21 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een Nuna Demi Grow en zijn, met bijna een jaar in gebruik, heel tevreden. Hij rijdt soepel over de weg en door het bos, is lekker hoog (hoger dan andere kinderwagens) en de boodschappenmand is enorm. Mijn weekboodschappen passen er in! Wel rijdt de wagen dan natuurlijk wat minder soepel, als ie zwaar beladen is. Maar dan nog steeds prima. Ook zit alles erbij wat je erbij moet hebben, denk bijv. aan zonnekap en regenhoes. Enige minpunt vind ik dat het zitje in de 'rechtop-stand' nog steeds best achterover ligt. Onze dochter zit nu nog in de newborninzet en in een dikke voetenzak dus mogelijk dat het nog een wat vertekend beeld geeft, maar lees dat wel vaker ergens. Ik geloof overigens niet dat ons meisje er last van heeft, ze zit altijd heerlijk om zich heen te kijken. We hebben nog geen tweede kindje, dus hoe de wagen als duowagen bevalt kan ik niet zeggen. Wel geloof ik dat bij deze wagen de boodschappenmand verdwijnt als je er een duowagen van maakt. De UPPAbaby Vista heeft dat volgens mij dan weer niet, maar ik lees dat je dat merk niet meer in overweging neemt. Al met al heel tevreden met de Nuna, vooralsnog! Hopelijk heb je er iets aan. :)

2 jaar geleden

Wij hebben een Nuna Demi Grow en zijn, met bijna een jaar in gebruik, heel ...
Oh en in- en uitklappen is een eitje! Hij is wel best groot nog, ingeklapt. Maar met een middelmaat auto zou die in de achterbak moeten passen.

2 jaar geleden

Met de bugaboo heb je een ruime boodschappenmand. Hij neemt wat meer breedte in maar heb m tot nu toe overal naar binnen gekregen. Grootste voordeel vind ik dat ie lekker rijdt. Licht sturen en makkelijk met stoeprandjes/gras etc. Naast elkaar en dan naar je toe is onderweg super gezellig. Zijn ze elkaar zat draai de 1 andersom. De kappen zijn ideaal, eigenlijk nooit tegenhoes of zon bescherming nodig.

2 jaar geleden

Ik heb ze allebei in duo uitgetest en bij ons zijn ze het allemaal niet geworden. Ondanks dat ik de Bugaboo Donkey echt heeeeerlijk vond rijden, vond ik hem eigenlijk te breed. Hij zou bij ons niet in de gang passen (lange smalle gang). De Nuna vond ik in de duo variant echt helemaal niks. Liep met m’n knieën tegen het onderste zitje en je kon niet bij de boodschappenmand omdat de reiswieg zeg maar daarin geschoven is. Als ik moest kiezen tussen deze twee zou ik zeker voor de Donkey gaan. Maar bij de duo zou ik dan toch echt gaan twijfelen. Overigens zijn wij er nog steeds niet over uit. Degene die ik op het oog had werd helaas niet meer verkocht😅

2 jaar geleden

Hier de bugaboo donkey duo 2 in huis. Ideaal is wel breed maar kan eigenlijk overal naar binnen. Loopt soepel. Makkelijk met 1 hand te besturen.

2 jaar geleden

Toen wij recent een duo wagen moesten kopen vielen deze 2 bij ons allebei af. De nuna heeft geen boodschappenmand meer als je het tweede kind in de wagen wil hebben. Daarnaast hebben we een behoorlijk actief kind dat afleiding nodig heeft, direct naar de rug kijken van het andere kind was voor ons daarom geen optie, want saai en onrustig daardoor. De donkey was voor ons te breed. Als we deze in de gang zetten dan kunnen we niet meer naar binnen/buiten of naar de wc. Daarmee viel deze dus ook af!

2 jaar geleden

Reactie op Kiwinasje

Toen wij recent een duo wagen moesten kopen vielen deze 2 bij ons allebei a ...
Hierom vielen ze bij ons idd ook af. Voor welke zijn jullie gegaan? Ik heb er eigenlijk geen een gevonden die voldoet aan m’n eisen zeg maar. De enige was de maxicosi Lila duo, maar die word niet meer verkocht.🤔

2 jaar geleden

Hier een bugaboo. Hele fijne wagen. Ik vind het prettig dat ze naast elkaar liggen (hebben een tweeling) en ik ze beide kan zien. Hij is ook makkelijk inklapbaar en grote boodschappen mand. Ik pas ook precies door alle deuren. Hij is namelijk niet breder dan een rolstoel. Alleen als we de adapters en maxi cosi’s erop hebben ben ik wel breder dan een standaard deur. Dan is het soms wat worstelen.

2 jaar geleden

Als je al uit bent over deze twee zou ik ze gaan testen in de winkel, dan merk je wat je zelf het prettigste vindt!

2 jaar geleden

Wij hebben de nuna. Het is een hoge wagen dus fijn als je lang bent. De reiswieg was prettig, zitje vind ik kut. Kan helemaal niet goed rechtop, de beugels vind ik ingewikkeld en over de voetenzak heb ik ook niks goeds te zeggen. Zometeen als duo wagen ben je de boodschappenmand kwijt. Als je de reiswieg onder doet moet je eerst je kindje in de reiswieg leggen en daarna de reiswieg erin klikken. Of het zitje weghalen en er daarna weer op doen. Als je de reiswieg boven doet kijkt je kindje tegen de wieg aan. Beide onhandig. Maar dan heb je wel een compacte duowagen, andere zijn erg lang of heel erg breed. Hij rijdt wel lekker. Als ik het overnieuw mocht doen had ik een andere gekozen 😌

2 jaar geleden

Testen! In de winkel en wat goed in je auto past! Nadeel van nuna lijkt me dat je geen boodschappenmandje meer hebt. Die is voor ons een pré....

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Heel concreet en behulpzaam. We hebben nu al een aantal winkels bezocht maar Nuna blijkt moeilijk te vinden in regio Antwerpen. Ik heb hem dus (nog) niet kunnen testen en na alle reacties valt hij waarschijnlijk toch af. Wegens het rijcomfort is de Joolz Geo wel terug op de radar, naast de Bugaboo.

2 jaar geleden

Reactie op Zwemster

Hier een bugaboo. Hele fijne wagen. Ik vind het prettig dat ze naast elkaar ...
Bedankt voor de tip! We hebben met de wagen in de volledige configuratie nog niet door een deur gereden als test. De breedte was inderdaad een bezorgdheid.

2 jaar geleden

Toch waardevolle info dus! Ook voor de JoolzGeo (en alle andere wagens waarbij de baby onderin gaat) geldt dat je dus geen boodschappenmandje meer hebt dan. Wij zijn er nu voor 85% over uit dat we voor een BugabooDonkey5 gaan. Andere optie is nog de Thule Sleek omdat we die ook fijn vinden rijden en je nog een grote mand voor bagage hebt. Nadeel is wel dat je dan wat langer bent. Verder overwogen we: CybexGazelle UppaBabyVistav2

2 jaar geleden

Mag ik vragen op basis waarvan de uppababy vista v2 is afgevallen? Wij hebben juist deze gekozen omdat hij als duo heel praktisch is. Makkelijk in te klappen, kindjes kijken over elkaar heen ipv tegen elkaars rug aan, bagagemand blijft volledig te gebruiken (en die is enorm!), kindjes kunnen tot hoog gewicht in de wagen en de mand heeft ook hoge capaciteit qua gewicht. Daarnaast vond ik het belangrijk dat de wieg niet aan de kant van de duwstang zit, want dan loop je er zo snel tegenaan in duo configuratie. Vrienden van ons hebben de joolz geo, ook met het oog op uitbreiding naar duo. Ze zijn er ook erg tevreden over, alleen weet ik niet wat hun overwegingen zijn geweest. Misschien kun je delen wat je eisen zijn (in volgorde van prioriteit), dan kunnen we gerichter meedenken/ervaring delen. Al blijft de beste tip toch om te gaan proefrijden.

2 jaar geleden

Reactie op Pluis01

Mag ik vragen op basis waarvan de uppababy vista v2 is afgevallen? Wij hebb ...
Is deze aan mij gericht of aan ts? Wij vinden de Thule veel prettiger rijden dan UppaBaby, terwijl hij verder nagenoeg dezelfde voordelen heeft. Puur persoonlijk dus. Idem voor de cybex gazelle. Ook bij Thule Sleekduo een grote boodschappenmand en de kinderen kijken over elkaar heen.

2 jaar geleden

Bij ons vielen deze gisteren allebei af. Donkey 5 vinden wij te veel ruimte innemen. En nuna demi grow is boodschappenmand weg. Daarom voor andere gegaan

2 jaar geleden

Reactie op Hallo1234---

Hierom vielen ze bij ons idd ook af. Voor welke zijn jullie gegaan? Ik heb ...
Wij zijn uiteindelijk voor x adventure xline duo gegaan.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Is deze aan mij gericht of aan ts? Wij vinden de Thule veel prettiger rijd ...
Hij was gericht aan ts, maar dit helpt haar vast ook weer verder. De cybex gazelle hebben wij inderdaad ook bekeken, maar die vonden we totaal niet wendbaar en heel zwaar sturen met gewicht erin. Thule kan ik me niet meer herinneren eerlijk gezegd

2 jaar geleden

Reactie op Pluis01

Mag ik vragen op basis waarvan de uppababy vista v2 is afgevallen? Wij hebb ...
Ik zou deze volgorde zeggen: rijgemak (makkelijk wendbaar), verstelbare beugel (mijn man is nogal groot), makkelijk in- en uitplooibaar, veel plek voor bagage. Onze autokoffer en gang is groot genoeg dus het hoeft niet ultracompact. Wandelen zouden we eerder doen in de natuur (wel verharde paden) dan in de stad. Grote wielen zijn dan toch een must dacht ik.