18 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op N K
Slaapzakje, dan kunnen ze niet onder het deken terecht komen. Veel veiliger ...
Precies. Ik had wel een deken en vond het uiteindelijk geen prettig idee. Dus alsnog een slaapzak gekocht.
C&A heeft slaapzakjes die vanaf maat 50 beginnen.
2 jaar geleden
Slaapzak kan in de eerste weken nog niet, hun hoofdje is dan nog te klein en kan door het gat zakken. Een hele kleime baby beweegt nog niet zoveel, dus een dekentje die goed is ingestopt kan dan nog geen kwaad. Zodra een slaapzak goed past(meestal vanaf maat 56) is het handiger om dat te gaan gebruiken ivm de veiligheid.
2 jaar geleden
Ligt er aan hoe groot je kindje is. Ons zoontje werd met 2.5kg geboren en maat 44 was te groot. Dus die lag onder een lakentje met deken de eerste tijd. Daarna zijn slaapzakjes fijner vind ik.
2 jaar geleden
Ja als het inderdaad het geval is dat je kindje heel klein is, maak je bedje dan zo laag mogelijk op. Dus geen hele lappen dekens, maar zoveel mogelijk onder het matrasje en alleen de lengte gebruiken die nodig is om tot de schouders te komen. Ligt er natuurlijk ook aan waar je kindje in slaapt, een wiegje is al klein. Maar als je gelijk een ledikantje gebruikt, dan dus alleen onderaan een stukje deken/laken.
2 jaar geleden
Ik heb nu net m’n tweede kindje en ik vind het doodeng om m’n baby met een deken te laten slapen. Ik deed geen oog dicht omdat ik elke paar minuten ging checken of m’n baby niet onder het dekentje/lakentje zakte.
Ik zou allebei kopen zodat je het zelf kunt ervaren. De eerste dagen liggen baby’s nog ingebakerd als een burrito dus dan is een dekentje handig maar dan kun je ook snel wisselen naar een slaapzak als dat niet bevalt.
2 jaar geleden
Dekentje, zo laag mogelijk opgemaakt zodat je baby met de voeten tegen t uiteinde vh bedje ligt, kan ie ook niet verder naar onderen schuiven. Ben pas rond 3 mnd slaapzak gaan gebruiken toen hij zelf t Dekentje steeds los trapte en met zn benen bloot kwam.
2 jaar geleden
Wij zijn na een paar weken overgestapt op een slaapzakje. Dekens trapte ze steeds af.. zeker in de winter geen prettig idee. Ze was bij de geboorte nog wel te klein voor een slaapzakje denk ik, dus blij dat we ook dekens en lakentjes hadden.
Slaapzakjes gekocht op Vinted om te proberen maar wil niet anders meer!
2 jaar geleden
Slaapzakje, onze zoon draaide in de kraamweek al overdwars in bed en met zn hoofd naar t voeteneind, veel te spannend dan om dekens te gebruiken.
2 jaar geleden
Aan het begin alleen maar een dekentje gebruikt, vanaf 2 maanden een slaapzak.
2 jaar geleden
K zie verschillende meningen hier over. Ook ik weet het niet en ben opzoek naar het antwoord. Ik heb besloten het met de verloskundige/ kraamzorg te bespreken en hun advies te volgen :)
2 jaar geleden
Kindje van augustus '21. In de winter had ik pyama, slaapzak en deken.. t was soms best koud op onze slaapkamer
2 jaar geleden
Ik had zowel een (paar) dekentjes als 2 slaapzakjes (warme van de hema, hadden vanaf 0m). Uiteindelijk alles gebruikt want we hadden de eerste maanden best wel wat last van lekken met pamper, reflux en soms gewoon het idee dat hij ineens te warm had of beter zou slapen onder een deken om dan een paar dagen nadien te wisselen van gedacht.
Dus mijn advies zou zijn haal van beide 2 in huis en kijk waar je die avond zin in hebt en wat niet in de was ligt.