18 Reacties

5 jaar geleden

Ik had een Joey in mijn klas en écht iedereen zei djoey. Ik zou die D weglaten, vind dat niet mooi en kan me dus lastig voorstellen dat mensen het verkeerd uitspreken.

5 jaar geleden

Ik had een Joey in mijn klas en écht iedereen zei djoey. Ik zou die D wegla ...
Dankje, je snapt dat ik dit laat lezen he straks 😂

5 jaar geleden

Ik vind persoonlijk en d ervoor heel lelijk. Ik ben juf en heb al vaak gehad dat kinderen de naam met een j begon maar dat je het uitspreekt als dj. Na 1x weet je dit ook...

5 jaar geleden

Mijn broertje heet Joey, niemand spreekt het verkeerd uit ook niet als ze het voor het eerst lezen. Alleen m'n oma al 26 jaar maar die is hardleers 😉

5 jaar geleden

Reactie op ProudMamaJ

Ik vind persoonlijk en d ervoor heel lelijk. Ik ben juf en heb al vaak geha ...
Hahahaha yes!

5 jaar geleden

Ik ben fan van Friends dus zou het sowieso uitspreken als dj! En idd, een D voor een naam zetten is niet echt mijn favoriet 😜

5 jaar geleden

Zeker zonder D er voor! Vreselijk die Dj-namen. 🙈 En Joey wordt echt wel goed uitgesproken hoor. Zeg dat maar tegen hem. 😉😄

5 jaar geleden

Djoey is in mijn optiek onnodig. Ik zou Joey automatisch uitspreken met dj

5 jaar geleden

Ik persoonlijk krijg de kriebels van namen met Dj....

5 jaar geleden

Ik vind persoonlijk Dj echt onnodig voor de uitspraak. Kies gewoon de schrijfwijze die je mooi vind. Mensen moeten maar leren om het op de goede manier uit te spreken. Babyboy krijgt hier een Ierse naam. En die zal vast heel vaak verkeerd worden uitgesproken. Dan wordt het gewoon verbeteren. Na 30 jaar weten een aantal familieleden zelfs nog niet eens hoe ze mijn naam moeten schrijven (Sylvana).

5 jaar geleden

Djoey is in mijn optiek onnodig. Ik zou Joey automatisch uitspreken met dj
Thanks! Het was een voorbeeld he, onze naam is niet Joey maar soortgelijk hahah

5 jaar geleden

Ooow ik vind het verschrikkelijk Dj.. ik heet zelf Joyce, is nog nooit verkeerd uitgesproken.. vind namen met Dj altijd zo ordinair overkomen. Maar gelukkig vinden we allemaal wat anders mooi 😉 Doe wat jijzelf het mooiste vindt! Dat zou iedereen moeten doen als ze een naam bedenken

5 jaar geleden

Vreselijk idd met een d ervoor🙈

5 jaar geleden

Bij Joey is het logisch, maar we weten natuurlijk niet welke naam jullie om gedachten hebben... Ik zat ooit op school met een Djoelia. Zij was ook als persoon echt raar, dat krijg je vanzelf als je zo'n naam hebt 😂

5 jaar geleden

Ik weet niet anders dan dat je Joey gewoon als ‘djoey’ uitspreekt. Zou ook echt raar kijken als mensen het op zijn plat Nederlands zouden zeggen 🙊

5 jaar geleden

Wij hebben met onze naam een soortgelijk issue. Je kan de naam waar wij aan denken echt op zijn Nederlands uitspreken en op zijn Engels. We gaan voor de schrijfwijze zoals we hem het mooist vinden met de Engelse uitspraak. Kan geen goed voorbeeld voor een Jongen bedenken, maar kwam het wel voor een meisje tegen: Caroline, kan ka-ro-lien of ke-ro-lein worden, wij zouden in dit voorbeeld voor uitspraak 2 gaan. Ja, dat zal regelmatig verkeerd uitgesproken worden maar mensen leren het maar gewoon.

5 jaar geleden

Ik ken echt niemand die Joey uitspreekt zonder de DJ klank, daar hoef je echt geen D voor te zetten. En wat jij zegt, ik vind persoonlijk namen met een J waar een D voor wordt gezet echt heel treurig 🙈

5 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de rest van de reacties. Ik zou het automatisch al uitspreken als dj. En vindt Joey ook veel leuker staan dan Djoey. Onze zoon gaat Jason heten en spreek je ook uit als Djeesun. Tja degene die 't verkeerd zegt die corrigeer ik dan wel. En anders jammer dan. Ik ga ervanuit dat mensen het goed uitspreken hoor.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.