ik voor alleen lades gegaan.

3 jaar geleden

Reactie op Josefiennnn

Wij hielden rekening met de hoogte. En ik wilde een grote zodat hij in de l ...
Welke heb je genomen?

3 jaar geleden

Reactie op DMW87

Welke heb je genomen?
Deze! 🙃