12 Reacties

5 jaar geleden

Goedemorgen. allereerst vreselijk nieuws. ik heb 2x een missed abortion gehad. 2x met medicatie opgewerkt. de eerste keer was niet alles eruit, maar zat het weefsel voor mijn baarmoedermond waardoor ze dit met een tang konden verwijderen. geen verdoving gehad, was even tanden bijten maar was blij dat ik het af kon sluiten. de tweede keer was februari vorig jaar. door corona werd na de medicatie mijn controle echo afgezegd. ik heb weken getobd met bloedingen en ellende. uiteindelijk mocht ik eindelijk komen en bleken er weer resten achter gebleven te zijn. toen een hysteroscopie gehad. ik wilde graag een roesje maar mijn gynaecoloog wilde me toch onder narcose ivm dat je echt heel stil moet liggen. van de ingreep zelf heb ik niks gemerkt en ook het herstel ging hierna vlot. inmiddels morgen 29 weken zwanger dus was ook snel erna weer zwanger. als je de keuze hebt zou ik voor de hysteroscopie gaan. is mij echt reuze meegevallen. sterkte ermee en houd ons op de hoogte ❤

5 jaar geleden

Ik heb op 9 weken een miskraam gehad. Zelf gekozen om meteen voor een curretage te gaan en niet voor pillen. Dit omdat je na pillen ook nog de kans hebt dat dus inderdaad niet alles weg is. En ook omdat je dan nog moet wachten tot alle op gang komt.. Ik ben onder narcose gegaan voor de curretage. Alles mooi zuiver vanbinnen en niet wachten of alles misschien wel weg zou zijn.. Heel miniem gebloed hierna, geen pijn gehad. Na 28 dagen mijn regels gehad. Volgende maand opnieuw zwanger. Dus ik heb begin juli miskraam gehad en begin september opnieuw zwanger...

5 jaar geleden

Herkenbaar verhaal. Zelf heb ik begin november een hysteroscopie gehad en ik had gewild dat ik het eerder had kunnen doen. Heb sinds augustus getobt met bloedverlies, extra keer cytotec en een provera kuur. Niks hielp en het bloedverlies bleef. De hysteroscopie vond plaats in de 2e week van m’n cyclus en heeft ook geen invloed gehad op de rest van m’n cyclus. Bleek inderdaad nog wat restweefsel te zitten. Eind december bleek dat ik weer zwanger ben. Hopelijk is dit voor jullie ook snel voorbij en kun je weer vooruit kijken. Veel sterkte.

5 jaar geleden

Trouwens zonder verdoving gedaan. Mij werd geadviseerd om 2 paracetamol te nemen. Vond het wel pijn doen, maar het is maar 20min en daarna ook meteen voorbij. Pijn is te vergelijken met heftige menstruatiepijn.

5 jaar geleden

Reactie op muisje6

Herkenbaar verhaal. Zelf heb ik begin november een hysteroscopie gehad en ...
Wauw wat fijn en ook fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt met een hysteroscopie. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

5 jaar geleden

Reactie op xAnnekex

Ik heb op 9 weken een miskraam gehad. Zelf gekozen om meteen voor een curre ...
En ook hier weer zo’n succesverhaal. Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit geeft hoop!

5 jaar geleden

Reactie op Mariss1989

Goedemorgen. allereerst vreselijk nieuws. ik heb 2x een missed abortion geh ...
Erg dat je het 2 keer hebt moeten meemaken. Ik denk dat ik ook onder narcose wil, als ik die optie heb. Wil er zo min mogelijk van mee krijgen. Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

5 jaar geleden

Reactie op Kiwi88

En ook hier weer zo’n succesverhaal. Jij ook gefeliciteerd met je zwangersc ...
Heel veel sterkte en succes voor jou! Blijven geloven in je eigen lichaam, ookal is dat nu even moeilijk... Mentaal is dit zeker een hele rollercoaster. Ik hoop dat je snel terecht kan zodat je lichaam zich kan herstellen en klaar kan maken voor een nieuw wondertje.

5 jaar geleden

Reactie op xAnnekex

Heel veel sterkte en succes voor jou! Blijven geloven in je eigen lichaam, ...
Bedankt, dat is heel lief.

5 jaar geleden

Even een update: op 8 februari heb ik een hysteroscopie om het restweefsel te verwijderen. Dit is niet onder narcose maar onder sedatie. Ik kan niet wachten om dit zware lichamelijke traject eindelijk af te sluiten en weer met goede moed de toekomst in te kijken 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Kiwi88

Even een update: op 8 februari heb ik een hysteroscopie om het restweefsel ...
Ik heb iets soortgelijk meegemaakt. Eerst afwachten, toen 2x cyto en toen hysteriscopie onder sedatie (via infuus). Toen was eindelijk alles weg ik kon ik de missed abortion afsluiten. De ingreep was pijnloos en stond binnen no time weer buiten. Ik was na 3 maanden nog niet ongesteld dus werd onzeker en ben op controle gegaan bij de gynaecoloog en wat bleek... de reden dat ik nog niet ongesteld was was omdat ik zwanger was! Mindfuck! Dat had ik helemaal niet verwacht, maar mega blij natuurlijk. Inmiddels is mijn dochtertje 1 maand oud ❤️. Succes 8 februari! Ik hoop dat het goed gaat en wens je veel gezondheid toe

5 jaar geleden

Reactie op Kiwi88

Even een update: op 8 februari heb ik een hysteroscopie om het restweefsel ...
'Fijn' dat het gepland is, kun je het hopelijk eindelijk afsluiten. Heel veel sterkte, hopelijk valt de ingreep mee en ben je weer snel zwanger! 🙏🍀